Strona 1 z 1

Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:22 sty 2017, 17:09
autor: rudzik
Cześć, ja już jestem co prawda po zakupie, ale informacje, które potrzebuję przydadzą się również potencjalnym nabywcom.

Aktywator MultiAir - wymieniony przez poprzedniego właściciela w ASO, czy to oznacza koniec problemów czy za kolejne 100k Km (poprzedni padł po 107k) znowu do wymiany. Pytanie bierze się stąd, że gdzieś wyczytałem, że była "druga generacja" aktywatorów i że się niby lepiej sprawują, prawda to?

Sprzęgło/dwumasa i turbo - auto ma teraz równiutko 110k, ile w nich wytrzymują te elementy (większość tego typu informacji jest o T-jetach)?

Chip tuning - poprzedni właściciel zrobił, wyciągnęli z niego 170KM i 245Nm (przed miał 140KM i 203Nm??), sprawdzałem w ePERze, że wersja 140KM i 170KM różnią się sprzęgłem, dwumasą, turbiną. Wymienione elementy prędzej czy później i tak będą do wymiany, czy te z wersji 170KM podejdą? Mimo wszystko skłaniam się raczej by cofnąć ten tuning, ale wiecie może czym jeszcze mechanicznie różnią się te wersje silnikowe, może jak nie ma różnić (dużych różnic) to zostawić?
Czy martwić się, że przed maił 203Nm (po tuningu zrobione jakieś 40k)? :)

LPG - podobno da się, a jak to wygląda w praktyce?

Skrzynia C635 - jedynka haczy, da się z tym żyć, ale czy jest sposób by rozsądnym kosztem poprawić jej działanie (np. czy wymiana oleju coś da)?

Tempomat - czy jak mam wtyczkę to podpinam tempomat i on działa, czy trzeba jeszcze w komputerze grzebać?

Czujniki cofania - do wymiany mam zderzak tylni, jest opcja kupić używkę z czujnikami, centralkę może też gdzieś dostanę, czy jak to wszystko zepnę to zadziała, czy to jednak grubsza sprawa?

Osłonka ręcznego - już kupiłem, żeby to wymienić trzeba rozebrać cały tunel?

Spalanie - miasto 10.5/trasa 7.5, jest to "w normie" (niby po tuningu wzrosło o 0.5l)?

Przednie siedzenie - przy gwałtownym hamowaniu czuć delikatny luz, siedzenie lekko podjeżdża, spotkaliście się z czymś takim? Pytam bo nie wiem czy rozbierać, czy ten typ tak ma.

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Re: Po zakupie

Post:22 sty 2017, 17:15
autor: bahamut24
Wystarczy rozszerzyc troche boki tunelu aby wyjac ta zaluzje recznego

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:23 sty 2017, 21:10
autor: Shaq
Co do zderzaka to na pewno nie będzie instalacji więc będziesz ja musiał dołożyć, a potem podpiac kompa i zrobić osiowanie

Wysłane z Tapatalka

Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:24 sty 2017, 08:28
autor: Toolbox
Nie było Bravo II ze 170 konnym MA więc jeśli mowa o różnicach MA 140/170 KM to można porównywać z silnikiem np. z MiTo albo Giulietty. Tak tam jest inna turbina (Garrett zamiast IHI)

W skrzyni C635 też niekiedy biegi haczą (np. jedynka) więc to normalne

Tempomat poza wytczką która jest lub nie wymaga również włączenia tej opcji w kompie po montażu ale nie ma z tym problemu

Spalanie 10,5 miasto/7,5 trasa jest normalne w 1,4 T-Jet, MA powinien przynajmniej teoretycznie palić ok. 1 l mniej (może to u Ciebie wynik nowego softu)

Siedzenie nie powinno podjeżdżać przy hamowaniu, u mnie nawet nie drgnie

Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:24 sty 2017, 10:24
autor: arocity
Gaz montują .Jest nawet seryjna instalacja gazowa Tartarini
Co do tempomatu mi zadziałał bez aktywacji w kompie . Podłączyłem pod wtyczkę i działa....
Jedynka mi też haczy ...
Przednie siedzenie sprawdź nie powinno się tak dziać.

Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:24 sty 2017, 13:48
autor: Toolbox
C635 ma korek spustowy i korek do nalewania. Nie ma żadnego bagnetu. Jak zlejesz cały olej przez spust to w skrzyni i tak coś zostanie bo korek jest z boku korpusu powyżej najniższego punktu (zostaje ok. 0,5 litra). Jeśli już zmieniać to warto odessać resztę i zalać całość nowym (źródła różnie podają od 1,8 litra do 2,4 litra w C635, co więcej inną ilość zaleca się w Alfach z tą skrzynią a inną w Bravo, wg ASO w praktyce może być od ok. 1,8 litra do nawet 2,7).

Czy warto zmienić? nie wiem, zrób test, zagrzej skrzynię i spróbuj wyciągnąć trochę oleju np. przez odpowietrznik na górze skrzyni, zobaczysz kolor, zapach, ogólny stan oleju i zadecydujesz. Koszty oleju są niewielkie, ważne żeby dobrać właściwą ilość.

Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:25 sty 2017, 11:33
autor: stew666
Kilka moich słów, jako użytkownika NB z silnikiem MA.
W kwestii instalacji LPG, oczywiście można montować i są koledzy na forum którzy użytkują już kilka lat silnik MA z LPG, przykład: kolega @januszsul
W temacie spalania, u mnie po mieście w okresie zimowym ok 9-9,5 l, w okresie letnim 7,5-8,5 l w zależności od humoru ;-)
Jeśli chodzi o tempomat, u mnie była kostka, wiec był zakup manetki i osłony kierownicy pod tempomat, montaż i od razu zadziałało :-), nic nie aktywowałem w komputerze.
Skrzynia biegów u mnie jest z 2012 roku (przy zakupie auta w ASO dostałem nową ), zdarza sie dość często problem z haczeniem jedynki, ale nie jest to jakieś bardzo uciążliwe, nie mniej jednak występuje :-(
Przy moim aktualnym przebiegu ponad 58tyś. nie mam takich problemów z siedzeniami jak kolega @rudzik wspomina.
Pozdrawiam

Bravo 1.4 M-Air 140KM

Post:25 sty 2017, 20:05
autor: rudzik
Wracając do Multiair to z tego co udało mi się wygrzebać to najnowszy aktywator ma nr 55272426 (jest to 3 poprawa), taki mam zamontowany i co ciekawe nie ma go w ePER.

Co do wyników z hamowni, to goście twierdzą, że maja w tych autach rozrzut od 200Nm do 230Nm, zależy od jakości paliwa, filtrów... Aż ciężko w to uwierzyć, bo różnice to 10-15%, ale może.

Co do skrzyni, to na Alfoholikach piszą, że może pomóc wymiana cięgna, regulacja/wymiana linek, zmiana oleju. Podobno na gwarancji wymieniali koła zębate, albo i całą skrzynię.