• Opel Insignia B 2.0 CDTi Elite

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #98254  autor: Michał
 22 lip 2018, 14:29
Pojawił się nowy samochód w rodzinie, jest to fabrycznie nowa Insignia z dwulitrowym dieselem o mocy 170 km.
Auto jest w najbogatszej wersji wyposażeniowej Elite, (jest jeszcze wersja Exclusive ale to jest inna para kaloszy, skórzane tapicerki po 20 000 zł lakier za 10 000 zł)
Kolor to biała perła i o ile w pochmurny dzień tego nie widać to w słońcu robi mega robotę, samochód stoi na 20 calowych kołach Continental ContiSportContact 6 w rozmiarze 245/35.
Z ciekawych dodatków poza seryjnym wyposażeniem mamy:
Kamerę 360°,
Skórzane fotele z masażem, wentylacją i podgrzewaniem w przednich fotelach i podgrzewaną tylną kanapą,
Elektryczna regulację przednich foteli,
Pakiet OPC (spłaszczona kierownicą, czarna podsufitka, sportowe fotele,
Aktywny tempomat.

W serii auto posiada:
Nawigację,
Reflektory matrycowe LED
System Opel OnStar (pierwszy rok w cenie auta później 360 zł roczny abonament),
Podgrzewana przednia szyba,
Podgrzewana kierownica.

Jest jeszcze wiele innych gadżetów ale myślę, że niea sensu wszystkiego wypisywać.

Ciekawostką jest system OnStar, to taki nasz asystent w podsufitce, dzięki systemowi można przeprowadzić kompletna diagnostykę pojazdu z pozycji telefonu czy komputera domowego, system sam zawiadomi służby jeżeli dojdzie do wystrzału poduszek powietrznych a nikt z auta się nie zgłosi po połączeniu wykonanym automatycznie przez asystenta.
Za pomocą systemu można odnaleźć samochód, dezaktywować auto w razie kradzieży i jeżeli mamy kłopot i potrzebujemy najbliższego serwisu bądź potrzebujemy znaleźć najbliższą np aptekę wtedy wykonujemy połączenie za pomocą przycisku w podsufitce, asystent po drugiej stronie znajdzie na mapie najbliższy czynny punkt i zdalnie wprowadzi dane do naszej nawigacji.
Generalnie uważam, że usługa jest warta tych 360 zł rocznie.

Ale do rzeczy, auto jest wykonane bardzo starannie, elementy są dobrze spasowane do materiałów wg mnie nie da się przyczepić nawet w dolnych partiach wnętrza.
Troszkę irytuje mnogość przycisków ale myślę, że jak się wysztsko ogarnie to da się do tego przyzwyczaić.
Audio gra przyzwoicie, nic nie trzeszczy ani nie piszczy, nawigacja działa równie sprawnie, wskazania z nawigacji mamy tak na prawdę w 3 miejscach, na ekranie nawigacji, na ekranie z zegarami i na HUD wyświetlanym na szybie.

Miejsca w środku jest bardzo dużo o wiele więcej niż w poprzedniej generacji Insignii, bagażnik jest ogromny a całe auto ma 4.89 m długości więc nie mało ;)

Całość prowadzi się nieźle, dobrze wybiera nierówności pomimo 20 calowych kół, silnika na postoju w środku praktycznie nie słychać, przy jeździe 100 na godzinę (szybciej nie jechałem) jest cicho i przyjemnie.

Sam silnik to chyba rozwinięta wersja fiatowskiego 2.0M-jet chociaż brzmi nieco inaczej, ułożenia biegów takie same jak w F40 z Bravo, sprzęgło chodzi identycznie jak w Bravo 2.0 M-jet.
Natomiast sam silnik zdecydowanie lepiej jedzie niż 2.0 w Bravo pomimo, że Opel waży prawie 1600 kg.
Nie wiem czy robi to 60Nm (seria 400Nm) więcej niż w Bravo czy może jest to kwestia czegoś innego.

Ogólnie auto bardzo fajne, bardzo dobrze zmontowane i za całkiem rozsądne pieniądze. Generalnie w tym budżecie nie da się kupić nic z segmentu D w takim wyposażeniu.

