• Fiat 500X Cross 1.4 MA 2016

Duża aktualizacja forum

Nastąpiła bardzo duża aktualizacja forum. Szczegóły można naleźć w tym poście W przypadku wystąpienia błędów bardzo proszę o zgłaszanie ich w temacie propozycji zmian skarg i zażaleń koniecznie w formie LISTY.

Moderatorzy: kubajg, metalman

 #62454  autor: Dareek
 17 maja 2017, 23:07
Jak w temacie. mam okazję testować przez kila dni ten właśnie model Fiata. Nie ukrywam ze także interesuje mnie to auto z perspektywy potencjalnego zakupu.
Zacznijmy od wyglądu- Wersja Cross czy inne zderzaki przód i tył wyższy prześwit i inne wzory felg 17 cali.
Jakość spasowania naprawdę na przyzwoitym poziomie żadne elementy nie odstają a lakier równo położony.
Drzwi po zamknięciu osłaniają progi co ważne w tego typu podwyższonych samochodach. wada słaba widoczność przy cofaniu. kolejny minus małe lusterko wsteczne ale za to ogromne zewnętrzne.
Wygląd - kwestia gustu jednym się podoba innym nie - mi im dłużej patrze tym bardziej. :shock:
plus za spory prześwit.
Obrazek

Zawieszenie- hmm. tu mam dylemat bo zauważyłem jedną wadę- samochód ma tendencję do podskakiwania na poprzecznych nierównościach jak samochody klasy mini. Po za ty żadnych odgłosów. dobijania myszkowania etc. przy prędkościach ponad 200 również idzie jak po szynach.
autko mega stabilne na zakrętach, choć nie sprawdziłem jego możliwości do końca bo jakiś kretyn zamontował w nim zimówki Sava z indeksem T :roll: hamulce b.sprawne ciężko je zmęczyć.
wnętrze - ilość miejsca z przodu b dobra w tej wersji regulacja fotela w pionie el regulacja lędźwiowa.jakoś foteli półskóra z solidnie wyglądającym materiałem w środkowej części.
Obrazek
z tyłu też sporo miejsca plus za ciemne szybki z tyłu.
Obrazek
Obrazek
Co ważne b. dobra jakość tworzyw zarówno w dotyku jak i wyglądu. wiele schowków - w bocznych kieszeniach drzwi przednich w pionie mieszczą sie butelki 1,5 litra. na konsoli środkowej wnęki na puszki schowek w podłokietniku i ..2 schowki na desce przed pasażerem, półeczka na konsoli środkowej - idealna na komórkę.
Obrazek
Obrazek
rozbudowane menu kompa pokładowego -ładowanie turbo, temp oleju, ciśnienia oleju można ustawić cyfrowy prędkościomierz czy ustawienia nawigacji.
Obrazek
Obrazek
Klimatronik 2 srefowy b. wydajny.
całość kompa sterowania jest z .. kierownicy- fajnie leząca w dłoniach lekko pocięta dołem
- podobnie jak tempomat którym możemy ustawiać prędkość co do kilometra a sterowanie np stacjami radiowymi i głosem jest umieszczone od..tyłu kierownicy za ramionami.
w testowanym autku seryjne audio ma nawigację tom tom - działa sprawnie ale ma nieaktualne mapy do tego port USB i Aux a tuner radiowy ma opcję radia cyfrowego (DAB) jakość dźwięku- nawet w miarę lecz to poprawy głośniki niskotonowe i ich wytłumienie. komunikaty navi płyną z lewego tweetera. ;) Ogólnie to urządzenie uważam za czytelne i proste w obsłudze - czyta sms-y- ma opcję Uconnect- LIVe oczywiście streaming danych. brak kamery cofania.
światła- tu zaskoczenie -widać jak w dzień mimo halogenów a lampy duże i wysoko umieszczone wiec naprawdę super. do tego doświetlenie zakrętów
został nam bagażnik - mały niestety i to największa wada - płytki,
Obrazek
owszem jest ruchoma podłoga której nie skorzystamy bo pod spodem jest ogromna dojazdówka. Oceniam że około 25% powierzchni zajmuje..koło zapasowe. gdy wyjmiemy koło to tak jest nawet spory i foremny.
Obrazek
na koniec - silnik i przeniesienie napędu
silnik 140 koni MA w mojej ocenie aż nadto radzi sobie z tym pudełkiem - samochód meega sprawnie przyśpiesza ma 3 tryby jazdy -All Terrain, Normal i Sport. Kwestia reakcji na gaz i ustawień hamulców oraz ABS i ESP i układu kierowniczego.
Obrazek
Bez problemu rozpędziłem do licznikowych 215 aczkolwiek potem zorientowałem się ze opony to jakaś porażka
Obrazek
- oceniam że licznikowo pójdzie i więcej ale chyba nie jest do tego stworzony. Skrzynia biegów nie haczy ale ma ciut za długie drogi szczególnie miedzy 1 i 2.
Obrazek
spalanie - autko ma nieco ponad 12 tkm wiec mało średnie z 5 tkm to....9,9 ale wiadomo jak testówka i głownie miasto to nikt nie żałuje. w Moim przypadku pogonienie autostradą ze sprawdzanie możliwości autka sprawiło że spalanie po 50 km wynosiło 10,5 litra. Dziś jazda normalna na tempomacie pokazała 6,5. Kolejna zaleta b .dobrze wyciszona- silnika nie słychać lekko wiatr i ....nadkola tył. :D
samochód ma całkowicie wyłączalny start & stop i odpalany jest z przycisku. Wystarczy z pilotem podejść do autka i złapać za klamkę.
Obrazek
podsumowanie:
zalety:
- sprawny układ napędowy
- pewne zawieszenie i hamulce
- bardzo dobra jakość plastików i ogólnego montażu wnętrza
- dobre wyciszenie
- b. dobre lampy halogenowe
- wydajna klima
- przyzwoite wyposażenie
- spory prześwit
- ogólny wygląd.
wady:
- fatalnie zestrojone zawieszenie mimo pewnosci prowadzenia kompletny brak komfortu skacze jak piłka
- słaba widoczność do tyłu - kamera cofania w opcji " must be"
- brak czujników parkowania
- brak nawiewu środkowego na tył
- brak środkowego zagłówka i podłokietnika z tyłu
- malutki bagażnik.
- wyraźny szum od nadkoli z tyłu.
- nawet jak na możliwości autka spore spalanie.
- niedokładny elektroniczny wskaźnik paliwa.
- brak opcji auto el szyb z tyłu
- el hamulec ręczny

