Strona 1 z 1

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 gru 2016, 18:55
autor: scrolll
Witam
Rozważam kupno bravo. Silnik raczej benzynowy bez turo. Przeglądając ogłoszenia natrafiałem na egzemplarze z fabryczną instalacją LPG. Głownie były to silniki 1.4 90km. Z tego co wyczytałem na forum silnik jest ok ale tylko do spokojnej jazdy, co mi by wystarczyło. Fabryczne LPG - jaka to jest instalacja(podzespoły)? Czy sprawia problemy? Czy te silniki dobrze znoszą gaz? Jak jest z trwałością głowic?

Re: RE: Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 gru 2016, 19:53
autor: Lencu
scrolll pisze:Witam
Rozważam kupno bravo. Silnik raczej benzynowy bez turo. Przeglądając ogłoszenia natrafiałem na egzemplarze z fabryczną instalacją LPG. Głownie były to silniki 1.4 90km. Z tego co wyczytałem na forum silnik jest ok ale tylko do spokojnej jazdy, co mi by wystarczyło. Fabryczne LPG - jaka to jest instalacja(podzespoły)? Czy sprawia problemy? Czy te silniki dobrze znoszą gaz? Jak jest z trwałością głowic?
Dlaczego t jet nie? Teraz w Tipo fabrycznie ten motor gazują. Sam jeżdżę na lpg a mam jeszcze auto po zmianie softu z podniesioną mocą i niutonami. Polecam t jet:-)

Wysłane z mojego SGP511 przy użyciu Tapatalka

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 gru 2016, 21:06
autor: olo_mistrzu
Mam nadzieję, że nie mówisz o instalacji Tartarini, montowanej w serwisach, nie w fabryce - typowa, fiatowska. Moi rodzice kupili kilka lat temu nowego Fiata Linea z najprostszym silnikiem 1.4 77 KM 8v. Ta instalacja, lub sposób jej montażu i kalibracji w ASO, to było pasmo nieszczęść. Wymiana ogólnie całej instalacji krok po kroku odbywała się w tym aucie, a lista problemów z szarpaniem, brakiem mocy, trudnościami z rozruchem itp. nie miała końca.

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 gru 2016, 22:28
autor: gucio1960
Może wypowiem się na temat instalacji Tartarini też założonej fiacie Linea ale z silnikiem T-jet.
Instalacja założona serwisie fiat ganinex Katowice obecnie 60tys przebiegu bez żadnych uwag.
Instalacja musi być dobrze zmontowana i skalibrowana ja serwisuje auto gaz Śląsk przedstawiciel Tartarini.]
T-jety znoszą dobrze gaz do tych silników montują instalacje w serwisach Fiat .

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 gru 2016, 22:47
autor: gumimis
@scrolll Bravo z fabrycznym LPG oferowane było tylko na rynku włoskim - wiec bardzo ciężko będzie Ci znaleźć takie auto na naszym rynku. Najłatwiej takie auto rozpoznać po tym że, na wyświetlaczu pomiędzy zegarami komputer wyświetla poziom gazu w zbiorniku.
99,9% aut ma dokładane instalacje przez dealerów - i nigdy nie wiesz na co trafisz, jak instalacja etc.. Ogólnie silniki w Bravo dobrze znoszą gaz (no może odpuściłbym wersje SPORT 150KM)

Re: Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:19 gru 2016, 20:13
autor: Lencu
Skup się na t jet 120KM i sam załóż dobra instalacje. Stag ma dobrą ofertę. Wszystko zależy od tego kto instaluje. Plus takiego rozwiązania jest taki, że masz świeże urządzenie w aucie, masz na to gwarancję. Kupując auto z instalacją założoną musisz się liczyć że to auto miało przebiegi minimum 30,000km rocznie. Po coś ktoś inwestuje te około 3000pln w instalację.

Wysłane z mojego SGP511 przy użyciu Tapatalka

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:19 gru 2016, 21:19
autor: fiksiu
Ja mam zawsze LPG i nie robię 30tyś rocznie.
Robisz 10tyś i już spokojnie się opłaca.

