Witam. Skoro dział porady przed zakupem to chyba dobrze trafiłem. Zacznę od początku. W swoim życiu posiadałem dwie Hondy Civic, Accord coupe z 93 roku, Accord Vgen, Accord VI gen Liftback i obecnie Accord VI gen w wersji SPORT z 2001 roku, więc jak widać Hondziarz ze mnie
W ciągu roku przejeżdżam 6-8 tysięcy kilometrów ponieważ w ciepłe pory roku używam moje ukochane Piaggio Liberty 125 i weekendowo Yamaha FZ6 ,stąd wybór padł na silnik benzynowy 1.4 ale koniecznie T-Jet. Ale dlaczego zatytułowałem tak post? Ano mianowicie dlatego, że myślę o zmianie samochodu na coś młodszego niż moja 16 letnia Honda. Z racji, że mało jeżdżę samochodem no i wiadomo $$ nie wydam na samochód więcej niż +/- 20 000zł. Oczekuję również tańszych kosztów napraw i części. Po przejrzeniu ofert i testów, opinii wybór padł m.in na Fiata Bravo. Ale... w Hondzie denerwuje mnie przede wszystkim słaba blacha, problemy z zaciskami hamulcowymi, co raz trudniejszy dostępem do używek (np. pompa wspomagania 500zł, klamki nawet i po 80zł) brak 6 biegu na trasie no i przede wszystkim wiek mojego wozu plus myśl o dokładaniu do starego samochodu, wiecie nie chodzi o to żeby lać paliwo i nie zaglądać pod maskę tylko to, że za rok będę musiał kupić nowe opony, rozrząd i potem pasowałoby pojeździć trochę żeby się "wróciło", a no... nie uśmiecha mi się już.
Jeśli zdecyduje się na Fiata Bravo czy często będę musiał odwiedzać mechanika bo np. szyba przestała się opuszczać, albo check znowu świeci, albo nie wiem ręczny znowu się zaciął? Wiecie takie pierdoły często powtarzające się. Bo, że skrzynia M32 jest wadliwa to wiem. No i przede wszystkim RUDA? Jak tam wygląda naprawdę sytuacja z korozją?
Czy Wy mając teraz doświadczenie z Bravką i stając jeszcze raz przed zakupem wybralibyście go znowu? A może Focus Mk2, Corolla e12 albo Vectra C? Proszę pomóżcie mi się zdecydować, ukierunkować bo bardzo Bravo mi się podoba wizualnie, odpowiada mi moc silnika, 6-biegowa skrzynia, niby łatwość i taniość części i napraw, ale boję się trochę, że jakieś pierdoły będą mnie wkurzać na potęgę. Zdaje sobie sprawę, że i Focus i Corolla mają też swoje wady, także wiem, że ideału nie ma - spokojnie
Czytałem m.in forumsamochodowe i tam najczęściej podawali właśnie Corolle e 12, Astre H, Focusa no i Bravo. Jednak wiem, że tu dowiem się całej prawdy, nie tylko o plusach, ale i o minusach, przez które nie kupilibyście drugi raz tego auta, a wybralibyście...
W ciągu roku przejeżdżam 6-8 tysięcy kilometrów ponieważ w ciepłe pory roku używam moje ukochane Piaggio Liberty 125 i weekendowo Yamaha FZ6 ,stąd wybór padł na silnik benzynowy 1.4 ale koniecznie T-Jet. Ale dlaczego zatytułowałem tak post? Ano mianowicie dlatego, że myślę o zmianie samochodu na coś młodszego niż moja 16 letnia Honda. Z racji, że mało jeżdżę samochodem no i wiadomo $$ nie wydam na samochód więcej niż +/- 20 000zł. Oczekuję również tańszych kosztów napraw i części. Po przejrzeniu ofert i testów, opinii wybór padł m.in na Fiata Bravo. Ale... w Hondzie denerwuje mnie przede wszystkim słaba blacha, problemy z zaciskami hamulcowymi, co raz trudniejszy dostępem do używek (np. pompa wspomagania 500zł, klamki nawet i po 80zł) brak 6 biegu na trasie no i przede wszystkim wiek mojego wozu plus myśl o dokładaniu do starego samochodu, wiecie nie chodzi o to żeby lać paliwo i nie zaglądać pod maskę tylko to, że za rok będę musiał kupić nowe opony, rozrząd i potem pasowałoby pojeździć trochę żeby się "wróciło", a no... nie uśmiecha mi się już.
Jeśli zdecyduje się na Fiata Bravo czy często będę musiał odwiedzać mechanika bo np. szyba przestała się opuszczać, albo check znowu świeci, albo nie wiem ręczny znowu się zaciął? Wiecie takie pierdoły często powtarzające się. Bo, że skrzynia M32 jest wadliwa to wiem. No i przede wszystkim RUDA? Jak tam wygląda naprawdę sytuacja z korozją?
Czy Wy mając teraz doświadczenie z Bravką i stając jeszcze raz przed zakupem wybralibyście go znowu? A może Focus Mk2, Corolla e12 albo Vectra C? Proszę pomóżcie mi się zdecydować, ukierunkować bo bardzo Bravo mi się podoba wizualnie, odpowiada mi moc silnika, 6-biegowa skrzynia, niby łatwość i taniość części i napraw, ale boję się trochę, że jakieś pierdoły będą mnie wkurzać na potęgę. Zdaje sobie sprawę, że i Focus i Corolla mają też swoje wady, także wiem, że ideału nie ma - spokojnie
Czytałem m.in forumsamochodowe i tam najczęściej podawali właśnie Corolle e 12, Astre H, Focusa no i Bravo. Jednak wiem, że tu dowiem się całej prawdy, nie tylko o plusach, ale i o minusach, przez które nie kupilibyście drugi raz tego auta, a wybralibyście...