ujawnione usterki :D
nie byłbym sobą
wiec najpierw zapach spod maski - okazało się że odpadło i leżało na silniku wytłumienie maski :D
kwestia czasu jakby się zapaliło :kaktus:
Obrazek
Obrazek
- swobodnie zwisały węże do spryskiwaczy
- połamane mocowanie tylnej półki
nie winie za to autka tylko niechlujstwo ASO które w połowie maja daje klientowi autko brudne z zimówkami i kompletnie niesprawdzonym samochodem. :!:

Podsumowanie- jestem na tak- naprawdę kawał fajnego samochodu ze sprawnym silnikiem i pewnym zawiasem co wielu zadziwia do tego przyzwoicie wyposażonego.
Cena- tej wersji około 75-80 tys ale od czego są rabaty :D
Wyposażenie
- Uconnect z NAVI TOM TOM
- półskóra z podłokietnikiem regulacją wysokości el regulacją lędzwi
- 2 -stefowa klima
- skórzana kiera z pełnym sterowaniem
- przyciemnianie szyby
- pełna elektryka
- ABS ESP BAS HH
- system bzekluczykowy
- przyciemniane szyby tył
- doświetlanie zakrętów

co ja bym dołożył?
- większy ekran navi
- poprawa zestrojenia zawieszenia
- czujniki parkowania to minimum
- mimo wszystko xenon
- 18 fele
- napęd 4x4

foty potem :D
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 22:58 przez Dareek, łącznie zmieniany 4 razy.
 #62460  autor: Paninaro
 17 maja 2017, 23:36
fajny opis
pamiętam jak były przedpremierowe pokazy 500X i byłem wtedy zobaczyć to autko, ogólnie fajny , ale ilość miejsca w środku wydawała mi się zatrważająco mała , zwłaszcza jeśli chodzi o szerokość auta, jak również ilość na tylnej kanapie,
czekam na foty
 #62464  autor: Toolbox
 18 maja 2017, 07:00
Niebrzydkie auto fakt ale z tą dynamiką wersji 140 KM bym nie przesadzał. Już wg danych katalogowych jest 9,8 s i 190 max, czyli słabiej niż Bravo 120, a dane zawsze są nieco zawyżone, wnętrze pod względem designu też dla fana 500, materiały dobre, ładnie wygląda w opcji dopasionej, na 18" np. czerwony, granatowy, szary, szary mat
 #62485  autor: Dareek
 18 maja 2017, 11:27
nie jest do końca jak piszesz- miałem T- JETa w Bravo i mam TB w Julce i tu jest MA- naprawdę jedzie i to konkretnie- oczywiście może troszkę jest niższa dynamika przy wyższych prędkościach ale ciągnie zacnie i osiągnięcie licznikowych 200 nie stanowi kłopotu. ;)

