• Bravo 1.9 M-JET 120KM czy 1.9 M-JET 150KM

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #25010  autor: Giovo90
 18 maja 2016, 17:51
Witam, będę kupował samochód i już wybrałem że będzie to Fiat Bravo 1.9 JTD. Diesel bo jednak dużo robimy kilometrów na trasie w każdy weekend prawie, od pon do pt do pracy 15 km czasem z jakimś korkiem czasem bez.

Teraz do sedna:
- pierwsze moje pytanie czy celować w którąś konkretną wersję tzn 120 czy 150 hp? Czy 150 nie jest jakoś bardziej awaryjny z powodu większego wysilenia?
- kolejną rzeczą jest sprawa wersja wyposażenia, ważne by miała dwustrefową klimę (ewentualnie jeszcze tempomat ale to nie koniecznie) i była bez nawigacji czy to jest zależne od wersji czy to po prostu dodatkowe opcje?
- następnie czy każde Bravo ma ten zestaw Blue&Me czy to jest jakaś specjalna opcja?

To chyba tyle z pytań, a co do tego ile mogę wydać- około 20-22 tyś. Mojej żonie bardzo by pasowało żeby był to rocznik 2010 "żeby stary grat już nie był" ale nie jest to jakiś wymóg konieczny (w końcu ja będę miał decydujące zdanie :D )
Więc czy moje wymagania są realne czy muszę z czegoś zrezygnować ?
Z góry dzięki :)
 #25013  autor: kubajg
 18 maja 2016, 18:07
Widzę tutaj podstawowy konflikt, w 2010 nie było już w ofercie silników 1.9, tylko nowsze konstrukcje 1.6 105/120KM i 2.0 165KM. W zasadzie to już w 2009 nastąpiła zmiana, więc 1.9 to tylko roczniki 2007-2008.

Jeśli chodzi o różnice między 1.9 8v a 16v, wersja 120KM nie miała klap wirowych w kolektorze ssącym a to one są najbardziej upierdliwą rzeczą w mocniejszej odmianie. Potrafią narobić niezłego bigosu w silniku, więc dobrze jest je wyciąć jeśli ktoś tego wcześniej nie zrobił.
Poza tym oba silniki miewają problemy z zaworem EGR oraz filtrem DPF jeśli taki akurat jest (nie wszystkie egzemplarze miały). O wersji 16v nie można powiedzieć że jest jakoś bardziej wysilona, w końcu 4 zawory na cylinder mają tutaj swój udział w mocy, poza tym jest oczywiście inna turbosprężarka niż w 8v.
Oba silniki można dość mocno podkręcić poprzez chiptuning, 8v na ok. 150-160KM a 16v na 180-190KM (orientacyjnie, zakładając że silnik jest w bdb stanie).

Co do wyposażenia, takie rzeczy jak klima automatyczna czy B&M zależały głownie od wersji np. Dynamic, Emotion czy Sport. Zerknij sobie na tabelkę na Wikipedii, jest to dosyć szczegółowo podane: https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Bravo
Ostatnio zmieniony 18 maja 2016, 18:10 przez kubajg, łącznie zmieniany 1 raz.
 #25014  autor: Pympek
 18 maja 2016, 18:07
Silnik 1.9 120KM jest silnikiem 8-zaworowym, bardziej sprawdzonym, bo od lat montowany w autach,
-- wydaję się być mniej awaryjnym, jednostka w 100% do polecenia

Silnik 1.9 150, 16v zaworowy silnik, z przypadłością "urywających" się klapek wirowych , i większości tych silników jest kochany DPF
-- silnik na pewno zrywniejszy i mocniejszy

Co do wersji wyposażenia:
-- minimum wersja DYNAMIC, jeśli budżet pozwoli i nie zależy na "wyglądzie" zewnętrznym (progi lotka -wer.Sport) to może być EMOTION
---- co do Climatronica, to różnie to bywa, jeśli aktywatory w 100% sprawne, to kłopot z głowy, gorzej jak się one popsują.. (a nietstey lubią..)

A i w takiej kwocie nie znajdziesz rocznika 2010 :), tylko roczniki 2007-2008 max - żeby miało "ręce i nogi" to auto
 #25185  autor: daras
 19 maja 2016, 20:32
Silnik 1.9 8V 120 KM był oferowany jako nowy w roku w 2010.
Wiem to bo rozważałem jego zakup i miałem taką propozycję od dilerów (nówka, do konfiguracji)
Moim zdaniem Bravo z każdym dieslem będzie bardzo dobrym autkiem.
Należy raczej zwrócić uwagę na stan techniczny.
Jeździłem wersją 1.9 8V 120 KM i on ma bardzo fajnie zestopniowaną skrzynię, która spokojnie daje radę w trasie.
Ten silnik ma inny mankament: mechaniczne popychacze zaworów, wymagające kontroli i ew. regulacji co chyba 60 tys. km. (z pamięci piszę).