• Pomoc przy zakupie Fiata Bravo - linki/ocena

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Regulamin forum: Obrazek
Dział jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
 #80663  autor: abezus
 14 gru 2017, 06:20
Micho78 pisze: 13 gru 2017, 22:59 Co za czasy. Człowiek chciałby zaszaleć i kupić coś w miarę młodego to w każdej marce jakiś pasztet :) Chyba trzeba się zatrzymać się na początkach XXI w. :)
Dlaczego? Jest parę marek które miały w okolicach 2010 roku dobre jednostki benzynowe. Masz 2.0 od PSA (posiadam, polecam), 2.0 od forda, wszystko co w hondzie... To tak na szybko, ale pole manewru jakieś tam jest. Jeśli myślisz o LPG to odrzuciłbym fordowskie jednostki z racji konieczności częstej regulacji luzów zaworowych, która do najtańszych w tym przypadku nie należy. W hondzie też trzeba również trzeba luzy zaworowe kontrolować natomiast tutaj koszty są minimalne (jeśli masz odrobinę zamiłowania do mechaniki zerowe). Przy samochodach powyżej 2012 roku wybór maleje. Honda, Toyota, Fiat.
 #80687  autor: Michu
 14 gru 2017, 13:12
vatlix pisze: 14 gru 2017, 00:36 Czy przebieg 250tyś to dużo jak na ten silnik? Rozumiem, że najlepiej zabrać samochód do ASO, żeby sprawdzili multiair?
250 tyś. to już trochę jest, ale może przynajmniej nie kręcony ;)
Przeglądnij temat: viewtopic.php?f=32&t=2539&p=56357&hilit ... 82u#p56357
 #80709  autor: vatlix
 14 gru 2017, 17:15
Na raporcie z VIN mam informacje, że w 2012 roku samochód miał taką samą usterkę jak w temacie, który zasugerowałeś. Czytałem go wcześniej. Dzisiaj będę oglądał samochód na żywo. Sprawdzę numer aktywatora.

Patrząc na rocznik wymiany to pewnie będzie miał wersję aktywatora z 2011. Czy ta wersja też jest problematyczna?

EDIT:

Pojeździłem i obejrzałem samochód z zewnątrz. Zauważyłem, że pierwszy bieg ciężko wchodzi. Gdzieś coś przeczytałem, że to normalne w tej skrzyni (C635)? Numeru aktywatora nie udało się odczytać - brakowało klucza do zdjęcia obudowy. Prawy przedni reflektor był wymieniany. Podobno pękł od "kamienia". Zaczepy i mocowania nie wyglądały na urwane. Drugi reflektor jest cały zamglony i pewnie do wymiany.

Samochód jest zagazowany i pali się kontrolka od silnika. Najprawdopodobniej wina gazu. Czy można to jakoś zweryfikować?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2017, 12:12 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Usunięto cytat z poprzedniego posta.
 #80735  autor: paku
 14 gru 2017, 21:30
abezus pisze:
Micho78 pisze: 13 gru 2017, 22:59 Co za czasy. Człowiek chciałby zaszaleć i kupić coś w miarę młodego to w każdej marce jakiś pasztet :) Chyba trzeba się zatrzymać się na początkach XXI w. :)
Dlaczego? Jest parę marek które miały w okolicach 2010 roku dobre jednostki benzynowe. Masz 2.0 od PSA (posiadam, polecam), 2.0 od forda, wszystko co w hondzie... To tak na szybko, ale pole manewru jakieś tam jest. Jeśli myślisz o LPG to odrzuciłbym fordowskie jednostki z racji konieczności częstej regulacji luzów zaworowych, która do najtańszych w tym przypadku nie należy. W hondzie też trzeba również trzeba luzy zaworowe kontrolować natomiast tutaj koszty są minimalne (jeśli masz odrobinę zamiłowania do mechaniki zerowe). Przy samochodach powyżej 2012 roku wybór maleje. Honda, Toyota, Fiat.