Dodano po 1 godzinie 1 minucie 52 sekundach:
kolejne uwagi z eksploatacji - w kwestii wskazania poziomu paliwa jakiś dramat- w momencie gdy zapali nam się rezerwa przestaje pokazywać komp zasięg - mamy syłnne --- :D
no i ciekawostka - wówczas wskazanie paliwa spada do jednej kreski, która także znika po kolejnych ...20 km.
więc reszta jazdy na "czuja" dojedzie lub nie :D

Dodano po 4 minutach 20 sekundach:
Paninaro pisze:
17 maja 2017, 23:36
fajny opis
pamiętam jak były przedpremierowe pokazy 500X i byłem wtedy zobaczyć to autko, ogólnie fajny , ale ilość miejsca w środku wydawała mi się zatrważająco mała , zwłaszcza jeśli chodzi o szerokość auta, jak również ilość na tylnej kanapie,
czekam na foty
w kwestii szerokości wnętrza jakoś nie odczuwam szczególnej "bliskości" pasażera :mrgreen: ale pomierzę szerokość przód i tył od boczku do boczku i porównam np z julką ;)
 #62500  autor: kolejarz
 18 maja 2017, 15:39
Opis konkretny ;) nie moje klimaty ale wolałbym chyba Renegade'a na tym samym podwoziu. A "Autores" jak zawsze trzyma poziom (czyli blisko dna :D )
 #62535  autor: Dareek
 18 maja 2017, 22:29
@kolejarz mnie jakoś Renegade nie lezy - za mocno przekombinowane. :D
kolejna porcja fotek
Obrazek
wlew paliwa - fajna sprawa - na plus

Obrazek
komora silnika

Panie Panowie- pierwszy raz w historii Fiat ma normalny wlew płynu do spryskiwaczy :D
Obrazek

czynnik chłodzący klimy- uzupełnienie ok 1 tys pln
Obrazek

włącznik świateł- jak w prestiżach z tedeikiem - na szczęście gasną po wyłączeniu silnika :D
Obrazek

wrażenia
- przejechane 450 km - spalanie około 8,7 litra ale nie ma lekko ;)
- jak wspominałem opony to porażka
- jako ciekawostka - kolejna opcja- wskaźnik przeciążeń poprzecznych i wzdłużnych :mrgreen:
- naprawiłem ta półkę z tyłu bo mnie do szewskiej pasji doprowadza. :D
- niestety potwierdza się wada zawieszenia- auto masakrycznie podskakuje- zero filtracji nierówności. Brzuch mnie boli - jakby był na pokładzie gwint :D :D
 #62536  autor: gumimis
 18 maja 2017, 23:03
Włącznik świateł to klon z Opli

