• Alfa Romeo 159 1.9 150 km

Moderatorzy: metalman, kubajg

 #25507  autor: ptachu
 22 maja 2016, 13:33
Alfa Romeo 159 1.9 150 km

Po sprzedaży Bravolota postanowiłem zostać na włoskim podwórku i poszukać Alfy 159 , która swoim wyglądem od zawsze przyciągała mój wzrok , już przed zakupem Bravo myślałem na 159’tką ale trafił mi się super egzemplarz Fiata i swoim wyglądem wzbudził moje zainteresowanie ponieważ w tej klasie nie było ładniejszego auta.

Moja Alfa to egzemplarz z 2009 roku , auto pochodzi z polskiego salonu, serwisowane było w ASO prawie do końca bo aż do 2015 roku , w tym też roku zmieniło właściciela, który też był miłośnikiem tej marki. Auto sprawdziłem pod każdym względem czujniki, aso itd. Tutaj dziękuję koledze @Pympek , któremu przez 2 tygodnie trułem dupę i wysyłałem codziennie po parę numerów VIN do sprawdzenia :). Przebieg to tylko 116 tyś kilometrów wszystko potwierdziło się z ASO i wszystkimi rachunkami i fakturami , których dostałem całą teczkę. Alfa w 2015 roku miała wymienioną przednią szybę w wyniku odprysku, co było udokumentowane, sprzedający pokazał mi też zdjęcie tego jak wyglądała tamta szyba z odpryskiem na aucie.

Pierwsze wrażenie było pozytywne ponieważ mimo tego, że 159’tka jest sporym klocem to 150 konny motor daje radę.

Na samym początku zaraz odczułem to iż jako kierowca posiadam więcej miejsca z przodu, pomimo tego, że Alfa też nie jest jakoś mega duża w środku to miejsca dla kierowcy jest wystarczająco i nie muszę opierać nogi na panelu środkowym tak jak w Bravo . Z tyłu też nie jest źle (pasażerowie nie narzekają na brak miejsca). Konsola środkowa podobnie jak w Bravo skierowana jest w stronę kierowcy.

Ogrzewanie i nawiew wypada zdecydowanie lepiej niż w poprzedniku po przejechaniu krótkiego odcinka momentalnie leci ciepłe powietrze w Bravo był z tym kłopot szczególnie przy niskich temperaturach potrzeba było wtedy znacznie więcej czasu na zagrzanie.
Fotele znacznie wygodniejsze niż w Bravo trzymają w zakrętach i posiadają możliwość regulacji w odcinku lędźwiowym ale tutaj nie mogę czepiać się Bravo, ponieważ posiadałem go w wersji Dynamic i tam fotele pozostawiały wiele do życzenia, te w wersji Sport to pewnie już całkiem inna bajka. Podłokietnik idealnie dopasowany nie jest za niski ani za wysoki, zdecydowanie uprzyjemnia pokonywanie długich tras.

Audio fabrycznie w Alfie zdecydowanie na plus gra o wiele lepiej niż w Fiacie.

Auto prowadzi się doskonale i jest super wyciszone w Bravo przy prędkościach autostradowych było trochę głośno w środku. Bagażnik duży i ustawny, pomimo tego, że jest to Sportwagon to próg załadunku jest mniej więcej taki sami jak w Bravo . Jeżeli chodzi o przełączniki i całą resztę bajerów to wg mnie wszystko jest na swoim miejscu i nie trzeba niczego szukać. Minusem jest na pewno brak wspomagania ,,CITY’’, które po przesiadce z Bravo jest mocno odczuwalne szczególnie przy parkowaniu. W 159-tce podobnie jak w Fiacie jest mało miejsca w drzwiach trudno tu o znalezienie miejsca na butelkę, zmieszczą się tam jedynie drobne pierdoły.

Spalanie jest na przyzwoitym poziomie, pokonuje takie same trasy jak Bravolotem i spalanie jest nie wiele większe
Bravo – 6,3 l /100 km
Alfa- 6,9 l / 100 km
W mieście zdecydowanie spalanie na korzyść Bravo. 159’tka w korkach i przy ciągłej jeździe w mieście potrafi wciągnąć ponad 8 l /100 km


Wersja wyposażenia Progression :
- 8 poduszek powietrznych
- oryginalne bi-xenony
- ABS, ASR, VCR, EBD, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- elektrycznie składane lusterka
-elektryczne przednie i tylne szyby
- blue&me
-automatyczna dwustrefowa klimatyzacja
- czujniki parkowania
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
 #25512  autor: kubajg
 22 maja 2016, 14:13
Fajnie że udało się znaleźć ładną sztukę, bo już pewnie sam wiesz że to nie jest łatwe :D Ja szukałem i odpuściłem, same trupy nawet te w normalnej lub wyższej cenie.
Ogólnie SportWagon do mnie nie przemawia, wiadomo że praktyczniejszy ale jednak linia sedana wygrywa :)
Z zachwalaniem bagażnika nie ma co przesadzać, bo to trochę śmiech na sali jak na takie auto. W kombi o 45l większy niż w Bravo, w sedanie o 5l :) Co do wspomagania, tutaj masz hydrauliczne także działa ciężej ale na pewno lepiej czuć drogę (pomijając że ogólnie układ kierowniczy w AR jest super). Nie ma tam przypadkiem nagrzewnicy PTC skoro szybko leci ciepłe powietrze?

