• Volkswagen Golf VII 1.4 TSI 150 KM Highline

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #59236  autor: paku
 18 kwie 2017, 13:18
Bravo można bardziej porównać do VI, ja kiedyś wrócę do Golfa, ale raczej to będzie GTI :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
 #59243  autor: Alfa
 18 kwie 2017, 14:17
Marta pisze:A ja Wam powiem tak - nikt z was nie jeździ tyle Bravo co Michał (10 lat!!!) i jemu się to auto już znudziło po prostu. Dlatego też każde inne nowe mu się podoba, z Golfem włącznie ;)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Jak to nikt, tez jezdzilem bravo 10 lat , ba nawet dwoma tak to auto polubilem.
I po 10 latach chcialem kupic niemca ,takiego z hiszpanskim temperamentem ;) (Leona Cupre), ale finalnie mam Julke.

Jak to mowia " lepiej p...... :) . wloszke niz dosiadac niemca "
 #59250  autor: maciaty
 18 kwie 2017, 15:39
Ja tez prawie 8 lat miałem Bravo :)


Wysłane z iPhone 7
 #59283  autor: Michał
 18 kwie 2017, 19:57
Golf w manualu i teraz jak tak sobie przypomnę to biegi nie chodziły jakoś super precyzyjnie, to nie było to co pamiętałem z Audi A3 '97 czy z Fabii z 2001 roku.
W każdym razie Golfa nie będzie, auto już zamówione ale nie bede sie chwalił co :)
 #59288  autor: paku
 18 kwie 2017, 20:23
Pewnie Tipo :D

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
 #59289  autor: gumimis
 18 kwie 2017, 20:25
Obstawiam: Trabant 601 kombi lub Wartburg 353 :P

Chyba, że coś wyżej - Łada Samara Baltic
 #59292  autor: Toolbox
 18 kwie 2017, 21:19
@Michał oświadczenia samochodowe adminów powinny być jawne :D minister Nowak dostał wyrok za zegarek który sobie kupił a Ty usiłujesz zataić nabycie samochodu :D
 #59298  autor: łysy
 18 kwie 2017, 21:49
Jeszcze moskwicz albo inny zaporożec wchodzi w grę. :)

Wysłane z mojego Elegance_5_0 przy użyciu Tapatalka
 #59299  autor: Michał
 18 kwie 2017, 21:55
Panowie tematu sie trzymać proszę. :)
 #59308  autor: Kilgore
 18 kwie 2017, 22:11
Ja stawiam na kombi. Temat i tak już się rozlazł, kilkanaście postów wyżej :)

P8
 #59310  autor: Michał
 18 kwie 2017, 22:14
8-) Nie
 #85529  autor: dam9an
 11 lut 2018, 19:58
Czy faktycznie w golfie jakiś wnętrza jest aż tak znakomita? Bylem na jeździe próbnej tipo longue, jechałem jako pasażer golfem plusem sam mam vectre c i nie widzę jakiejś wielkiej różnicy. Oglądałem też rapida i megane. W megane chyba najlepiej w środku ale nie jest to coś co porywa. Nie ma takiego efektu wow
 #85651  autor: Ardaenye
 13 lut 2018, 11:54
Tak, bez porównania. Różnica w jakości wnętrza Golfa 7 a Bravo a tym bardziej Tipo jest ogromna. Lepsze plastiki, dużo lepsze spasowanie, nic nie piszczy/skrzeczy/nie ugina się. Wyraźnie lepsze wyciszenie. Charakterystyka pracy 1.4TSI vs 1.4T-Jet też na plus TSI. Moim zdaniem Golf to auto o klasę albo i dwie wyższe.

Z tą awaryjnością i ubóstwianiem FCA to też niektórzy odlatują. Auto to nie tylko silnik. Kolektor, turbo, climatronic, skrzynia (nie obchodzi mnie, że to Ople - Fiat jest wkładał do swoich aut). Jest dużo rzeczy, które w Bravo zawodzą.