Fakt że wolał bym sam założyć instalację.
Będzie nowa i przez następne 100tyś powinna być bezawaryjna.

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:20 gru 2016, 12:43
autor: rudy212
Ja w każdym aucie zakładam LPG i po około 2 latach zmieniam auto - w tym czasie przejeżdżam koło 50 tys km, więc można kupić auto ze świeżą instalacją LPG :) Inwestuję 3tys ale i tak przez te 2 lata jestem kilka tysięcy złotych do przodu.

Co do Bravo 90 km. Szukałem t-jeta ale trafił się w fajnym stanie 90km więc kupiłem. Po tych kilkunastu miesiącach jedynym mankamentem jest silnik. Jest zwyczajnie dla mnie za słaby. Reszta to same plusy.
Auto jest dupowozem - odpalam i wiem, że bez problemów dojadę na miejsce. Jeżeli tego szukasz to będziesz zadowolony ;)

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:22 gru 2016, 21:46
autor: bis
scrolll pisze:Wybór mam trudny. Nie chce auta z elementami, które generują koszta...
No to właśnie taka jest 90-ka z klimą w manualu. Spełnia Twoje kryteria. Z dwoma zastrzeżeniami. 1) Pisałeś coś o haku i potrzebie przewiezienia od czasu do czasu czegoś na przyczepce. W prawdzie nie podzielam w pełni zdania grzecha1991, ale jednak nadwyżki mocy to Bravo z tym silnikiem nie ma. Jeżeli ma to być okazjonalny przewóz jakiś gratów np. na działkę w pobliżu, to nie ma sprawy. Dalsza trasa z przyczepką odpada zdecydowanie. 2) Rdzewieć i psuć Ci się to raczej nie będzie, ale na ekonomikę eksploatacji wpływa przede wszystkim paliwo. Ja np. spalam obecnie średnio 8,2 benzyny przy jazdach głównie miejskich na krótkich odcinkach, jedna osoba na pokładzie. Są auta o lepszych wynikach. No ale nie wyglądają jak Bravo :D

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:17 kwie 2017, 20:48
autor: Podwika
Odnośnie LPG - mam zamiar kupić Bravo i założyć gaz jednak zależy mi też żeby auto było w miarę zrywne. Zastanawiam się nad kupnem 140 lub 150 konnego bravo i założeniem lpg lub zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia odnośnie drugiej opcji tj. zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu? Czy chip z lpg się "gryzą"?

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:17 kwie 2017, 20:58
autor: Pympek
Tak @RedDevil tak ma.

Re: Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 kwie 2017, 11:26
autor: RedDevil
Nie gryzą się, u mnie było tak:

Tartarini - Box MM - strojenie LPG - chip - strojenie LPG.

Oczywiście najlepiej najpierw zrobić chipa a potem montować instalację. U mnie tak nie było bo początkowo nie było planów podnoszenia mocy.

Każdy z tych silników można zagazować. Ze 150 jest najwięcej problemów, 140 jest mało popularny, ale jedna osoba miała go z LPG i sobie chwaliła, a 120 jest najprostszy do zagazowania.

Najważniejsze pytanie jest ile mocy potrzebujesz, na początku myślałem że 120 będzie ok, ale jest to jednak dla mnie mało w tym dość ciężkim aucie.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

Re: Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 kwie 2017, 14:53
autor: Lencu
Podwika pisze:Odnośnie LPG - mam zamiar kupić Bravo i założyć gaz jednak zależy mi też żeby auto było w miarę zrywne. Zastanawiam się nad kupnem 140 lub 150 konnego bravo i założeniem lpg lub zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia odnośnie drugiej opcji tj. zakupu 120 konnego zrobieniu chipa i dopiero założeniu gazu? Czy chip z lpg się "gryzą"?
Tak jak Reddevil pisał i ja Tobie we wiadomości nie ma problemu z lpg i t jetem 120KM. Musisz rozróżniać box wprowadzający zmiany z góry narzucone w silniku a zmiana softu w oparciu o wszystkie parametry silnika. Soft jest lepszy dla silnika ale nie mozesz go wypiać i wpiac w innym aucie. Pamiętaj zamontuj graty od instalacji z przeznaczeniem dla mocniejszego auta. Ale też nie przesadzaj w górę. Tak 180 KM 190KM będzie bezpiecznym przedzialem.