Ps. poduch może być max 7 z kolanową jak w Bravo.
Ps2. na Twoim miejscu zainteresowałbym się tematem klapek wirowych ;)
 #25514  autor: ptachu
 22 maja 2016, 15:00
Łatwe nie było ale w końcu się udało, 95 % to auta zagraniczne , polskiego bardzo ciężko trafić. Sprawdziłem poduszek jest 7 tak jak piszesz , i nagrzewnica PTC też jest :). Klapki na pewno będę ogarniał ale muszę jeszcze trochę dozbierać bo chce za jednym zamachem ogarnąć (klapki, dpf, egr, i program).
 #25532  autor: MrZielinski
 22 maja 2016, 18:27
Super, że udało Ci się ustrzelić taki egzemplarz. :-)

Gratuluję! :-)
 #25560  autor: Paninaro
 22 maja 2016, 23:42
piękna Alfa- 159 zawsze mi się bardzo podobały
 #25565  autor: 5turbo
 23 maja 2016, 06:46
kubajg pisze: Ps. poduch może być max 7 z kolanową jak w Bravo.
8. Są wersje które mają kolanową dla pasażera.
 #26335  autor: kolkinson
 29 maja 2016, 23:02
@5turbo

7 czy 9 poduszek? na słupkach A i B mam air bag (chyba, że to jest jako całość?), fotele, kierownica, pasażer i kolana kierowcy
 #26346  autor: 5turbo
 30 maja 2016, 06:57
Deska x 2, fotele x2, kurtyny górne x2 i nogi x 2 :) Na słupku dotyczy to kurtyn górnych.

Też się pochwale swoją niestety rzędową czwórką :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
 #26357  autor: dezet
 30 maja 2016, 09:59
Jeszcze jakaś dobra felga, obniżyć i bedzie kosa.
Obrazek

O coś w ten deseń :-D

Wysłane z mojego Xperia Z3 Compact
 #26360  autor: 5turbo
 30 maja 2016, 10:27
@dezet, 19" wystarczy, a co do obniżenia to seria na niektóre marketowe progi za niska :)
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 07:40 przez 5turbo, łącznie zmieniany 1 raz.
 #26642  autor: dezet
 01 cze 2016, 07:19
Oj tam, tak samo zawsze mówiłem, a kończyło się przeważnie tak że gleba wpadła i mimo tego dało rady wjechac wszędzie .

Wysłane z mojego Xperia Z3 Compact
 #26675  autor: rybsztein
 01 cze 2016, 15:01
Niestety nie wszędzie. Wystarczą głebokie koleiny i masz przesrane. A o takie nietrudno.

Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka
 #26680  autor: dezet
 01 cze 2016, 15:40
To wtedy jedziesz po wierzchu kolein :-P Trochę na glebie przejezdzilem i nic nie urwalem.

Wysłane z mojego Xperia Z3 Compact
 #26701  autor: kubajg
 01 cze 2016, 18:28
Nie każdy ma takie podejście, ja tam się wyleczyłem z "glebowania" aut i np. seria ze Sporta jest dla mnie wystarczającym kompromisem.
Wszystko jest fajnie dopóki nie pojedziesz gdzieś na wakacje i stwierdzisz że twoje auto jest niepełnosprytne, bo nie możesz dojechać polną drogą na plażę, albo będziesz srał po gaciach że coś urwiesz ;) Auto poza wyglądem ma jednak być użytkowe, chyba że masz 18 lat i jedyne na czym Ci zależy to wyglądać dobrze na zlotach i spotach :D
 #26726  autor: rybsztein
 01 cze 2016, 21:52
Ale strach o to jest i człowiek męczy się psychicznie. Dodatkowo szuranie glębą do najprzyjemniejszych dźwięków nie należy a i walka z utrzymaniem toru jazdy aby utrzymać się obok koleiny to przy szerokich kapciach niełatwa sprawa. Ze sprężynami sport i ori 17 bywa kiepsko:)

Zgadzam się z kubajgiem.

Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka
 #26771  autor: Michał
 02 cze 2016, 13:26
5turbo pisze:Deska x 2, fotele x2, kurtyny górne x2 i nogi x 2 :) Na słupku dotyczy to kurtyn górnych.
7 poduch max.
Dwie czołowe
Dwie kurtyny
Dwie w fotelach
Jedna pod kolumną kierownicy.
 #26851  autor: 5turbo
 03 cze 2016, 06:37
@Michał nie masz racji :)
Są wersje z 2 kolanowymi.
Obrazek
 #26889  autor: Michał
 03 cze 2016, 15:33
Ale nie na naszym rynku. Zamawiałem auto do produkcji i nie było opcji 8 poduch.

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Sorry mój błąd, myślałem, że chodzi o Bravo :)
 #26954  autor: 5turbo
 03 cze 2016, 20:31
Na nasz nie było. Tydzień temu widziałem w cinsofcie w holenderskiej TI. Inna pokrywa schowka przed pasażerem jest.