• Bravo z fabryczną instalacją LPG

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #45727  autor: scrolll
 18 gru 2016, 18:55
Witam
Rozważam kupno bravo. Silnik raczej benzynowy bez turo. Przeglądając ogłoszenia natrafiałem na egzemplarze z fabryczną instalacją LPG. Głownie były to silniki 1.4 90km. Z tego co wyczytałem na forum silnik jest ok ale tylko do spokojnej jazdy, co mi by wystarczyło. Fabryczne LPG - jaka to jest instalacja(podzespoły)? Czy sprawia problemy? Czy te silniki dobrze znoszą gaz? Jak jest z trwałością głowic?
 #45732  autor: Lencu
 18 gru 2016, 19:53
scrolll pisze:Witam
Rozważam kupno bravo. Silnik raczej benzynowy bez turo. Przeglądając ogłoszenia natrafiałem na egzemplarze z fabryczną instalacją LPG. Głownie były to silniki 1.4 90km. Z tego co wyczytałem na forum silnik jest ok ale tylko do spokojnej jazdy, co mi by wystarczyło. Fabryczne LPG - jaka to jest instalacja(podzespoły)? Czy sprawia problemy? Czy te silniki dobrze znoszą gaz? Jak jest z trwałością głowic?
Dlaczego t jet nie? Teraz w Tipo fabrycznie ten motor gazują. Sam jeżdżę na lpg a mam jeszcze auto po zmianie softu z podniesioną mocą i niutonami. Polecam t jet:-)

Wysłane z mojego SGP511 przy użyciu Tapatalka
 #45740  autor: olo_mistrzu
 18 gru 2016, 21:06
Mam nadzieję, że nie mówisz o instalacji Tartarini, montowanej w serwisach, nie w fabryce - typowa, fiatowska. Moi rodzice kupili kilka lat temu nowego Fiata Linea z najprostszym silnikiem 1.4 77 KM 8v. Ta instalacja, lub sposób jej montażu i kalibracji w ASO, to było pasmo nieszczęść. Wymiana ogólnie całej instalacji krok po kroku odbywała się w tym aucie, a lista problemów z szarpaniem, brakiem mocy, trudnościami z rozruchem itp. nie miała końca.
 #45746  autor: gucio1960
 18 gru 2016, 22:28
Może wypowiem się na temat instalacji Tartarini też założonej fiacie Linea ale z silnikiem T-jet.
Instalacja założona serwisie fiat ganinex Katowice obecnie 60tys przebiegu bez żadnych uwag.
Instalacja musi być dobrze zmontowana i skalibrowana ja serwisuje auto gaz Śląsk przedstawiciel Tartarini.]
T-jety znoszą dobrze gaz do tych silników montują instalacje w serwisach Fiat .
 #45748  autor: gumimis
 18 gru 2016, 22:47
@scrolll Bravo z fabrycznym LPG oferowane było tylko na rynku włoskim - wiec bardzo ciężko będzie Ci znaleźć takie auto na naszym rynku. Najłatwiej takie auto rozpoznać po tym że, na wyświetlaczu pomiędzy zegarami komputer wyświetla poziom gazu w zbiorniku.
99,9% aut ma dokładane instalacje przez dealerów - i nigdy nie wiesz na co trafisz, jak instalacja etc.. Ogólnie silniki w Bravo dobrze znoszą gaz (no może odpuściłbym wersje SPORT 150KM)
 #45833  autor: Lencu
 19 gru 2016, 20:13
Skup się na t jet 120KM i sam załóż dobra instalacje. Stag ma dobrą ofertę. Wszystko zależy od tego kto instaluje. Plus takiego rozwiązania jest taki, że masz świeże urządzenie w aucie, masz na to gwarancję. Kupując auto z instalacją założoną musisz się liczyć że to auto miało przebiegi minimum 30,000km rocznie. Po coś ktoś inwestuje te około 3000pln w instalację.

