• Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost 182KM

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #10939  autor: WojtekW
 14 lut 2016, 21:01
Leniwy jestem więc wklejam posta z innego forum ;)


No to na pierwszy ogień idzie kamerka, jako, że sprawa tutaj była prostsza. Przed odbiorem auta poprosiłem o przeprowadzenie kabla mini USB prawym słupkiem A. Kabel idzie od kawałka wystającego z podsufitki (gdzie już jest kamerka):
Obrazek

Do przestrzeni, gdzie znajdują się bezpieczniki (zakrytej dodatkowym materiałem):
Obrazek

Celowo nie chciałem prowadzić kabla od zasilacza kamerki, bo może w przyszłości się spalić lub mogę zmienić kamerkę na wymagającą mocniejszego zasilania. Poza tym chciałem wszystko ograniczyć do jednej wtyczki 12V.
Od przestrzeni bezpieczników do podłokietnika (schowany, a raczej wciśnięty pod tunelem) idzie przedłużacz USB. O taki:
Obrazek
Wstępne przymiarki pokazały, że przedłużacz 1,8m jest za krótki i musiałem użyć przedłużacza 3m (nadmiar jest zwinięty pod bezpiecznikami - tu zapomniałem zrobić foty).
Jako, że fotel pracuje dosyć blisko tunelu podczas przesuwania, przedłużacz musi iść na sam koniec tunelu i tam zawracać po skosie do podłokietnika (tu jeszcze nie mam foty bo będę to zabezpieczał).
Źródłem zasilania w podłokietniku jest iOttie RapidVolt dający 2x2.4A, a więc wystarczająco dla kamerki nawet z przedłużaczem, oraz dla indukcyjnego uchwytu na telefon, który będzie zasilany drugim gniazdem.
Obrazek

Wychodzę z założenia, że takie podejście do minimum ograniczy WIDOCZNE kable w kabinie, a jednocześnie zabezpieczy mnie na wypadek dowolnych zmian sprzętowych. Po odbiorze auta z salonu miałem przez chwilę kamerkę podpiętą do przedniego gniazda 12V i nie powiem, żeby to było komfortowe.

No to jeszcze uchwyt na telefon.

Za bazę posłużył mi uchwyt ProClip dedykowany do Focusa Mk3 FL, do UWAGA: montażu z prawej strony auta. Gdyby ktoś chciał iść w moje ślady to należy pamiętać że jest rozgraniczenie na strony auta.

Nie chciałem jednak iść w uchwyt dedykowany do mojego telefonu, bo uważam to za totalny bezsens. Z takich rzeczy wyleczyłem się dawno temu, bo to generuje koszt przy każdej zmianie telefonu. Poza tym możemy mieć czasem potrzebę użycia innego telefonu niż zwykle. Zamiast tego na uchwycie bazowym wylądował uchwyt kulkowy teoretycznie dedykowany do urządzeń Garmin. Wielkość tej kulki jest ponoć standardem dla wszelkiego rodzaju uchwytów, więc teoretycznie każdy uchwyt, który na takiej kuli pracuje (i jest odczepialny) da się przymocować do tej bazy.

Jako uchwyt właściwy posłużył mi iOttie Easy One Touch Wireless Qi (a właściwie jego głowica). Używałem go wcześniej w Bravo i spisywał się świetnie (ramię nie odpadało nawet od imitacji carbonu na desce rozdzielczej).

W skrócie potrzebne elementy wyglądały tak:
Obrazek
(+ do tego kabel microusb, który u mnie póki co jest o jakieś 20 cm za krótki).

Montaż po kolei, prawie tak jak w instrukcji:
Obrazek
Z tym dziadygą miałem problem, bo nie chciał się zatrzasnąć. W końcu zaczepiłem najpierw od dołu, a potem od góry, uważając żeby nie uszkodzić kratki nawiewu.

Na to łożysko do Garmina
Obrazek

A na to uchwyt:
Obrazek
Prądu dostarcza ten sam zasilacz, co do kamerki. Uchwyt potrzebuje 2A, więc jest jeszcze leki zapas.

Efekt końcowy:
Obrazek
 #10940  autor: Sagan07
 14 lut 2016, 21:16
A czy przypadkiem to radio nie powinno mieć mirror link? Co do mocowania telefonu to nie wolałeś do kratki nawiewu? Jak kiedyś kupiłem za kilkanaście złotych jakieś małe gówienko (trudno to nazwać uchwytem) i super trzyma telefon.

