• Bravo 1.4 T-Jet 120KM czy 1.4 T-JET 150KM

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #8460  autor: michalfc
 28 sty 2016, 16:14
Mój pierwszy poważniejszy psot na forum będzie dotyczył wyboru pomiędzy dwoma silnikami T-Jet :) Chciałbym wiedzieć czy ta różnica 30KM jest znacznie zauważalna. Nie wiem także czy lepiej poszukać model dośc dobrze wyposażony np Sport lub Emotion w 120KM lub gorzej wyposażony a 150konny. Co myślicie?

Jeśli to zły dział to prosze o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 17:45 przez michalfc, łącznie zmieniany 1 raz.
 #8473  autor: Pympek
 28 sty 2016, 16:49
potwierdzam, 150KM w Sporcie posiada "magiczny" przycisk który daję frajdę :) - zwiększona reakcja na pedał gazu, układ kierowniczy zmienia się na sztywniejszy

masz dodatkowo wskaźnik "doładowania turbiny" na wyświetlaczu

Spalanie jest porównywalne.
 #8475  autor: Bakus
 28 sty 2016, 16:59
To że 150KM w sporcie jest najlepszym wyborem to nie ulega dyskusji. Inną kwestią jest dostępność egzemplarzy na rynku wtórnym - praktycznie zerowa, zwłaszcza jeżeli szukasz młodszego rocznika niż 2007-2008.
 #8487  autor: Michał
 28 sty 2016, 17:50
150 nawet w wersji Emotion robi robotę :) wiem z doświadczenia i fakt auta z tym silnikiem sprzedają się praktycznie w kilka godzin. Wiem jak naszego sprzedawaliśmy :)
 #8504  autor: Kilgore
 28 sty 2016, 18:39
Wyposażenie zależy od rynku. Emotion nie ma przycisku sport bo to nie Sport :)
 #8640  autor: Pympek
 29 sty 2016, 12:18
Gr3gory pisze:Najlepiej to szukać sport tdp 2007r. ;) od 2008r. były już z silnikiem 120 konnym.
Dla mnie korby z tyłu,to nieporozumienie ,że w ogóle jest to jeszcze praktykowane. Moja Primera z 2000r. miała już to w standardzie.
T-JET 150KM były od 2007 do 2010

szyby manulane były w wersji DYNAMIC i SPORT - no chyba za dopłatą... wersja EMOTION w standardzie miała elektryczne
 #8651  autor: Marta
 29 sty 2016, 13:04
W wersji Emotion szyby przód elektryka, tył-korbotronik :)
 #8674  autor: Pympek
 29 sty 2016, 15:21
Michał pisze:Pympek mylisz się, Sport miał elektrykę wszędzie a Emotion miał na poczatku korbotronik i elektryke za dopłataą :)
to mam dziwną wersję :P albo mi ukradli :D

wersja SPORT, auto KRAJOWE, rocznik 2007 = brak szyb elektrycznych z tyłu :(
 #8734  autor: 68oct
 29 sty 2016, 18:29
T-jet 120 spali Tobie przy spokojnej jeździe poza miastem w okolicy 8l, przy ostrzejszej jeździe + autostrada ok 10, w mieście pali ok 12. Minimalne spalanie poza miastem jakie uzyskałem to 6,8ale to było naprawdę snucie się z wyprzedzanie tirów jedynie.
 #8739  autor: metalman
 29 sty 2016, 18:44
@xander83, co do klimy zgodzę się w 100%. Jeśli chodzi o szyby z tyłu to mnie brakuje elektrycznych - mają blokadę, która jest rewelacyjna jak jeździsz z dziećmi, które bawią się wszystkim co mają pod ręką i potem zostawiają niedomknięte. Z resztą trzymajmy się tematu bo za bardzo popłynęliśmy :D

Obie wersje mają zupełnie inną charakterystykę silnika. 120 KM ładnie ciągnie już od 2000 - 2500 rpm a 150 KM trzeba mocniej pokręcić. W mieście palą podobnie za to 150 KM pali mniej w trasie.

Wysłane z mojego GT-S7275R przy użyciu Tapatalka

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
@68oct, nie wiem jak Ty jeździsz ale mnie spalanie nigdy nie przekroczyło 9l a nie mam wcale lekkiej nogi :o

Wysłane z mojego GT-S7275R przy użyciu Tapatalka
 #9110  autor: kubajg
 31 sty 2016, 22:10
To wracając do tematu, wrzucę różnice techniczne między silnikami T-Jet 120 / 150 KM oraz ciekawostka czyli porównanie do 1.4 90KM, może komuś się przyda info:
Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 oraz 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).

Więcej różnić jest pomiędzy wersją wolnossącą 1.4 90KM a T-jetami.
Główne różnice:
- głowica i głowica górna wykonana z innego materiału,
- wał korbowy silnika ze stali odlewanej (z żeliwa w wersji bez turbo), obrabiany cieplnie indukcyjnie, osiem przeciwciężarów rozmieszczonych co 180 stopni dla dokładniejszego wyważenia silnika dla mas obrotowych,
- śruby mocujące koło zamachowe to gwint M9 (M8 w wersji bez turbo),
Korpus silnika o zwiększonej wysokości o 0,8 mm,
- specyficzne tłoki (inny wymiar pomiędzy osią a denkiem tłoka i wartość komory spalania znajdującej się w denku tłoka,
- specyficzna uszczelka (metalowa dla wersji turbo),
inne wsporniki silnika.

Info zapożyczone od kolegi Stallo28 z forum autokącik.pl
 #10844  autor: Bakus
 14 lut 2016, 11:01
B&M jest przydatne, masz port USB z którego możesz odtwarzać pliki mp3 i obsługę telefonu z kierownicy + zestaw głośnomówiący. Według mnie to jedna z ciekawszych opcji wyposażenia w Bravo.
 #10850  autor: gumimis
 14 lut 2016, 11:44
Ale uogólniając czy "bardziej ekonomiczna" jest wersja 150 czy 120
90% cześć jest taka sama - podstawowa różnica to turbo oraz sterownik silnika.
Koszty są więc porównywalne. Wszytko zależy ile chcesz przeznaczyć na auto i jego ew. naprawy zaraz po zakupie.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 21:17 przez gumimis, łącznie zmieniany 1 raz.
 #37686  autor: bilon020
 16 wrz 2016, 16:28
Witam, za jakiś czas chce zmienić auto i prawdopodobnie będzie to Fiat Bravo II z silnikiem 1.4 T-Jet. Zastanawiam się jeszcze jaki silnik wybrać: 120KM czy 150KM. Rozglądam się raczej za wersją full no i tutaj wpadła mi w oko ta najbogatsza 150konna wersja SPORT. W przyszłości chce zagazować auto. Już nawet pisałem z b. dobrym gazownikiem na temat tego auta (150KM) i raczej nie powinno być żadnego problemu z instalacją.
No i właśnie mam parę pytań:
1. Czy jest ktoś na forum z zagazowanym silnikiem 150KM?? Jak się sprawuje i czy nie ma żadnych kłopotów?
2. Słyszałem że 150KM wersja jest twardsza od 120KM i czy rzeczywiście tak jest?
Chyba tyle na razie, jak sobie coś przypomnę to napisze. Dodam że auto chciałbym ściągnąć z Niemiec.
 #46998  autor: rocketnoll
 02 sty 2017, 22:03
ja mam zagazowanego sporta 150 i nie mam problemów. jak znajdziesz dobrego gazownika to bez różnicy czy 120 czy 150.