+ 2.0 Mazdowskie :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka


 #80740  autor: abezus
 15 gru 2017, 06:33
W okolicach 2010 z mazdowskimi benzynami było średnio. Kończyli produkcję 2.0 147 koni która była spoko (bliźniacza z fordowskim 2.0) zastępowali ją 2.0 155 koni, jednostką na bezpośrednim wtrysku i już nie tak bezobsługową. Później wprowadzili skyactiv który póki co zbiera dobre opinię.
vatlix pisze: 14 gru 2017, 17:15 Samochód jest zagazowany i pali się kontrolka od silnika. Najprawdopodobniej wina gazu. Czy można to jakoś zweryfikować?
Podpinasz pod pierwszy lepszy komputer, odczytujesz jaki jest błąd i masz czarno na białym czy błąd ma związek z LPG czy nie. Jeśli pokaże Ci błędną mieszankę paliwowo powietrzną, odpuściłbym samochód bo nie wiadomo jak długo tak jeździł i w jakim stanie są gniazda zaworowe. Generalnie kupowanie samochodu ze świecącym checkiem to dosyć odważna sprawa bo skąd wiesz od jak dawna auto jeździ niesprawne. Zbyt długa jazda na ubogiej/bogatej mieszance = wypalone gniazda zaworowe i remont jednostki.

EDIT:
Teraz dopatrzyłem ogłoszenie o którym mówimy... 2010 rok za 16900, szkoda klawiatury na takie samochody... Za polifta z tym silnikiem musisz zapłacić 10 tyś zł więcej. Czy zapłacisz w trakcie zakupu auta, czy podczas serwisu bo wszystko będzie się rozsypywać to już Twoja sprawa.
 #80742  autor: vatlix
 15 gru 2017, 08:21
Masz rację. Porozmawiam z właścicielem dzisiaj jeszcze o tej kontrolce. Na spotkaniu pytałem kiedy był regulowany gaz, to niestety od zainstalowania był tylko raz u mechanika z gazem i to tylko na wymianę parowników w ramach gwarancji. Obstawiam, że mieszanka wymaga regulacji. Tak jak podkreśliłeś, nie wiadomo od jakiego czasu jeździ na niepoprawnej. Właścicielem okazał się znajomy z zaprzyjaźnionej firmy, ale to oczywiście niczego nie zmienia.
Cena jest okazyjna, więc pewnie coś jest ukryte. Niestety, bo furka mi się spodobała.

EDIT:

Kontrolka podobno pali się od błędu katalizatora.

// EDIT metalman: Przypominam pkt. 5.16 Regulaminu: nie cytujemy posta, na którego bezpośrednio odpowiadamy!!!
Ostatnio zmieniony 15 gru 2017, 12:11 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Usunięto cytat z poprzedniego posta.
 #80930  autor: qndziu
 17 gru 2017, 22:45
A choćby to, że sprzedawca rozmija się z prawdą pisząc, że samochód ma ESP ;) Do tego podejrzanie niski przebieg jak na 10 letniego sprowadzonego diesla. No i ciekawe gdzie zgubił osłonę silnika :roll:
 #80958  autor: abezus
 18 gru 2017, 10:55
vatlix pisze: 15 gru 2017, 08:21 Kontrolka podobno pali się od błędu katalizatora.
Podobno... Wystarczy sprawdzić jaki błąd i będzie wiadomo na pewno.
Powtórzę jeszcze raz. Bałbym się takiego zakupu, ale już sama cena mówi nam że będzie to trup.
 #81052  autor: grzesiu139
 19 gru 2017, 19:22
Witam!
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... 877597431a
Coś ktoś może wie na temat tego Pana/tego fiacika? Jak to z kupowaniem aut ze Szwajcari? Trzeba się ich bać? No i takie pytanie z czystej ciekawości - czym różni się samochód ze 150 KM ze względu na kolor zegarów (zazwyczaj białe, tutaj czarne). Z góry dzięki :)
 #81058  autor: wrotecki
 19 gru 2017, 19:35
 #81062  autor: grzesiu139
 19 gru 2017, 19:59
Kurczę, faktycznie kiedyś czytałem o tych podróbach blach, wypadło z głowy... A to że nie "osoba prywatna" - no cóż, można było się tego spodziewać. Typowe... I jeszcze reklamują się jako skup aut między innymi wypadkowych. PS: nie pytaj dlaczego nie sprawdziłem w Google , po prostu nie pytaj :P
 #81121  autor: PiotrBravo
 20 gru 2017, 11:41
Witam,