Lubię Bravo i jestem z niego zadowolony, ale jakby była możliwość przeskoczyć na Golfa VI/VII to zrobiłbym to bez wahania i bez żalu.

To, że to forum o tym modelu, nie oznacza, że trzeba mieć klapki na oczach i próbować uzasadniać swój wybór wszelkimi siłami używając wręcz bzdurnych argumentów. Kupiłem Bravo bo w tej cenie (~26-27k) kupiłbym co najwyżej Golfa V z 1.6 MPi 102 KM a to nie spełniało moich oczekiwań. Ale Golf VII to poziom nieosiągalny przez FCA obecnie żadnym ich modelem klasy C.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 12:03 przez Ardaenye, łącznie zmieniany 1 raz.
 #85652  autor: Paolo
 13 lut 2018, 12:02
Jeździłem Golfem VII ze 3 lata temu pierwszy raz. Wersja nieważna, silnik 1.4 TSI 140 KM wtedy i oczywiście DSG. Pomimo szczerej niechęci do tej marki i mnóstwa historii znajomych z awariami i to takimi na remonty kapitalne to muszę przyznać, że jakość w nowym aucie i właściwości jezdne biją Italiańców. Generalnie skrzynia DSG - szybka, "słucha się kierowcy", płynnie zmienia biegi, żadnego szarpania. Silnik pomimo że to tylko 1.4 i 140 KM był naprawdę przyjemny w brzmieniu i żwawy podczas przyspieszania. Jak wyleciałem na obwodnicę trójmiasta to sam byłem zaskoczony jak szybko zobaczyłem "2" z przodu na zegarze. Co do materiałów wykończeniowych również brak zastrzeżeń, wszystko fajnie spasowane, przyjemne w dotyku. Jak przyjrzałem się ostatnio Julce tak wnikliwie to się załamałem że w topowych wersjach jest tak słabo jeżeli chodzi o materiały wykończeniowe. Potwierdzam, że jednak Niemcy jeżeli chodzi o wykonanie są o klasę wyżej w tej dyskusji. Inną kwestią jest awaryjność itd.
 #85675  autor: rybsztein
 13 lut 2018, 19:07
@Ardaenye jakim cudem ty zostałeś właścicielem Bravo to ja nie wiem. Chyba siła Ci wcisnęli. Argument finansowy do mnie nie przemawia za cholerę, bo różnicę w cenie dołożyłeś przecież na pękające kolektory, M32 itd.
 #85701  autor: abezus
 14 lut 2018, 06:55
Ardaenye pisze:
13 lut 2018, 11:54
Kupiłem Bravo bo w tej cenie (~26-27k) kupiłbym co najwyżej Golfa V z 1.6 MPi 102 KM a to nie spełniało moich oczekiwań. Ale Golf VII to poziom nieosiągalny przez FCA obecnie żadnym ich modelem klasy C.
Dlaczego jako przykład dałeś golfa 5 z 1.6 MPI. Przecież w piątej generacji były już silniki TSI TFSI FSI o mocach zbliżonych do tych z bravo. Powiem więcej za 27 tyś kupisz golfa 5 GTI z 200 konną jednostką. Powiem jeszcze więcej za 27 tyś kupisz golfa szóstej generacji z 1.4 TSI o którym jest mowa. Więc moim zdaniem argumenty są bez sensu.
A prawda jest taka że VW robi gówniane silniki benzynowe nie ważne czy to TSI TFSI czy wspomniane MPI. Niestety internet przyjmie wszystko, vaginiarze pałują się nad zajebistością ośmio zaworowego silnika benzynowego (bo niby prosty bo niby pod LPG, ochy, achy), a mało kto pisze o liście wad która wcale nie jest mała, a rozpoczyna się od faktu że te silniki piją olej w ilościach naprawdę hurtowych. Podobnie jest zresztą z TSI, TFSI. W momencie gdy wyszły te silniki, wszędzie pisali jakie to one świetne nie są później wyszły jaja z poborem oleju, pękającymi rozrządami (1.4). Teraz przekonują że poprawili jednostkę. To tak jak z oplowksim m32. Od któregoś tam roku zmienili nazwę coś tam pozmieniali w konstrukcji a skrzynie jak padały tak padają dalej, w mniejszym stopniu bo w mniejszym ale padają. Jeśli chodzi o silniki VW to tylko diesle CR. Porządne jednostki z niezłą kulturą pracy i robiące fajne przebiegi.
Porównywanie bravo II do golfa 5 nie ma sensu bo bravo bije golfa pod każdym względem. Porównywanie bravo do golfa 6 też nie ma sensu bo w przypadku golfa 6 vw zrobiło ten sam sprytny myk co w przypadku audi a4 b6 i b7. Opakowali ten sam produkt w inną skorupkę i wciskali go ludziom. Porównywanie bravo do golfa siódmej generacji też nie ma sensu bo golfa 7 zaczęli produkować w momencie jak fiat wypuszczał ostatnie modele bravo.