Jak coś więcej pojeżdżę to na pewno opisze jak auto się sprawdza w dłuższej trasie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
 #98262  autor: Adam1982
 22 lip 2018, 20:34
Z tym że ten Opel zdecydowanie lepiej jedzie od Bravo to chyba są Twoje błędne odczucia , dane katalogowe do setki Opla to 8,7s , Bravo ma 8,2s. Nie wiem ile Bravo 2.0 Mj robi setkę realnie , ale napewno Insignia nie jedzie zdecydowanie lepiej , bo Ople to przeważnie ciężkie kloce i nie imponują osiągami. I nie 60Nm , a 40Nm różnicy ( różnica masy spora ).
Chyba trochę podniecony jeszcze jesteś zakupem i dawno nie jechałeś Bravo :)

Tu filmik który potwierdza to co napisałem :

https://www.youtube.com/watch?v=H9vscCpuric
 #98264  autor: Toolbox
 22 lip 2018, 20:49
@Michał co znaczy w tym budżecie konkretnie?
 #98265  autor: paku
 22 lip 2018, 21:14
Manual w takim aucie to porażka po całości :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

 #98267  autor: maciaty
 22 lip 2018, 22:14
@Michał, bądźmy szczerzy - po przesiadce z Clio dla Ciebie to teraz każde auto będzie jechać. A rzeczywistość jest taka, ze ople słabo jeżdżą jak na swoje moce i frajdy brak.
Koleżka dostał taka służbówkę, z takim silnikiem jak Wasza - nawet mocno cisnąć nie musiałem i odchodziłem bez problemowo.

Auto fajne, podoba mi się wizualnie ale zawieszenie to chyba z tego ich SUVa wzięli - na żywo strasznie kozowato te auta stoją.


Wysłane z iPhone 7
 #98268  autor: łysy
 22 lip 2018, 22:43
Gwarancja minie to się wizytę u cinka umówi i auto zacznie jechać.
 #98269  autor: Michał
 22 lip 2018, 22:59
@Toolbox 130k zł
@paku moim zdaniem też,
@maciaty doskonale pamiętam jak jeździło Bravo przed softem i po nim także wiem co porównałem.
Odnośnie zawieszenia to fakt jest dosyć wysoko ale mi to osobiście nie przeszkadza.
@łysy gwarancji jest 5 lat więc żadne Cinkowanie się nie wydarzy ;)
Z drugiej strony jakby teściu chciał to w podobnym pieniądzu byłaby 280 konna benzyna.

Dodano po 3 minutach 28 sekundach:
@Adam1982 Bravem się dość najezdziłem i nie musi mi nikt nic przypominać.
 #98270  autor: Adam1982
 22 lip 2018, 23:12
Ja Bravo jeździłem niedawno (brat ma w serii) i porównując do filmiku z Autocentrum na pewno ten Opelek nie jedzie zdecydowanie lepiej . Trzy cylindry wypaczyły Ci odczucia odnośnie przyśpieszenia ;)
 #98274  autor: Toolbox
 23 lip 2018, 07:27
Cóż, obecnie spokojnie można wyrwać nówkę Passerati 2,0 190 KM z DSG i bardzo dobrym wyposażeniem (często nawet z virtual cockpit) za ok. 120-130K brutto. W Łodzi u Bednarka i u Krtotoskich jest teraz kilka sztuk. Jeździ to bardzo fajnie (przejechałem takim autem wiosną kilka razy trasę Śląsk - Szczecin) jest mocniejsze od Opla i ma rewelacyjnie działającą skrzynię DSG (7b). Do tego aktywny tempomat z kontrolą odstępu, itp. Virtual Cockpit na początku trochę przeraża ale potem nie chce się mieć auta bez niego :)