Ogólnie auto bardzo fajne. Przed zakupem Bravo chorowałem na mk3 przed liftem 1.6 150, ale niestety był trochę za drogi. Ciekawe jak jeździ taki 1.5 182 w porównaniu do Bravo 2.0 Mjet. Powiedz jeszcze jak spalanie?
 #10942  autor: WojtekW
 14 lut 2016, 21:21
Nie ma mirror linka. To technologia VAG, która ponoć działa tak se.
Co do uchwytu na kratkę nawiewu to sam trafnie określiłeś ile jest warte. Ja bym nie zaryzykował odpadnięcia albo wyłamania kratki, zwłaszcza, że telefon z uchwytem indukcyjnym pewnie trochę waży (a wcześniej miałem Lumię 1520, która była jeszcze cięższa), a w Krakowie niejedna droga Cię porządnie wytelepie.

Co do spalania, to się nie wypowiem w ogóle bo do przejechania 1500km trwa okres dotarcia, w którym auto celowo pije więcej (siakaś specjalna mapa na dotarcie).
 #10943  autor: Wiki
 14 lut 2016, 21:28
Graty z zakupu i niech ci długo i wiernie służy choć jak dla mnie ostatnim prawdziwym focusem był mk1.
A o tym ze przez pierwsze 1500 trwa dotarcie to pierwsze słyszę ja swoją meganke odrazu po wyjechaniu z salonu testowałem ile poleci i jakoś póki co żyje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #10945  autor: WojtekW
 14 lut 2016, 21:31
Tu jest wyraźnie napisane w instrukcji, że jest okres dotarcia (1500km), gdzie powinno się jeździć spokojniej i gdzie będzie palić więcej.
 #10948  autor: Ozz
 14 lut 2016, 21:37
A jak się ma cena katalogowa do wyjsciowej? Np. U Japończyków można raczej zapomnieć, u Francuzów przy c5 za 100k można urwać +/-25% przy wyprz. rocznika. Nie jestem wścibski, nie śmiem pytać ile zapłaciłeś, ale ciekawi mnie czy są elastyczni i ile procentowo można ewentualnie stargować? Mi w konfiguratorze wyszło kombi z podobnymi pakietami do Twoich za 100k... :shock:
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 21:49 przez Ozz, łącznie zmieniany 1 raz.
 #10949  autor: MichalO
 14 lut 2016, 21:39
Patent z uchwytem fajny, choć jak dla mnie telefon byłby trochę za nisko. I widzę, że tym razem na dachu oddzielna antena a nie Triflex.
 #10950  autor: lukasbv
 14 lut 2016, 21:40
Fajna maszyna, super silnik, no i aktywne ksenony... Sylwetka nawet nieco podobna do Bravo, podobnie mocno pochylona przednia szyba no i co za tym idzie niestety wnętrze jest równie źle rozplanowane - mega rozbudowana deska rozdzielcza, zabierająca mnóstwo miejsca w kabinie. Ale żeby nie było, nie każdy potrzebuje wielkiej przestrzeni ;)
 #10951  autor: faradek
 14 lut 2016, 21:44
Nie da się ukryć że obecna stylistyka Forda do mnie nie przemawia, ale auto ma się podobać właścicielowi, tak że luzik. 8-) A z tym docieraniem to są różne szkoły, łącznie z tym że powinno się korzystać z pełnego zakresu obrotów w jakich silnik ma docelowo pracować. Z Bravo nie miałem tego problemu bo docierał go jakiś pracownik Fiat Auto Poland, tak że na pewno jest dotarte odpowiednio :evil: :kabuum: Szerokości i bezawaryjności :D
 #10952  autor: WojtekW
 14 lut 2016, 21:48
@Ozz też się zdziwiłem, jak zobaczyłem konfigurator po nowym roku;). Ja zamawiałem pod koniec października i wtedy były rabaty na wyposażenie dodatkowe, a i z tego coś urwałem.

@MichalO no niestety w Fordzie inna antena (nawet jak nie masz navi to chyba jest z GPS). Ale Virginia daje radę. Nawet będąc w zamkniętej hali garażowej byłem w stanie pogadać.