Odnośnie VW na koniec dodam że ostatnią benzyną która w miarę im się udała było 1.8T, niemniej wcale nie jest tak rewelacyjny jak go vaginiarze malują. Wiadomo że fanatycy już pomniki robią z tych jednostek, identycznie zresztą jak jeszcze 10 lat temu miało to miejsce z 1.9 TDI. Prawda jest taka że silnik jak silnik daleko szukać nie trzeba żeby znaleźć coś lepszego, niemniej nie byłoby to VW więc w Polsce od razu - 30 do zajebistości.

Żeby nie było nie jestem ani antyfanem VW ani fanbojem Fiata, po prostu posiadając jakąś tam wiedzę staram się patrzeć trzeźwym okiem na motoryzację.
 #85715  autor: Kilgore
 14 lut 2018, 09:55
Z jednej strony zdobyta wiedza a z drugiej strony praktyka i testy samemu przeprowadzone.
Mam Bravo od "nowości" z 2008r . Mam też od zeszłego roku golfa V z 2007r. Na razie nie chcę brać udziału w dyskusji. Przyjdzie wiosna, założę temat o golfie, wtedy porównam dwa auta i będziecie się mogli wyżywać.
:crazy:
 #85723  autor: Ardaenye
 14 lut 2018, 10:33
rybsztein pisze:
13 lut 2018, 19:07
@Ardaenye jakim cudem ty zostałeś właścicielem Bravo to ja nie wiem. Chyba siła Ci wcisnęli. Argument finansowy do mnie nie przemawia za cholerę, bo różnicę w cenie dołożyłeś przecież na pękające kolektory, M32 itd.
Bo w tej cenie Bravo było najlepsze. Ja po prostu nie mam klapek na oczach i nie wychwalam go pod niebiosa, jednocześnie plując na VAG-a najbardziej absurdalnymi argumentami jakie istnieją, typu za Fiatami i Alfami się ludzie oglądają, za VAG-iem nie, co ponadto jest stwierdzone naukowo przez amerykańskich naukowców.

PS. Kolektora ani turbo nie ruszam. M32 zrobiłem bo musiałem.

