Jak w temacie. mam okazję testować przez kila dni ten właśnie model Fiata. Nie ukrywam ze także interesuje mnie to auto z perspektywy potencjalnego zakupu.
Zacznijmy od wyglądu- Wersja Cross czy inne zderzaki przód i tył wyższy prześwit i inne wzory felg 17 cali.
Jakość spasowania naprawdę na przyzwoitym poziomie żadne elementy nie odstają a lakier równo położony.
Drzwi po zamknięciu osłaniają progi co ważne w tego typu podwyższonych samochodach. wada słaba widoczność przy cofaniu. kolejny minus małe lusterko wsteczne ale za to ogromne zewnętrzne.
Wygląd - kwestia gustu jednym się podoba innym nie - mi im dłużej patrze tym bardziej.
plus za spory prześwit.

Zawieszenie- hmm. tu mam dylemat bo zauważyłem jedną wadę- samochód ma tendencję do podskakiwania na poprzecznych nierównościach jak samochody klasy mini. Po za ty żadnych odgłosów. dobijania myszkowania etc. przy prędkościach ponad 200 również idzie jak po szynach.
autko mega stabilne na zakrętach, choć nie sprawdziłem jego możliwości do końca bo jakiś kretyn zamontował w nim zimówki Sava z indeksem T
hamulce b.sprawne ciężko je zmęczyć.
wnętrze - ilość miejsca z przodu b dobra w tej wersji regulacja fotela w pionie el regulacja lędźwiowa.jakoś foteli półskóra z solidnie wyglądającym materiałem w środkowej części.

z tyłu też sporo miejsca plus za ciemne szybki z tyłu.


Co ważne b. dobra jakość tworzyw zarówno w dotyku jak i wyglądu. wiele schowków - w bocznych kieszeniach drzwi przednich w pionie mieszczą sie butelki 1,5 litra. na konsoli środkowej wnęki na puszki schowek w podłokietniku i ..2 schowki na desce przed pasażerem, półeczka na konsoli środkowej - idealna na komórkę.


rozbudowane menu kompa pokładowego -ładowanie turbo, temp oleju, ciśnienia oleju można ustawić cyfrowy prędkościomierz czy ustawienia nawigacji.


Klimatronik 2 srefowy b. wydajny.
całość kompa sterowania jest z .. kierownicy- fajnie leząca w dłoniach lekko pocięta dołem
- podobnie jak tempomat którym możemy ustawiać prędkość co do kilometra a sterowanie np stacjami radiowymi i głosem jest umieszczone od..tyłu kierownicy za ramionami.
w testowanym autku seryjne audio ma nawigację tom tom - działa sprawnie ale ma nieaktualne mapy do tego port USB i Aux a tuner radiowy ma opcję radia cyfrowego (DAB) jakość dźwięku- nawet w miarę lecz to poprawy głośniki niskotonowe i ich wytłumienie. komunikaty navi płyną z lewego tweetera.
Ogólnie to urządzenie uważam za czytelne i proste w obsłudze - czyta sms-y- ma opcję Uconnect- LIVe oczywiście streaming danych. brak kamery cofania.
światła- tu zaskoczenie -widać jak w dzień mimo halogenów a lampy duże i wysoko umieszczone wiec naprawdę super. do tego doświetlenie zakrętów
został nam bagażnik - mały niestety i to największa wada - płytki,

owszem jest ruchoma podłoga której nie skorzystamy bo pod spodem jest ogromna dojazdówka. Oceniam że około 25% powierzchni zajmuje..koło zapasowe. gdy wyjmiemy koło to tak jest nawet spory i foremny.

na koniec - silnik i przeniesienie napędu
silnik 140 koni MA w mojej ocenie aż nadto radzi sobie z tym pudełkiem - samochód meega sprawnie przyśpiesza ma 3 tryby jazdy -All Terrain, Normal i Sport. Kwestia reakcji na gaz i ustawień hamulców oraz ABS i ESP i układu kierowniczego.

Bez problemu rozpędziłem do licznikowych 215 aczkolwiek potem zorientowałem się ze opony to jakaś porażka

- oceniam że licznikowo pójdzie i więcej ale chyba nie jest do tego stworzony. Skrzynia biegów nie haczy ale ma ciut za długie drogi szczególnie miedzy 1 i 2.

spalanie - autko ma nieco ponad 12 tkm wiec mało średnie z 5 tkm to....9,9 ale wiadomo jak testówka i głownie miasto to nikt nie żałuje. w Moim przypadku pogonienie autostradą ze sprawdzanie możliwości autka sprawiło że spalanie po 50 km wynosiło 10,5 litra. Dziś jazda normalna na tempomacie pokazała 6,5. Kolejna zaleta b .dobrze wyciszona- silnika nie słychać lekko wiatr i ....nadkola tył.
samochód ma całkowicie wyłączalny start & stop i odpalany jest z przycisku. Wystarczy z pilotem podejść do autka i złapać za klamkę.

