• Jeep Renegade 1.4 MA 170 A9 Limited 2016

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #98689  autor: Dareek
 29 lip 2018, 14:21
Jak w temacie.
Przez jeden dzień miałem okazję poruszać się zastępczym Jeepem Renegade. Mimo, że krótko to auto przejechało ok 150 km- miasto, zaliczyło autostradę i drogi lokalne. przewiozło 4 dorosłych pasażerów i przetestowano bagażnik ale po kolei :)
1. Wygląd - cóż jaki koń jest każdy widzi - dla mnie to skrzyżowanie Sany Young Korando z Fiatem Multipla - po prostu kiosk na kołach.
2. Wnętrze - powierzchnia oparta na sześcianie powoduje że w środku jest bardzo dużo miejsca. Siedzi się jak w każdym crossover-rze - jak na taborecie. Jednemu to pasuje innym nie.
Zalety- nic nie trzeszczy nie odstaje - spasowanie poprawne. Materiały poprawne- pewnie mogłyby być lepsze ale łatwe do czyszczenia.
Wady- słaba widoczność do tyłu i po przekątnej do przodu ogromne słupki i lusterka z dostawczaka. Pionowa szyba powoduje iż przy światłach nie widać górnego sygnalizatora. Z tyłu sytuacje ratują czujniki parkowania z wizualizacją i kamera cofania b. dobrej jakości.
Bagażnik - foremny kwadratowy bardzo porządnymi uszami do mocowania bagażu, z podłoga w ..3 poziomach - pod spodem schowek o głębokości ok 20 cm i jeszcze pod nim w zależności od wersji zapasówka lub zestaw naprawczy. Uchwyt klapy bardzo nisko tuz przy zderzaku - dla mnie to wada- trzeba się pochylić.
Bardzo wydajna klima lecz brak środkowego nawiewu na tylną kanapę nawet za dopłatą. Audio- Uconnect Nav 6.5 cala z Beats audio czyli 8 głośników i sub w boczku bagażnika- jakość dźwięku - żadna- fatalne umieszczenie wysokotonowych głośników pod...szybą na desce. 2x USB Aux, 2 x 12 V w tym jedno w bagażniku i gniazdko 230v dla pasażerów z tyłu.
Bardzo czytelnie zegary z ogromnym kolorowym wyświetlaczem i mnóstwem funkcji i konfiguracji.
Bezpieczeństwo- samochód ma czujniki martwego polowa w lusterkach z sygnalizacją dźwiękową oraz wibracjami na kierownicy gdy chcemy zmienić pas ruchu, 6 poduszek ABS, wyłączalne ESP, asystent pasa ruchu, radar odległości, ISOFIX-y w tylnej kanapie. Czujniki ciśnienia w kołach aktywne w podaniem wartości każdego z kół. Brak xenonu w tej kasie to nieporozumienie podobnie jak dopłata za czujnik świateł zmierzchu- za tą kasę nieporozumienie.
Zawieszenie - oczywiście jak w każdy corssover- po prostu skacze - masakra. plus- zero przechyłów. Hamulce baardzo dobre.
Silnik i napęd.- no i tu się zaczyna kłopot- niby 170 koni turbo ale w połączeniu z klasycznym aż 9 biegowym automatem kastruje to auto totalnie. Skrzynia szarpie ewidentnie nie lubi nawet ciut dynamicznej jazdy- gubi się i ciągle zastanawia. podobnie przy ruszeniu. ale jak lekko traktowania zmienia biegi niezauważalnie. Reakcja na kickdown - zrzut biegów o 3 i kreci sie do.... odcinki. aż się prosi o TCT.
Na niemieckiej autostradzie 230 licznikowe było. spalanie około 10 litrów (autostrada i miasto)
napęd 4x4 nie testowany podobnie jak tryby jazdy.
Podsumowanie - za ok 130 tys samochód ma nieharmonijne zawieszenie, fatalną skrzynię biegów i widoczność z wnętrza no i braki w wyposażeniu - ja jestem na nie. Owszem - w podstawowej wersji za ok 50 -55 tyś może być, ale nie za taką ogromną kasę. Fakt- nie było testy w terenie nawet lekkim - może zmieniłbym zdanie. Na już aż sie prosi o zmianę skrzyni.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
 #98691  autor: Ozz
 29 lip 2018, 14:39
U mnie w rodzinie za niewiele większą kwotę pojawił się nowy Superb L&K 2.0tdi (chyba nawet z dsg, muszę dopytać). Na renegata w tej cenie nawet bym nie spojrzał. Foto bagażnika zrobiłeś? Dzięki za opis wrażeń. :hi:
 #98722  autor: Dareek
 29 lip 2018, 21:01
@Ozz w kwestii wyposażenia dodatkowego- taka jest polityka wszystkich koncernów bez wyjątku. Nie trudno auto klasy B czyli Polo Fiesta Clio przez wyposażenie wywindować co 80 tys i więcej, kompakta do ponad 150 tys. Nawet wspomniana Skoda Superb może kosztować i ponad ćwierć baki. Niestety kasa utopiona, ponieważ cena używki będzie taka sama jak golasa z tego samego rocznika. takie są prawa rynku.@rybsztein mam takie samo zdanie- może i kwestia koloru- jakby było czarne z ciemnymi kołami jeszcze jeszcze. ale sprzedaje sie bardzo dobrze- lepiej niż 500X. :cry:
 #98729  autor: Tomasz
 29 lip 2018, 22:13
No i przy 130+ szum powietrza nie do wytrzymania. A przy licznikowych 230 na Niemieckiej autostradzie to chyba słuchawki ochronne na uszy były potrzebne

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 #98734  autor: Tomek
 29 lip 2018, 22:35
Mnie również się nie podoba, ale rozchodzi się jak świeże bułeczki. Może to my mamy coś nie tak z gustem? :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 #98735  autor: Michał
 29 lip 2018, 22:39
Jest tylko ten 9 stopniowy automat?
Nie ma innego np przy wersji z napędem na przednią oś?
Ogólnie auto mi się podoba ale z opisu wynika, że nie jest warte zbyt wiele.
 #98745  autor: Dareek
 30 lip 2018, 01:50
@Michał tylko AT9. Reszta z manualem C635 6 biegów.
szum- powiem tak- byłem pozytywnie zaskoczony, ale jak to w FCA - nie ma cichych aut. ;)
A co do reszty-to moje subiektywne zdanie. Jeden zwróci na daną rzecz uwagę inny nie.
Dla mnie najgorsze jest zawieszenie - twarde, skaczące, a jednocześnie nieprzewidywalne - dlatego nigdy nie kupie auta w stylu crossover bo tu akurat cecha zawieszenia jest niezależna od marki.
Wsiadłem potem do swojej Giulietty i przy jej wszystkich wadach widać od razu, że tego typu autkom daleeeeko do kompaktów.
Może poprawi to zapowiedziany lifting- już widzę jedną cechę - klamka do otwierania bagażnika jest położona wyżej.