@abezus W piątym golfie o ile się nie myle były TSI na łańcuchu, z którymi wiadomo co się działo. Ponadto wizualnie mi się nie podobał, 6-tka mimo, że to tylko lifting wygląda już lepiej i zewnątrz i wewnątrz. Tak jak piszesz, internet przyjmie wszystko, nawet to co piszesz o 1.6 MPI czy nowych TSI ;) Ponadto jeśli chodzi o porównanie do Golfa 7, chodzi o porównanie tego co aktualnie ma FCA w ofercie i fakt, że żaden z modeli klasy C nie dosięga do jakości wykonania Golfa. Niestety. Pomijam na razie fakt silników bo tutaj tylko T-Jet jest uznawany za dobry silnik, ale opinie o EA211 TSI jak na razie są pozytywne i wygląda na to, że to udana jednostka. Zapewne nie tak trwała jak T-Jet ale ma za to sporo innych plusów.
 #85771  autor: paku
 14 lut 2018, 17:29
abezus pisze:
Ardaenye pisze:
13 lut 2018, 11:54
Kupiłem Bravo bo w tej cenie (~26-27k) kupiłbym co najwyżej Golfa V z 1.6 MPi 102 KM a to nie spełniało moich oczekiwań. Ale Golf VII to poziom nieosiągalny przez FCA obecnie żadnym ich modelem klasy C.
Dlaczego jako przykład dałeś golfa 5 z 1.6 MPI. Przecież w piątej generacji były już silniki TSI TFSI FSI o mocach zbliżonych do tych z bravo. Powiem więcej za 27 tyś kupisz golfa 5 GTI z 200 konną jednostką. Powiem jeszcze więcej za 27 tyś kupisz golfa szóstej generacji z 1.4 TSI o którym jest mowa. Więc moim zdaniem argumenty są bez sensu.
A prawda jest taka że VW robi gówniane silniki benzynowe nie ważne czy to TSI TFSI czy wspomniane MPI. Niestety internet przyjmie wszystko, vaginiarze pałują się nad zajebistością ośmio zaworowego silnika benzynowego (bo niby prosty bo niby pod LPG, ochy, achy), a mało kto pisze o liście wad która wcale nie jest mała, a rozpoczyna się od faktu że te silniki piją olej w ilościach naprawdę hurtowych. Podobnie jest zresztą z TSI, TFSI. W momencie gdy wyszły te silniki, wszędzie pisali jakie to one świetne nie są później wyszły jaja z poborem oleju, pękającymi rozrządami (1.4). Teraz przekonują że poprawili jednostkę. To tak jak z oplowksim m32. Od któregoś tam roku zmienili nazwę coś tam pozmieniali w konstrukcji a skrzynie jak padały tak padają dalej, w mniejszym stopniu bo w mniejszym ale padają. Jeśli chodzi o silniki VW to tylko diesle CR. Porządne jednostki z niezłą kulturą pracy i robiące fajne przebiegi.
Porównywanie bravo II do golfa 5 nie ma sensu bo bravo bije golfa pod każdym względem. Porównywanie bravo do golfa 6 też nie ma sensu bo w przypadku golfa 6 vw zrobiło ten sam sprytny myk co w przypadku audi a4 b6 i b7. Opakowali ten sam produkt w inną skorupkę i wciskali go ludziom. Porównywanie bravo do golfa siódmej generacji też nie ma sensu bo golfa 7 zaczęli produkować w momencie jak fiat wypuszczał ostatnie modele bravo.

Odnośnie VW na koniec dodam że ostatnią benzyną która w miarę im się udała było 1.8T, niemniej wcale nie jest tak rewelacyjny jak go vaginiarze malują. Wiadomo że fanatycy już pomniki robią z tych jednostek, identycznie zresztą jak jeszcze 10 lat temu miało to miejsce z 1.9 TDI. Prawda jest taka że silnik jak silnik daleko szukać nie trzeba żeby znaleźć coś lepszego, niemniej nie byłoby to VW więc w Polsce od razu - 30 do zajebistości.

Żeby nie było nie jestem ani antyfanem VW ani fanbojem Fiata, po prostu posiadając jakąś tam wiedzę staram się patrzeć trzeźwym okiem na motoryzację.
W szczególności konstrukcja tylnego zawieszenia Bravo bije na głowę Golfa V... :D


Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

 #85776  autor: moris10
 14 lut 2018, 17:36
@Kilgore nie rób tego, to będzie koniec forum.

Co do zawieszeń to też można powiedzieć, że Golf IV bił na głowę konstrukcje Alfy 147 :) czyli widać fortuna kołem się toczy

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8