Wysłane z mojego SGP511 przy użyciu Tapatalka
 #45841  autor: fiksiu
 19 gru 2016, 21:19
Ja mam zawsze LPG i nie robię 30tyś rocznie.
Robisz 10tyś i już spokojnie się opłaca.

Fakt że wolał bym sam założyć instalację.
Będzie nowa i przez następne 100tyś powinna być bezawaryjna.
 #45882  autor: rudy212
 20 gru 2016, 12:43
Ja w każdym aucie zakładam LPG i po około 2 latach zmieniam auto - w tym czasie przejeżdżam koło 50 tys km, więc można kupić auto ze świeżą instalacją LPG :) Inwestuję 3tys ale i tak przez te 2 lata jestem kilka tysięcy złotych do przodu.

Co do Bravo 90 km. Szukałem t-jeta ale trafił się w fajnym stanie 90km więc kupiłem. Po tych kilkunastu miesiącach jedynym mankamentem jest silnik. Jest zwyczajnie dla mnie za słaby. Reszta to same plusy.
Auto jest dupowozem - odpalam i wiem, że bez problemów dojadę na miejsce. Jeżeli tego szukasz to będziesz zadowolony ;)
 #46167  autor: bis
 22 gru 2016, 21:46
scrolll pisze:Wybór mam trudny. Nie chce auta z elementami, które generują koszta...
No to właśnie taka jest 90-ka z klimą w manualu. Spełnia Twoje kryteria. Z dwoma zastrzeżeniami. 1) Pisałeś coś o haku i potrzebie przewiezienia od czasu do czasu czegoś na przyczepce. W prawdzie nie podzielam w pełni zdania grzecha1991, ale jednak nadwyżki mocy to Bravo z tym silnikiem nie ma. Jeżeli ma to być okazjonalny przewóz jakiś gratów np. na działkę w pobliżu, to nie ma sprawy. Dalsza trasa z przyczepką odpada zdecydowanie. 2) Rdzewieć i psuć Ci się to raczej nie będzie, ale na ekonomikę eksploatacji wpływa przede wszystkim paliwo. Ja np. spalam obecnie średnio 8,2 benzyny przy jazdach głównie miejskich na krótkich odcinkach, jedna osoba na pokładzie. Są auta o lepszych wynikach. No ale nie wyglądają jak Bravo :D
 #59163  autor: Podwika
 17 kwie 2017, 20:48
Odnośnie LPG - mam zamiar kupić Bravo i założyć gaz jednak zależy mi też żeby auto było w miarę zrywne. Zastanawiam się nad kupnem 140 lub 150 konnego bravo i założeniem lpg lub zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia odnośnie drugiej opcji tj. zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu? Czy chip z lpg się "gryzą"?
 #59213  autor: RedDevil
 18 kwie 2017, 11:26
Nie gryzą się, u mnie było tak:

Tartarini - Box MM - strojenie LPG - chip - strojenie LPG.

Oczywiście najlepiej najpierw zrobić chipa a potem montować instalację. U mnie tak nie było bo początkowo nie było planów podnoszenia mocy.

Każdy z tych silników można zagazować. Ze 150 jest najwięcej problemów, 140 jest mało popularny, ale jedna osoba miała go z LPG i sobie chwaliła, a 120 jest najprostszy do zagazowania.

Najważniejsze pytanie jest ile mocy potrzebujesz, na początku myślałem że 120 będzie ok, ale jest to jednak dla mnie mało w tym dość ciężkim aucie.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
 #59249  autor: Lencu
 18 kwie 2017, 14:53
Podwika pisze:Odnośnie LPG - mam zamiar kupić Bravo i założyć gaz jednak zależy mi też żeby auto było w miarę zrywne. Zastanawiam się nad kupnem 140 lub 150 konnego bravo i założeniem lpg lub zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia odnośnie drugiej opcji tj. zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu? Czy chip z lpg się "gryzą"?
Tak jak Reddevil pisał i ja Tobie we wiadomości nie ma problemu z lpg i t jetem 120KM. Musisz rozróżniać box wprowadzający zmiany z góry narzucone w silniku a zmiana softu w oparciu o wszystkie parametry silnika. Soft jest lepszy dla silnika ale nie mozesz go wypiać i wpiac w innym aucie. Pamiętaj zamontuj graty od instalacji z przeznaczeniem dla mocniejszego auta. Ale też nie przesadzaj w górę. Tak 180 KM 190KM będzie bezpiecznym przedzialem.