@lukasbv wolę to od pchającego tonę powietrza crossovera:)
 #10953  autor: MichalO
 14 lut 2016, 21:49
W kwestii docierania silnika to Wojtek ma rację, większość producentów zaleca wstrzemięźliwość przez pierwsze kilometry użytkowania auta. Dla potwierdzenia zrzut ekranu z pierwszej z brzegu instrukcji obsługi. Obrazek
 #11072  autor: Toolbox
 15 lut 2016, 21:50
Poliftowy Focus III a Bravo to niebo a ziemia. Oczywiście, Bravo ma ładniejsze wnętrze i większy bagażnik ale poza tym widać wyraźnie każdy rok odstępu konstrukcyjnego.
 #11084  autor: Dareek
 15 lut 2016, 23:18
Wojtku- autko bardzo ładne z zewnątrz ale środek- porażka jakościowa w stosunku do Bravo.
Przy zamianie bravo nie ukrywam, że wnętrze miało znaczenie ale niestety i Julka nie grzeszy jakością tworzyw. Szkoda że Bravo nie ma następcy.
W kwestii prowadzenia- wolałem bravo - jakoś Focus na jeździe próbnej też mnie specjalnie nie urzekł. Fakt - jeździłem zwykłym 1.4.
In plus fabryczny Xenon- to element bez którego nie kupię następcy Julki
szerokości :)
 #11088  autor: WojtekW
 16 lut 2016, 05:02
Dareek - wnętrze Bravo pod względem wyglądu trudno przebić. Co do jakości materiałów, to musiałeś jeździć bardzo podstawowym Focusem. U mnie plastiki są miękkie, schowek po stronie pasażera jest wyściełany materiałem (wielkością mu daleko do tego w Bravo), podłokietnik jest na prawdę miękki, większość kieszonek i schowków z przodu jest gumowana. Póki co nic nie trzeszczy, a fotel kierowcy nie skrzypi ;)
 #11278  autor: Damian0907
 17 lut 2016, 11:17
Ładny na zewnątrz, ale środek to średnio mi się podoba:) życzę przyjemnego użytkowania:)
 #11286  autor: Toolbox
 17 lut 2016, 14:34
Zastanawia mnie tylko jedno - ta Foka ma silnik 1,5 182 KM i przyspieszenie do setki w 8,6 sekundy czyli tyle ile Bravo T-Jet 150 KM. A dla porównania Julka 1,4 TB M-Air 170 KM robi setkę już w 7,8 s mimo silnika o mniejszej pojemności i niższej mocy. Mam nadzieję, że Ford to jakoś rekompensuje, np. lepszą reakcją na gaz, itp. ale to Kolega będzie mógł sprawdzić jak się silnik dotrze i ułoży czyli pewnie gdzieś po 5-6 tys km.
 #11289  autor: Kilgore
 17 lut 2016, 15:18
Fajny.
Podoba mi się przód. Zwłaszcza ten duży grill. :)
Niech się sprawuje.
 #11298  autor: WojtekW
 17 lut 2016, 17:03
Toolbox pisze:Zastanawia mnie tylko jedno - ta Foka ma silnik 1,5 182 KM i przyspieszenie do setki w 8,6 sekundy czyli tyle ile Bravo T-Jet 150 KM. A dla porównania Julka 1,4 TB M-Air 170 KM robi setkę już w 7,8 s mimo silnika o mniejszej pojemności i niższej mocy. Mam nadzieję, że Ford to jakoś rekompensuje, np. lepszą reakcją na gaz, itp. ale to Kolega będzie mógł sprawdzić jak się silnik dotrze i ułoży czyli pewnie gdzieś po 5-6 tys km.
Też się nad tym zastanawiałem. Możliwe, że część winy leży po stronie masy pojazdu (ta jest rekompensowana przez genialne wyciszenie i zawieszenie), może też skrzynia biegów jest inaczej zestrojona. W każdym razie póki nie utrzymuję się z wyścigów na 1/4 mili to nie ma aż takiego znaczenia :)
 #11512  autor: WojtekW
 18 lut 2016, 21:29
W Bravo zawsze na trasę kupowałem Oshee 0,7l, bo ta butelka jako jedyna trzymała się w uchwycie na kubek, jak się ją odpowiednio wcisnęło. Przyzwyczajenia zostały, a efekt...




Obrazek