• Zakup Fiata Bravo 1.6 Multijet 105km

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #134903  autor: LibertyPrime
 16 wrz 2020, 20:38
Witam wszystkich,

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego Fiata Bravo. Na widelcu mam rocznik 2011, 185k przebiegu za ok 15k zł. Stąd kilka pytań do bardziej obeznanych użytkowników:

1. Jak ogólnie sprawują te silniki? Są jakieś problemy? 185k na blacie to akceptowalny przebieg dla tego silnika?
2. Jak sprawuje się skrzynia biegów C635? Są z nią jakieś problemy jak z niesławną poprzedniczką M32?
3. Na klapie bagażnika pojawiają się pryszcze na całej długości. Czytałem, że to typowa bolączka tego modelu. Pytanie brzmi jaki jest mniej więcej koszt zabezpieczenia tego i zrobienia tak by to jakoś wyglądało?
3. Czy migający przebieg kilometrów zwiastuje jakiś poważny problem?
4. Jak wygląda realne spalanie z tym silnikiem? Głównie interesuje mnie spalanie w mieście?

Czy są jeszcze jakieś inne problemy związane z tym silnikiem/rocznikiem na które należy zwrócić uwagę przy zakupie a nie padły w temacie z typowymi usterkami? Z góry dziękuję za pomoc.
 #137828  autor: Slisky
 25 sty 2021, 21:12
Ad 1. 185 tys km to żaden przebieg :) mam 2009r aktualnie 258 tys i nic z silnikiem się nie dzieje. Auto przyjęło bez problemu chipa. Owszem, dosłownie 800km temu regenerowałem turbo, ale moje auto ma historię poflotową, dodatkowo mapa na pewno nie pomogła. Ale to nie są duże koszta, w 105KM jest turbo ze stałą geometrią, nawet jak coś się stanie to koszta nie będą duże. Jeśli patrzysz na 2011r to na pewno będzie miał DPF, jazda miejska raczej nie będzie mu służyć.
Ad 2. 1.6 Multijet nigdy nie miał M32, przed liftem była C530.6. O C635 nie wypowiem się, miałem tylko chwilę styczność w poliftowym T-Jecie.
Ad 3. Może nie skasowany ostatni serwis olejowy?
Ad 4. Bez czarowania, do pracy mam 4 km, przy aktualnych temperaturach wskazówka temperatury ledwo wstaje, spalanie na komputerze 8l/100km. Wystarczy, że pojeżdże dłużej po mieście, nie tylko 4km do pracy, spada do jakichś 7l/100. W lecie to spalanie spadnie o max. litr. Za to w trasie po krajówkach 90 i ekspresówki 120 spalanie spada do 5-5.5l Rekord jaki uzyskałem to 4.3l ale jechałem jak dziadek tylko i wyłącznie po krajówkach, 300km z prędkością ~85km/h.

Po 1.5 roku użytkowania Bravo z 1.6 ogólnie polecam silnik do tego auta, chyba jest to najlepszy wybór z diesli :) największym jego plusem jest elastyczność. Na co dzień nie trzeba go kręcić powyżej 2300rpm, od 1500 turbo wstaje i całkiem przyjemnie jedzie po mieście. Mam porównanie z 1.9 120KM o mojego taty, jak mam jechać jego Bravo, to już wolę być pasażerem :D kultura pracy na o wiele gorszym poziomie, w dolnym zakresie straszny muł, trzeba go kręcić ponad 2000rpm, żeby jechał. Jedyny plus na trasie, że jednak po sofcie ma więcej mocy i pojedzie szybciej. Ale do codziennego użytku zdecydowanie 1.6 :)