Wysłane z mojego SGP511 przy użyciu Tapatalka
 #59302  autor: Podwika
 18 kwie 2017, 21:57
Dzięki za wskazówki jednak nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Lencu pisałeś mi w wiadomości, że lepiej założyć najpierw gaz a potem zmiana softu jednak RedDevil wspominał, że lepiej najpierw chip potem gaz. Jak to w końcu jest, co powinno być pierwsze? Proszę o wyrozumiałość jako, że jestem kobietą ;)

Z tego co widzę, to byłabym zainteresowana raczej zmianą softu niż boxem.
 #59303  autor: RedDevil
 18 kwie 2017, 22:00
Założyłem, że LPG i PB nie wystroi Ci jedna osoba, jednak jeśli znajdziesz kogoś kto ogarnie oba tematy to wtedy lepiej najpierw założyć LPG.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka
 #123319  autor: jaboleq
 15 paź 2019, 20:18
Bella pisze:Panowie orientujecie się czy Bravo z fabryczną instalacją LPG powinno mieć w standardzie (komplecie) koło zapasowe, podnośnik oraz klucz do kół? Sprzedawca twierdził, że w komplecie jest tylko zestaw naprawczy do opon (w sprayu) oraz kompresor. Z góry dziękuję za odpowiedź...
Tak. Fabryczne LPG ma zestaw naprawczy fix&go. Lewarek i klucz do kół w małej torbie. Dlatego pojemność bagażnika podawana jest jako 380l zamiast 400l.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka



Dodano po 36 sekundach:
LifeRelax pisze:To Bravo miało fabryczną instalację? (Taką montowaną na linii montażowej?). W wypadku fabrycznej instalacji w Tipo był tylko kompresor i pianka. Podnośnika i klucza do kół nie otrzymałem.

Pozdr
Bartek
Tak. Landi Renzo. Mam taką wersje auta. LPG z linii montażowej.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 #129082  autor: Sebastian55
 22 mar 2020, 11:40
Witam,
wszystkich na forum, mam mały problem z moją bravką z fabryczną instalacją LPG. Problem polega na tym że podjechał bym gdzieś aby wyregulować instalacje LPG, ale niestety ani w ASO ani Landi Renzo nie mogli mi pomóc :-/ I pytanie do was czy ktoś może ma kogoś kto może podłączyć się do tej instalacji ?
Dzięki za pomoc :-D
 #149973  autor: STIGI
 29 gru 2022, 22:05
Sebastian55 pisze: 22 mar 2020, 11:40 Witam,
wszystkich na forum, mam mały problem z moją bravką z fabryczną instalacją LPG. Problem polega na tym że podjechał bym gdzieś aby wyregulować instalacje LPG, ale niestety ani w ASO ani Landi Renzo nie mogli mi pomóc :-/ I pytanie do was czy ktoś może ma kogoś kto może podłączyć się do tej instalacji ?
Dzięki za pomoc :-D
Witam,
rozważam zakup bravo 90km z fabryczna instalacja gazową,
gównie powyższy post mnie zaniepokoił, stąd pytanie czy celować w taką sztuke bravo z fabryczną instalacją czy z taką dołożoną później do auta ?
 #150093  autor: krupniok200
 11 sty 2023, 16:54
Najlepiej to kupić i samemu założyć, tak na szybko. A tak na dłużej to ta dokładana potem może być trudna w eksploatacji, szczególnie jak auto z Włoch sprowadzane.