Wysłane z mojego SGP511 przy użyciu Tapatalka

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 kwie 2017, 21:57
autor: Podwika
Dzięki za wskazówki jednak nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie. Lencu pisałeś mi w wiadomości, że lepiej założyć najpierw gaz a potem zmiana softu jednak RedDevil wspominał, że lepiej najpierw chip potem gaz. Jak to w końcu jest, co powinno być pierwsze? Proszę o wyrozumiałość jako, że jestem kobietą ;)

Z tego co widzę, to byłabym zainteresowana raczej zmianą softu niż boxem.

Re: Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:18 kwie 2017, 22:00
autor: RedDevil
Założyłem, że LPG i PB nie wystroi Ci jedna osoba, jednak jeśli znajdziesz kogoś kto ogarnie oba tematy to wtedy lepiej najpierw założyć LPG.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

Re: Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:15 paź 2019, 20:18
autor: jaboleq
Bella pisze:Panowie orientujecie się czy Bravo z fabryczną instalacją LPG powinno mieć w standardzie (komplecie) koło zapasowe, podnośnik oraz klucz do kół? Sprzedawca twierdził, że w komplecie jest tylko zestaw naprawczy do opon (w sprayu) oraz kompresor. Z góry dziękuję za odpowiedź...
Tak. Fabryczne LPG ma zestaw naprawczy fix&go. Lewarek i klucz do kół w małej torbie. Dlatego pojemność bagażnika podawana jest jako 380l zamiast 400l.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka



Dodano po 36 sekundach:
LifeRelax pisze:To Bravo miało fabryczną instalację? (Taką montowaną na linii montażowej?). W wypadku fabrycznej instalacji w Tipo był tylko kompresor i pianka. Podnośnika i klucza do kół nie otrzymałem.

Pozdr
Bartek
Tak. Landi Renzo. Mam taką wersje auta. LPG z linii montażowej.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:22 mar 2020, 11:40
autor: Sebastian55
Witam,
wszystkich na forum, mam mały problem z moją bravką z fabryczną instalacją LPG. Problem polega na tym że podjechał bym gdzieś aby wyregulować instalacje LPG, ale niestety ani w ASO ani Landi Renzo nie mogli mi pomóc :-/ I pytanie do was czy ktoś może ma kogoś kto może podłączyć się do tej instalacji ?
Dzięki za pomoc :-D

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:29 gru 2022, 22:05
autor: STIGI
Sebastian55 pisze: 22 mar 2020, 11:40 Witam,
wszystkich na forum, mam mały problem z moją bravką z fabryczną instalacją LPG. Problem polega na tym że podjechał bym gdzieś aby wyregulować instalacje LPG, ale niestety ani w ASO ani Landi Renzo nie mogli mi pomóc :-/ I pytanie do was czy ktoś może ma kogoś kto może podłączyć się do tej instalacji ?
Dzięki za pomoc :-D
Witam,
rozważam zakup bravo 90km z fabryczna instalacja gazową,
gównie powyższy post mnie zaniepokoił, stąd pytanie czy celować w taką sztuke bravo z fabryczną instalacją czy z taką dołożoną później do auta ?

Bravo z fabryczną instalacją LPG

Post:11 sty 2023, 16:54
autor: krupniok200
Najlepiej to kupić i samemu założyć, tak na szybko. A tak na dłużej to ta dokładana potem może być trudna w eksploatacji, szczególnie jak auto z Włoch sprowadzane.