• Bravo 1.6 M-Jet 105KM/120KM

  • Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.
Wszystko to co warto sprawdzić przed zakupem Nuova Bravo.

Moderator: Pympek

 #70228  autor: Avellis
 12 sie 2017, 10:40
Witam, mam okazje zakupić Fiata Bravo 2011 1.6 Diesel, wiecej w sumie nie wiem, auto od znajomego, którym jeździł od nowości, więc mam pewność, że przebieg ok 160tys km jest oryginalny i nie był bity.
Moje pytanie odnosi się co do wrażeń tego auta, nigdy wcześniej nie miałem fiata, i mam do was pytania:
1)Jakie są Wasze ogólne wrażenia z tego auta?
2)Czy 1.6 Diesel (nie wiem która dokładnie wersja) jest jakimś bardzo awaryjnym silnikiem? i jak z jej dynamiką?
Z góry mówię, iż nie mogę się go na tą chwile dopytać, ponieważ wyjechał na wakacje, i wyłączył telefon ponieważ jest poza UE
Dziekuje :)
 #70294  autor: Przemo
 12 sie 2017, 20:50
Zacząć chyba należy od tego jaki kolega ma silnik, ponieważ 120km ma dpf a 105km nie, przynajmniej na nasz rynek. Ja mam 105km i dla mnie nadal ten silnik jest optymalny i co ważne oszczędny . Gdyby ten silnik był teraz w Tipo kombi ( oczywiście bez dpf :D ) no to bym już dawno go zamówił, a tak sprzedaje i idę do konkurencji.
Co do wrażeń i dynamiki musisz chyba sam się przejechać by wyrobić sobie własną ocenę. Dla mnie i mojej rodzinki 2+1 , przy max załadowany bagażniku i klimie pracującej non stop, nie czuje braku mocy/dynamiki gdy trzeba wyprzedzać itp.
 #70307  autor: Michals
 12 sie 2017, 22:33
Jeśli auto jest z 2011 roku to niezależnie od mocy dpf jest. Jeśli był regularnie serwisowany to o silnik bym się nie martwił.
@Przemo A jaka konkurencja oferuje jeszcze diesla bez dpf? 1.6 Multijet w Tipo ma chyba tylko inny układ wtryskowy, a poza tym jest to ten sam silnik co w Bravo.
 #73312  autor: rsl717
 19 wrz 2017, 18:58
Hej,
orientujecie się może jak silniczek 1.6 MJ 105KM znosi wysokie przebiegi? Stoję przed wyborem samochodu, a wpadł mi w oko poflotowy, 6 letni samochód z przebiegiem ~280 000, serwisowany regularnie w niezłej cenie.
Ktoś miał do czynienia z 1.6MJ 105KM z przebiegami rzędu 300 000 i więcej?
 #73313  autor: sabur
 19 wrz 2017, 19:16
Na forum jest kolega mający ponad 350k km i jeździ bez większych problemów.

Sprawdź co ile był zmieniany olej bo jeżeli wg zaleceń komputera to szału nie ma.

Nastukane z telefonu.

 #73314  autor: Przemo
 19 wrz 2017, 19:19
pytaj usera lukasbv, on już pewnie coś koło 350tys będzie miał
 #73323  autor: Michals
 19 wrz 2017, 20:32
Skoro takie 1.6 czy 2.0 TDI potrafi przejechać 400 - 500k km (na mobile.de nie brakuje takich), serwisowany co 30k km, to Multijet też da radę. Dodatkowo wersja 105 km ma względnie tanie w regeneracji turbo i wtryski. Jeśli fura zadbana to brać i się nie zastanawiać.
 #73331  autor: moris10
 19 wrz 2017, 21:29
1.6/2.0 Mjet ma lekko skopamy układ smarowania. W przypadku tych motorów dobrze jest dbać o serwis olejowy. Ponoć normalnie użytkowane spokojnie dozywaja 400-500 tys, tylko w tym czasie osprzęt (turbo, wtryski, i cała ekologia) może wymagać naprawy.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #74150  autor: rsl717
 29 wrz 2017, 20:17
Dzięki panowie za wypowiedzi.
Oglądałem dziś ów maszynę i...póki co nie kupiłem.
Gdyby samochód miał na liczniku 150 000 śmiało bym uwierzył. Wnętrze moim zdaniem w stanie co najmniej bardzo dobrym.
Olej niestety wymieniany był co 30 000, "lub co roku". Silnik odpalił bez problemów, dynamika bardzo fajna. Żadnych drgań, stuków.
Mój zapał jednak ostudziło ściąganie samochodu w lewo, a po dopompowaniu... w prawo. Może to kwestia opon/wyważenia - są z 2011 roku podobnie jak samochód.