• Jaki silnik diesla ?

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #106982  autor: michalsmerf
 04 gru 2018, 16:27
Witam !
Szukałem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi no to pytanie.
Chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat 1.6/1.9/2.0 JTD

Panowie i Panie
105/120/150/165KM który silnik wybrać ?

Z tych wszystkich podobno 1.9 najgorszy, najbardziej awaryjny ( klapy wirowe i turbina )
2.0 i 1.6 niby są lepsze i poprawione więc nie przejęły usterek po 1.9 (według wielu opinii na internecie, różne portale itp)
Jednak chciałbym się dowiedzieć właśnie konkretnie. Od właścicieli.

Co w którym z tych Diesli się psuje i którego wybrać.
Być może będzie to dobry poradnik na przyszłość dla kogoś innego.

Pozdrawiam i z góry dziękuje
 #106983  autor: kml
 04 gru 2018, 16:35
Każda sroka swój ogon chwali :P Ja ze swojego zawsze byłem zadowolony, ale to nie znaczy, że nie byłbym zadowolony z 1.9 150. Mniej zadowolony byłbym na pewno ze 120 i 105 (jeśli miałbym porównanie, co tracę) - dla każdego coś dobrego. Przy zakupie nowego była na pewno spora różnica w cenach. Teraz już pewnie różnice się zacierają, dlatego .. mocy nigdy za wiele - tak bym celował na Twoim miejscu ;)
 #106985  autor: kubajg
 04 gru 2018, 18:06
Mam wrażenie że był podobny temat.

1.9 zarówno w wersji 8v jak i 16v to udane silniki które są przecież na ulicach od bardzo dawna. Zmieniały się generacje układu wtryskowego, ale ogólnie sam blok silnika pozostał praktycznie niezmieniony i uchodzi za pancerny. I jak to już bywa w nowszych dieslach najbardziej cierpią przez eko dodatki. Największy ból to klapki wirowe w wersji 16v. Gdyby nie to, byłby tak samo dobry jak wersja 8v.

1.6 i 2.0 mają jeden duży plus - będą najmłodsze i czysto teoretycznie najmniej wyeksploatowane. Obie wersje mają problem z uszczelką smoka oleju (jeśli mają DPF), poza tym w 2.0 jest też pewne ryzyko zerwania klapek pomimo tego że są już dużo solidniejsze niż w 1.9. Droższe w utrzymaniu niż 1.9 (chociażby ceny sprzęgła czy dwumasy).

Jeśli chcesz kupić diesla który nie generuje większych problemów i nie wymaga "pakietu startowego" to szukaj 1.9 8v lub 1.6 105KM, najlepiej w wersjach bez DPF. Wtedy jedyne zmartwienie to EGR który można dość tanim kosztem wywalić z softu. Minusem jest to że zazwyczaj są zestawione z gorszymi wersjami wyposażenia.

Ps. Turbina w żadnym z tych siników nie jest słabym elementem, ktoś powiedział bzdurę :) Przyczyn ich uszkodzenia jest masa, wystarczy że ktoś zapomni o wymianie filtra powietrza i ma dużą szansę że wleci mucha w kasku. :P
 #110263  autor: mariusz71
 27 sty 2019, 10:35
1,6 120KM 170tys. i zero problemów,jazda głównie miasto.Czasami wyjazd wakacyjny.Jedyna rzecz która denerwuje to częste wypalanie dpf co ok.200 km zawsze do końca czyli ok.10 min..
 #116299  autor: Cwiara
 01 maja 2019, 21:42
Nie znalazłem tu marki :fiat1: lub czegoś włoskiego :shock: no niesamowite :arrow: https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-wa ... ia/fq6wf74