Co do tej Insigni to jest ładna, wygląda nowocześnie, "na czasie", lakier koks, felgi też, co do obniżenia to nigdy nie byłem specjalnym fanem bo jednak wiąże się to ze zbyt dużą ilością wyrzeczeń i problemów.
 #98275  autor: rybsztein
 23 lip 2018, 08:08
@Michał przez miesiąc jeździłem Pugiem 301 115KM, potem ojca Focusem 136KM w automacie. Jak wsiadłem po tym czasie w swoje Bravo to się czułem jakbym wsiadł w rakietę. Wystarczyło raptem półtora miesiąca by zapomnieć jak moje Bravo się odpycha, a ty już znacznie dłużej swoim nie jeździsz:) Znowu waga zabija ten samochód, 1600kg w sedanie to przegięcie.
 #98277  autor: Michał
 23 lip 2018, 08:30
@rybsztein do dzisiaj dobrze pamiętam jak jeździły moje Bravo i jakie było moje rozczarowanie jak odbierałem diesla i jechałem pierwsze kilometry.
Pamiętam jak kopał dwulitrowy diesel po zrobieniu programu i jakie były moje odczucia z jeżdżenia.
@Adam1982 zawsze mnie bawi jak wyjeżdżacie z 3 cylindrami ;)
@Toolbox powiem szczerze, że VW nie oglądaliśmy jest na pewno dobry samochód, dobrze złożony i na pewno się dobrze tym jeździ ale jest nudny jak flaki z olejem ;)
Druga sprawa teściu jest fanem Opla i od ponad roku chciał kupić nową Insignie.
Odnośnie automatu to wg mnie byłby jedyny słuszny wybór ale to nie moje auto, nie moje pieniądze a teściu nie lubi automatów.
 #98281  autor: rybsztein
 23 lip 2018, 08:47
Pamiętać na pewno pamiętasz ale punkty odniesienia się zacierają. Jakbyś teraz wsiadł do swojego Bravo po przejażdżce tą Insignią to byś miał znowu banana na twarzy dzięki Bravo :)

Zgadzam się co do VW. Też bym wolał Insignie od nudnego Passerati. I o ile się nie mylę Passat będzie sporo droższy od Insignii z tym samym wyposażeniem.
 #98315  autor: grzech1991
 23 lip 2018, 19:38
Jeździłem insygnią 1.9 kombi, 2010 r. diesel + automat.

Może nie umiem jeździć automatem, ale dynamiczna jazda czy ruszenie tym to padaka, zero kontroli. Przy czym auto miałem tylko dwa dni, i pierwszy raz automat. Nalatałem nim 1100km.

Przyspieszenie, trudno powiedzieć. Mam wrażenie, że w 5 osób lepiej niż w bravo. Zwłaszcza przy dużych prędkościach, przy niskich mułowate trochę.

Natomiast na plus masa udogodnień dla kierowcy, odczułem, że wyższa półka. Za to znacznie mniej "sportowe". Zegary, boczki, obszywanie kierownicy itd.

Generalnie na plus, nawet dla ludzi normalnego, 2 metrowego wzrostu ;)
 #98316  autor: Michals
 23 lip 2018, 20:34
@grzech1991 Nigdy nie było Insigni 1.9.

Co do opisywanego samochodu, według mnie bardzo dobry wybór. Zawsze to coś innego niż Passat/Superb.
 #98318  autor: Marta
 23 lip 2018, 20:52
Adam1982 pisze: 22 lip 2018, 23:12 Trzy cylindry wypaczyły Ci odczucia odnośnie przyśpieszenia ;)
Trafiłeś kulą w płot bo Michał naszym Clio jezdzi od wielkiego dzwonu i święta tłukąc kilometry firmówką w dieslu.
 #98322  autor: maciaty
 23 lip 2018, 21:38
@Marta, która tez ma oszałamiająca moc Sam wiem jak odczuwałem inne auta wsiadając z Bravo, nawet dostawczy Jumper był szybszy


Wysłane z iPhone 7
 #98328  autor: Adam1982
 23 lip 2018, 22:40
@Marta A ta firmówka to też pewnie demon niesamowity ? :D Co tam jest 1.5dci ? Dobrze że nie ma napędu na cztery łapy bo by kark złamało , ale chociaż cztery gary ;)
 #98331  autor: Adamko123
 23 lip 2018, 23:21
Chrzestny ma identyczną tylko kolor inny...dziękuję.
Może i ładne ( mi osobiście bardzo się podoba to auto ), ale startu do Bravo żadnego.
Robię jak chcę o gdzie chcę, chrzestny był kilka dni temu u nas i pojechaliśmy na autostradę celem weryfikacji, ( bo niby 5KM więcej ) i co ?
I za każdym razem zostawał srogo z tyłu, nawet zamieniliśmy się i wsiadłem do tego cudu techniki...nie dałem rady, chrzestny porobił mnie moim autem jak nowicjusza.
Wszystko robi niestety waga auta...
Nie zmienia to faktu, że środek ładny, z zewnątrz również niczego sobie no i technika i elektronika sporo poszła w tym aucie do przodu, nasze Bravo to już era kamienia łupanego...
 #98332  autor: Adam1982
 23 lip 2018, 23:23
I wszystko w temacie super osiągów Opla.