• Bravo T-Jet LPG obawy przed zakupem

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #143047  autor: Hoodedman
 20 wrz 2021, 10:26
Witam!
Przymierzam się do zakupu Bravo T-Jet pod LPG, ale po moim bezawaryjnym Seacie 1.6MPI mam obawy co do awaryjności Fiata:
z tego forum mam takie wnioski że najbezpieczniejszym wyborem jest:
- silnik 120km lub 150km (w wersji emotion, mniejsze ryzyko problemów z LPG)
- rocznik >=2011 (bez skrzyni M32, mniejsze ryzyko awarii fiatowskiej skrzyni)
- klimatyzacja manualna (brak problemów z climatronikiem)

Liczę jeszcze na jakieś podpowiedzi za które dziękuje
 #143054  autor: Kily86
 20 wrz 2021, 17:31
Równie bezpieczne będzie 1.4 90km, bo odchodzą ewentualne przygody z turbo, ale zarazem frajda z jazdy mniejsza (to w przypadku wszystkich roczników)
 #143058  autor: grzech1991
 20 wrz 2021, 21:26
- silnik 120km lub 150km (w wersji emotion, mniejsze ryzyko problemów z LPG)

No nie, wersja wyposażenia pierwsze słyszę aby miała coś do rzeczy. Problemów nie ma w 120km a i to jak widać czasem gwarancji nie daje. Chociaż ktoś pisał, że to kwestia sterownika. Jeśli bierze info z OBD to nie ma problemów.

- klimatyzacja manualna (brak problemów z climatronikiem)

brak climatronica jest tylko w golasach, a i te mają jeden aktywator. Ja nie wyobrażam sobie NIE mieć climatronica, mimo, że go robiłem.
 #143060  autor: Hoodedman
 20 wrz 2021, 21:42
Chodziło mi o to ,że w wersji Emotion i Dynamic z silnikiem 150KM nie ma opcji/przycisku SPORT, która podobno jest problematyczna w strojeniu LPG

Jest w tej chwili dużo ogłoszeń nie-golasów z silnikiem 150KM,dobrym wyposażeniem i klimatyzacją manualną...




 #143064  autor: tunfish
 21 wrz 2021, 09:29
Mam emotikon w wersji 120km, bez sport.
Problem jest taki sam jak w każdym tjet z LPG, czyli poranne odpalanie.
Lepiej jest jak jeździsz z dużą ilością benzyny w baku, ale u mnie i tak raz na jakiś czas (~10kkm) muszę zalać benzynę do pełna, wyjeździć cały bak i znowu jest znośnie.
 #143067  autor: stark2991
 21 wrz 2021, 13:18
Z LPG jest tak, że spartolony montaż może prowadzić do problemów na każdym silniku, nieważne czy to jest T-jet 150 KM czy wolnossące 90 KM. Faktem jest natomiast to, że T-jet musi być dobrze wystrojony żeby nie było takich problemów, jak ma kolega powyżej. Dobrze wystrojony, czyli strojony sondą AFR na drodze.
Czy przycisk Sport to aż taka komplikacja, tego nie wiem. Nie znalazłem w sieci żadnych konkretów na ten temat, ale niedługo sam się przekonam na własnej skórze :)
Co do klimy, to manualna ponoć też nie jest zupełnie bezawaryjna. Climatronik niestety jest, na 5 aut, które oglądałem róży zakupie, 3 miały jakieś problemy z nawiewem.
No i polifty są znacznie rzadsze niż przedlifty, oraz naturalnie droższe. Ale jeśli Ci nie pilno, to można coś upolować.
 #143072  autor: ochkarol
 21 wrz 2021, 18:29
tunfish pisze: 21 wrz 2021, 09:29 Mam emotikon w wersji 120km, bez sport.
Problem jest taki sam jak w każdym tjet z LPG, czyli poranne odpalanie.
Lepiej jest jak jeździsz z dużą ilością benzyny w baku, ale u mnie i tak raz na jakiś czas (~10kkm) muszę zalać benzynę do pełna, wyjeździć cały bak i znowu jest znośnie.
Czyli tak, jak pisał @stark2991
Źle zestrojona LPG. Mapy benzynowe się rozjeżdżają i są problemy z uruchomieniem silnika.
Pojeździ się na benzynie i mapy wracają do normy. Jeśli taki sam efekt da reset adaptacji, to diagnoza prawie w 100% pewna.
 #143076  autor: tunfish
 21 wrz 2021, 18:49
Ok, tylko gdzie stroją sondą AFR? Mój był strojony na drodze , gazownik który montował u mnie instalacje, zlał informacje aby stroić sondą bo jej nie miał. Na forum jest pełno opisów problemów takich jak moje, dlatego trzeba to brać pod uwagę przed montażem gazu. Ja bym się zastanowił, gdybym wiedział o tym wcześniej, niestety dowiedziałem się po fakcie.
 #143077  autor: arg
 21 wrz 2021, 19:05
Choćby @ecumod stroi z AFR ;)
 #144691  autor: Hoodedman
 17 gru 2021, 08:34
Czy zużycie oleju na poziomie 1,5 L na 10000km (t Jet 120, 150 tys przebiegu)to jeszcze norma czy już powód do zaniechania zakupu?

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

 #144695  autor: adamb
 17 gru 2021, 15:10
tunfish pisze: 21 wrz 2021, 09:29 Problem jest taki sam jak w każdym tjet z LPG, czyli poranne odpalanie.
U mnie żadnych problemów z porannym odpalaniem. Był raz problem z wypadaniem zapłonów na benzynie po uruchomieniu, okazało się, że winne było ustawienie instalacji LPG. Po korekcie żadnych problemów.
 #145051  autor: EGONZGIERZ
 07 sty 2022, 11:05
T-Jet jest ciężki w strojeniu LPG ale nie każdy. Mam drugiego T-Jeta oba 120KM poprzedni na LPG nie robił problemów a obecny się buntuje rano. Oba robione u tego samego gazownika