podsumowanie:
zalety:
- sprawny układ napędowy
- pewne zawieszenie i hamulce
- bardzo dobra jakość plastików i ogólnego montażu wnętrza
- dobre wyciszenie
- b. dobre lampy halogenowe
- wydajna klima
- przyzwoite wyposażenie
- spory prześwit
- ogólny wygląd.
wady:
- fatalnie zestrojone zawieszenie mimo pewnosci prowadzenia kompletny brak komfortu skacze jak piłka
- słaba widoczność do tyłu - kamera cofania w opcji " must be"
- brak czujników parkowania
- brak nawiewu środkowego na tył
- brak środkowego zagłówka i podłokietnika z tyłu
- malutki bagażnik.
- wyraźny szum od nadkoli z tyłu.
- nawet jak na możliwości autka spore spalanie.
- niedokładny elektroniczny wskaźnik paliwa.
- brak opcji auto el szyb z tyłu
- el hamulec ręczny
ujawnione usterki
nie byłbym sobą
wiec najpierw zapach spod maski - okazało się że odpadło i leżało na silniku wytłumienie maski
kwestia czasu jakby się zapaliło


- swobodnie zwisały węże do spryskiwaczy
- połamane mocowanie tylnej półki
nie winie za to autka tylko niechlujstwo ASO które w połowie maja daje klientowi autko brudne z zimówkami i kompletnie niesprawdzonym samochodem.
Podsumowanie- jestem na tak- naprawdę kawał fajnego samochodu ze sprawnym silnikiem i pewnym zawiasem co wielu zadziwia do tego przyzwoicie wyposażonego.
Cena- tej wersji około 75-80 tys ale od czego są rabaty
Wyposażenie
- Uconnect z NAVI TOM TOM
- półskóra z podłokietnikiem regulacją wysokości el regulacją lędzwi
- 2 -stefowa klima
- skórzana kiera z pełnym sterowaniem
- przyciemnianie szyby
- pełna elektryka
- ABS ESP BAS HH
- system bzekluczykowy
- przyciemniane szyby tył
- doświetlanie zakrętów
co ja bym dołożył?
- większy ekran navi
- poprawa zestrojenia zawieszenia
- czujniki parkowania to minimum
- mimo wszystko xenon
- 18 fele
- napęd 4x4
foty potem
Zacznijmy od wyglądu- Wersja Cross czy inne zderzaki przód i tył wyższy prześwit i inne wzory felg 17 cali.
Jakość spasowania naprawdę na przyzwoitym poziomie żadne elementy nie odstają a lakier równo położony.
Drzwi po zamknięciu osłaniają progi co ważne w tego typu podwyższonych samochodach. wada słaba widoczność przy cofaniu. kolejny minus małe lusterko wsteczne ale za to ogromne zewnętrzne.
Wygląd - kwestia gustu jednym się podoba innym nie - mi im dłużej patrze tym bardziej.

plus za spory prześwit.

Zawieszenie- hmm. tu mam dylemat bo zauważyłem jedną wadę- samochód ma tendencję do podskakiwania na poprzecznych nierównościach jak samochody klasy mini. Po za ty żadnych odgłosów. dobijania myszkowania etc. przy prędkościach ponad 200 również idzie jak po szynach.
autko mega stabilne na zakrętach, choć nie sprawdziłem jego możliwości do końca bo jakiś kretyn zamontował w nim zimówki Sava z indeksem T

wnętrze - ilość miejsca z przodu b dobra w tej wersji regulacja fotela w pionie el regulacja lędźwiowa.jakoś foteli półskóra z solidnie wyglądającym materiałem w środkowej części.

z tyłu też sporo miejsca plus za ciemne szybki z tyłu.


Co ważne b. dobra jakość tworzyw zarówno w dotyku jak i wyglądu. wiele schowków - w bocznych kieszeniach drzwi przednich w pionie mieszczą sie butelki 1,5 litra. na konsoli środkowej wnęki na puszki schowek w podłokietniku i ..2 schowki na desce przed pasażerem, półeczka na konsoli środkowej - idealna na komórkę.


rozbudowane menu kompa pokładowego -ładowanie turbo, temp oleju, ciśnienia oleju można ustawić cyfrowy prędkościomierz czy ustawienia nawigacji.


