• Bravo na trasy

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #137944  autor: wieszko
 31 sty 2021, 15:32
Cześć wszystkim.
Postanowiłem zakupić Fiata Bravo dlatego potrzebuje pomocy. Aktualnie użytkuje golfa IV 1.9 TDI jednak pora na coś nowszego. Przejrzałem mnóstwo porad i wybór padł właśnie na Fiata Bravo, z racji na dobre silniki, stosunek jakości do ceny, niskie koszty utrzymania. Rocznie pokonuje około 40 tys. kilometrów z uwagi że wykorzystuje samochód również w pracy. Z uwagi na długie trasy planuje zakup diesla. Wiem że już były podobne tematy na forum gdzie bardziej polecany jest 1.9 120KM niż 1.9 150 KM. Tylko czy słabszy diesel ze skrzynią 5 biegową sprawdzi się na trasie? Czy lepiej kupić 1.9 150KM i wywalić klapy wirowe? A może dołożyć i zakupić 2.0 albo 1.6? Czy spalanie w trasie przy 120 km/h będzie się dużo różnić między tymi silnikami? Może pochwalicie się waszym spalaniem? :kasa: Raz na jakiś czas lubię wcisnąć gaz do dechy dlatego najbardziej skłaniam się do 1.9 150 km w wersji sport. Co sądzicie :?:
 #137951  autor: MichalBP
 31 sty 2021, 20:10
Tak na prawdę każdy z nich się sprawdzi, oprócz 1.6 jeśli lubisz czasem mocniej wcisnąć gaz. Najbardziej idiotoodporny będzie 1.9 120, 1.9 150 po wywaleniu klapek nie powinien sprawiać niespodzianek. natomiast 2.0 to mocno zmodernizowany 1.9. Po ewentualnym zakupie koniecznie wymienić słynną uszczelkę smoka olejowego. Na Twoim miejscu nie skupiałbym się jakoś mocno nad konkretną wersją silnika, tylko skupił uwagę na wyposażenie i ogólny stan techniczny, czy spełnia Twoje wymagania i mieści się w budżecie. Spalanie w nich wszystkich będzie identyczne, tunerzy mają ogarnięte te silniki w małym palcu. Osobiście starałbym się dorwać 2.0 w jakiejś fajnej wersji, ale jakby się trafiła 1.9 150 to też bym nie narzekał.
 #137981  autor: sobol
 02 lut 2021, 02:49
Nie wszystkie sporty mają podparcie lędźwiowe, trzeba sprawdzać. Robię w trasie może 1/3 tego co Ty planujesz z 1.9 120KM w dość biednej wersji. Weług mnie must have w trasy:
  • Podparcie lędźwiowe - absolutna podstawa, inaczej 300km+ to męczarnia. Z podparciem lędźwiowym występują zarówno sporty jak i zwykłe fotele.
  • Podłokietnik
  • Tempomat
  • Aktualnie mam chip na 165KM/340Nm i uważam, że to zapewnia komfort jazdy do 140-150km/h. Wyżej zaczyna brakować. Spalanie na takiej mapie to 7l/100 przy prędkości średniej 130km/h na tempomacie, bez tempomatu 6,5l.
  • 5 biegowa skrzynia daje radę, ale 6 pewnie sprawdzi się lepiej.
  • Jeżeli będziesz jeździł przy dużym ruchu, gdzie gwałtowne hamowania potrafią zdarzyć się dość często to polecam zmianę na czterotłok z mito na przód i większy zacisk z alfy 159 3.2 na tył. Fabryczny zestaw przy 3 z kolei gwałtownym hamowaniu z prędkości autostradowych już tylko spowalnia, a nie hamuje.
  • Jeżeli jeździsz nocą to regeneracja lamp - odbłyśnik + soczewka świateł mijania. Odbłyśnik długich u mnie po 13 latach był w bardzo dobrym stanie. Jest odkręcany od odbłyśnika+soczewki światła mijania. Chyba, że trafisz ksenon, to się nie wypowiem.
EDIT: No tak, i uchwyty na kubek są do niczego. Trzeba by coś wykombinować, ja tematu nie ruszałem.