Mocno zastanawiam się nad samochodem z tego linku. Pierwszy właściciel,krajowy, zgodnie z cepikiem przebieg się zgadza. Natomias dzieki uprzejmości moderatora Pympka. Otrzymałem historie z aso, a tam już są różne kwiatki :/ co o tym sądzicie ?

https://www.olx.pl/i2/motoryzacja/samoc ... ew=gallery

Według histori aso: lakierowany dach,drzwi, komora silnika i wymienione reflektory.

Warto się pchać w samochód po takich naprawach ?
 #81122  autor: WojZaj
 20 gru 2017, 11:56
Zrobione w ASO więc fachowo i zgodnie z technologią, myślę że to nie jest tu problemem - przynajmniej dla mnie by nie było ;) A jeśli sprzedający nic o tej naprawie nie wspomina to masz kartę przetargową do niższej ceny ;)
 #81123  autor: PiotrBravo
 20 gru 2017, 11:58
Najgorsze jest to że sprzedający dalej się upiera że nic nie miało takiego miejsca , ,oprócz wymiany błotnika na nowy po przerysowaniu
 #81137  autor: siaj
 20 gru 2017, 13:42
Jak taki uparty to warto rzucić hasłem że jedziemy do salonu sprawdzić jak to faktycznie jest i ciekawe jak będzie gadał. Zresztą miernik w rękę i skoro byl malowany dach to zaraz to wyjdzie także juz wtedy sie nie wykręci.
 #81138  autor: PiotrBravo
 20 gru 2017, 13:46
A co sądzicie o cenie ? Czy w takich pieniądzach można znaleźć ładne bravo , w miare z udokumentowaną historią,nie składane z 2 dwóch:p ?
 #81178  autor: LukaszWojtun
 20 gru 2017, 23:31
WojZaj pisze: 20 gru 2017, 11:56 Zrobione w ASO więc fachowo i zgodnie z technologią, myślę że to nie jest tu problemem - przynajmniej dla mnie by nie było ;)
Qrcze, tutaj się z Tobą nie mogę zgodzić - poziom fachowości ASO często stoi dużo poniżej "Janusza" który robi takie rzeczy w garażowych warunkach. Dużo się o tym mówi i słyszy.

Nie mówię, że w tym przypadku też tak jest - ale trzeba na to bardzo mocno uważać :)

Tak śledzę temat i śledzę ale nikt nie jest zainteresowany moją białą perełką :(

Sądzicie, że zbyt dużo sobie cenię? Wiem, że okres na sprzedaż auta jest słaby ale zaledwie kilka zapytań to słaby wynik powiem szczerze :(

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-brav ... znR8Z.html

Autko obecnie czeka na nowego właściciela, nie jest zbyt wiele użytkowane i tego mi właśnie szkoda - ubezpieczenie zapłacone, wóz gotowy do jazdy a teraz więcej stoi niżeli jeździ :)
 #81183  autor: abezus
 21 gru 2017, 04:24
Kolego trochę dużo sobie życzysz. Po pierwsze nie jest to auto z pakietem sport więc na wejściu tracisz połowę oglądających. Kolor tez z gatunku mało chodliwych, potrzeba na niego amatora bo moda na białe się skończyła. Niestety ale chore ceny trzymają tylko bravo w sporcie.
Mozarella m zdaniem opcje masz dwie. Poczekac do wiosny albo sukcesywnie obniżać cenę.
 #81185  autor: Ardaenye
 21 gru 2017, 08:09
Na wejściu połowę oglądających? Obstawiam, że dla max 10% oglądających to ma znaczenie. Chyba, że wszyscy oglądający będą z tego forum a i tak nie wiem czy by wyszło 50%. Tym niemniej cena za wysoka, 22-23k max imo.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 239