• Rozmyslania przed zakupem Bravo t-jet vs Alfa 147 vs Bmw 320i e46

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #76166  autor: tdsmaniak
 23 paź 2017, 20:06
Witam serdecznie grono

Obecnie jeżdżę Bmw 320i e46 2002r na dość ładnej opcji i jestem zadowolony ale... :D
ale beemkami tłukę się od 14lat a żona jezdzi Alfa 147jtd i załapuję bakcyla włoszczyzny ;)
Z racji relatywnego dramatu w benzynowych silnikach alfy(wariatory, spalanie, obsługa) zaintrygował mnie odpowiednik Fiata czyli Wasze Bravo.
Na papierze wygląda to super silniczek turbo, dosyć lekkie (do 100km/h wersja 120kucy robi identycznie co moja 320i 170kuca więc wystarczająco) niezła opinia (prócz skrzyń m32).

I tu me pytanie do ludzi robiących przeskok Beemka - Fiat - Alfa w którąkolwiek stronę o wasze odczucia.

Do skoku na Bravo determinuje mnie również:
-mieszkam w NL więc mniejsze podatki drogowe,
-mam kiepską drogę do pracy - mniej skomplikowane zawieszenie bravo powinno dłużej i taniej to znieść,
-jazda na ogół poza terenem zabudowanym ale z dużą liczbą skrzyżowań - mniej spalić?? ,
-znudzenie jazdą od tylu lat jedną marką - pomimo ogromnego sentymentu

Co do cen stanu i przebiegów to rynek w NL rządzi sie własnymi prawami i szukałbym auta z rocznika 2007-2009 z najczęstszym przebiegiem w zakresie 150-200tys km.
Tylko benzyna i raczej t-jet 120 bądz 150kucy.
Czy wersja Sport lub sport design ma sztywniejsze zawieszenie tudzież inne zmiany mechaniczne prócz wyglądu?

Serdecznie dziękuje za odpowiedzi
 #76179  autor: grzech1991
 23 paź 2017, 20:58
Prowadziłem bmw 3.0 e46. Bravo mam w pakiecie sport (18stki, twardsze zawieszenie (chyba, że u mnie było wymieniane na twardsze)).
- bmw ma średnie zawieszenie, fiat twarde, jak liczysz na większy komfort w wersji wyposażenia sport to powodzenia życzę ;)
- kolga jeździ z butem w podłogę i gazem to pali mu z 15 litrów. Fakt, w 1.4 jest to nieosiągalne. Ale czy 11 litrów to jest dużo mniej? Dla mnie to ta sama liga. Tym bardziej, że przy ciśnięciu Ci wzrasta do 12-13.
- e46 kijem bym nie tknął, a rozważałem zamiast bravo przy zakupie. Powodów jest kilkanaście.

Dla mnie jak bravo to tylko sport
- prawie full opcja wyposażenia
- fajne felgi
- obniżony
- przyciemniane szyby
 #76194  autor: siaj
 23 paź 2017, 23:12
BRAVO w wersji sport jest dość twarde, o ile wszystko w zawieszeniu jest cacy i nic nie puka to nie jest tak źle, da sie jeździć i nie narzekac ze za twardo. Gorzej jak cos zacznie pukać i stukać, oj wtedy to przeklinałem to zawieszenie. Lepiej poszukać auta z pakietem sport niz z pełną wersją, będzie lepszy komfort kosztem wyglądu ale nie można mieć wszystkiego.