Klimatronik 2 srefowy b. wydajny.
całość kompa sterowania jest z .. kierownicy- fajnie leząca w dłoniach lekko pocięta dołem
- podobnie jak tempomat którym możemy ustawiać prędkość co do kilometra a sterowanie np stacjami radiowymi i głosem jest umieszczone od..tyłu kierownicy za ramionami.
w testowanym autku seryjne audio ma nawigację tom tom - działa sprawnie ale ma nieaktualne mapy do tego port USB i Aux a tuner radiowy ma opcję radia cyfrowego (DAB) jakość dźwięku- nawet w miarę lecz to poprawy głośniki niskotonowe i ich wytłumienie. komunikaty navi płyną z lewego tweetera.

światła- tu zaskoczenie -widać jak w dzień mimo halogenów a lampy duże i wysoko umieszczone wiec naprawdę super. do tego doświetlenie zakrętów
został nam bagażnik - mały niestety i to największa wada - płytki,

owszem jest ruchoma podłoga której nie skorzystamy bo pod spodem jest ogromna dojazdówka. Oceniam że około 25% powierzchni zajmuje..koło zapasowe. gdy wyjmiemy koło to tak jest nawet spory i foremny.

na koniec - silnik i przeniesienie napędu
silnik 140 koni MA w mojej ocenie aż nadto radzi sobie z tym pudełkiem - samochód meega sprawnie przyśpiesza ma 3 tryby jazdy -All Terrain, Normal i Sport. Kwestia reakcji na gaz i ustawień hamulców oraz ABS i ESP i układu kierowniczego.

Bez problemu rozpędziłem do licznikowych 215 aczkolwiek potem zorientowałem się ze opony to jakaś porażka

- oceniam że licznikowo pójdzie i więcej ale chyba nie jest do tego stworzony. Skrzynia biegów nie haczy ale ma ciut za długie drogi szczególnie miedzy 1 i 2.

spalanie - autko ma nieco ponad 12 tkm wiec mało średnie z 5 tkm to....9,9 ale wiadomo jak testówka i głownie miasto to nikt nie żałuje. w Moim przypadku pogonienie autostradą ze sprawdzanie możliwości autka sprawiło że spalanie po 50 km wynosiło 10,5 litra. Dziś jazda normalna na tempomacie pokazała 6,5. Kolejna zaleta b .dobrze wyciszona- silnika nie słychać lekko wiatr i ....nadkola tył.

samochód ma całkowicie wyłączalny start & stop i odpalany jest z przycisku. Wystarczy z pilotem podejść do autka i złapać za klamkę.

podsumowanie:
zalety:
- sprawny układ napędowy
- pewne zawieszenie i hamulce
- bardzo dobra jakość plastików i ogólnego montażu wnętrza
- dobre wyciszenie
- b. dobre lampy halogenowe
- wydajna klima
- przyzwoite wyposażenie
- spory prześwit
- ogólny wygląd.
wady:
- fatalnie zestrojone zawieszenie mimo pewnosci prowadzenia kompletny brak komfortu skacze jak piłka
- słaba widoczność do tyłu - kamera cofania w opcji " must be"
- brak czujników parkowania
- brak nawiewu środkowego na tył
- brak środkowego zagłówka i podłokietnika z tyłu
- malutki bagażnik.
- wyraźny szum od nadkoli z tyłu.
- nawet jak na możliwości autka spore spalanie.
- niedokładny elektroniczny wskaźnik paliwa.
- brak opcji auto el szyb z tyłu
- el hamulec ręczny
ujawnione usterki

nie byłbym sobą
wiec najpierw zapach spod maski - okazało się że odpadło i leżało na silniku wytłumienie maski

kwestia czasu jakby się zapaliło



- swobodnie zwisały węże do spryskiwaczy
- połamane mocowanie tylnej półki
nie winie za to autka tylko niechlujstwo ASO które w połowie maja daje klientowi autko brudne z zimówkami i kompletnie niesprawdzonym samochodem.

Podsumowanie- jestem na tak- naprawdę kawał fajnego samochodu ze sprawnym silnikiem i pewnym zawiasem co wielu zadziwia do tego przyzwoicie wyposażonego.
Cena- tej wersji około 75-80 tys ale od czego są rabaty

Wyposażenie
- Uconnect z NAVI TOM TOM
- półskóra z podłokietnikiem regulacją wysokości el regulacją lędzwi
- 2 -stefowa klima
- skórzana kiera z pełnym sterowaniem
- przyciemnianie szyby
- pełna elektryka
- ABS ESP BAS HH
- system bzekluczykowy
- przyciemniane szyby tył
- doświetlanie zakrętów
co ja bym dołożył?
- większy ekran navi
- poprawa zestrojenia zawieszenia
- czujniki parkowania to minimum
- mimo wszystko xenon
- 18 fele
- napęd 4x4
foty potem

Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 22:58 przez Dareek, łącznie zmieniany 4 razy.
2.0 MA 280 HP