Obrazek
 #62602  autor: Toolbox
 19 maja 2017, 15:35
@Dareek napisz jeszcze jak wypada porównanie wydajności 500X klimy w stosunku do Julki, bo z tego co pamiętam Julka ma lepszą niż Bravo
 #62645  autor: Dareek
 19 maja 2017, 23:31
klima jest równie wydajna ale z racji mniejszych gabarytów szybciej schładza to raz a dwa tu jest klimatronik 2 strefowy :D
 #62661  autor: Toolbox
 20 maja 2017, 08:07
Klimatronik nie ma wielkiego wpływu na wydajność, to zależy głównie od sprężarki i wielkości parownika ;)
 #62664  autor: Michał
 20 maja 2017, 08:54
W Bravo też miałem dwustrefowy, użyłem raz :D
Lepiej jakby montowali T-jeta 150 bo w porównaniu do MA 140 to T-jet to był szatan :)
Ogólnie fajne autko ale wolałbym brata bliźniaka czyli Renegade, jakoś mi sie bardziej podoba no ale z racji, ze to Jeep to cena tez inna.
Tak przy okazji 500X jest na rozbudowanej plycie z Bravo czy łączy płytę z 500L?
Bo z tego co pamiętam to na nadmiar miejsca w 500X nie można narzekać mimo iż auto z zewnątrz wygląda na duże.
Zresztą to auto ma chyba konkurować z crossoverami na klasie B czy sie mylę?
 #62678  autor: Toolbox
 20 maja 2017, 10:41
Ja siedziałem (tylko, bo nie jechałem) i miejsca jest mniej niż w Bravo, a bagażnik tak na oko to 30% mniejszy. Ogólnie przyjemne auto ale w tych pieniądzach (za sensowną wersję) to raczej żart FCA (zresztą ta firma to jeden wielki żart i głównie z tego jest znana)
 #62688  autor: Dareek
 20 maja 2017, 12:04
Ja napiszę tak generalnie mini SUV-y to jedna wielka pomyłka- ani to auto miejskie ani terenowe a ma wady i jednego i drugiego -wady aut małych czyli ciasne wnętrze i mały bagażnik wady terenówek czyli rozmiar klocka przez to ospałość i potrzeba usztywnienia zawieszenia co odbija się na komforcie i stabilności.
Co do cen- @Toolbox nie zgodzę się bo owszem cena wyjściowa może i wysoka ale po rabatach nie jest źle (uwzględniając rabaty gdzie takie autko za ok 60 tys kupisz)- pisze w stosunku do konkurencji czyli mokka renegade, captur vitara etc ale we Fiacie masz sprawdzoną technologię naprawdę dobrą jakościowo i przeiwdywalną. Może i ktoś się ze mną nie zgodzi ale wykończenie wnętrza i jakość tapicerki plastiku ogólna jakość montażu jest w 500X jedną z lepszych w tej klasie.
@Michał co do wyglądu jest to sprawa indywidualna ale szczególnie deska i tylna cześć nadwozia Jeepa dla mnie jest nijaka i nie tylko to mój pogląd. spotkałem się z teorią że jest podobny do Juke, Multipli więc.. :D
w kwestii płyt podłogowej- nie wiem dla mnie to auto 2+2 z małym bagażnikiem ale to przypadłość całej tej klasy samochodów.
Jakoś specjalnie nie widzę przyszłości dla tego typu samochodów- uważam że raz jak to ktoś kupi (nie tylko 500X) już tego błędu drugi raz nie zrobi.
 #62691  autor: Sagan07
 20 maja 2017, 12:27
Ja do tej pory nie dostrzegałem zalet samochodów typu 500X, ale teraz jakby finanse pozwoliły to chętnie bym się w taki pojazd przesiadł. Powodem są Warszawskie krawężniki - wjeżdżając lub wyjeżdżając z miejsca parkingowego na krawężniku uderzam dołem o niego (co skutkuje wygiętymi progami :(). Co do ceny to 500X 1.4 MA taki jakby mnie interesował kosztuje około 68k (nie ma kilku dodatków które bym chciał mieć, ale zakładam że diler by na to coś poradził). W porównaniu do Captura przed liftem jest odrobinę droższy, ale nadal tańszy od Qashqaia. Cena jest jaka jest, ale w porównaniu do konkurencji w podobnej cenie 500X ma najmocniejszy silnik i oferuje najlepsze osiągi (nie wspominam o tym, że dla użytkowników Fiata jest to w miarę sprawdzona jednostka), więc wydaje mi się że jak na ten typ samochodów to drogo nie jest.

Co do wyglądu to ogólnie linia 500 nie podoba się, ale w 500X jestem zakochany. Moim zdaniem jest to najładniejszy samochód ala SUV na rynku :)

Co do wnętrza to nie siedziałem w środku, ale słyszałem już kilka pozytywnych opinii na temat użytych materiałów i przede wszystkim spasowania.
 #62692  autor: Dareek
 20 maja 2017, 12:40
@Sagan07 W kwestii jakości tworzyw materiałów i montażu śmiem twierdzić ze to chyba najmocniejsza strona tego samochodu. :D

Dodano po 49 sekundach:
Toolbox pisze:
20 maja 2017, 10:41
Ogólnie przyjemne auto ale w tych pieniądzach (za sensowną wersję) to raczej żart FCA (zresztą ta firma to jeden wielki żart i głównie z tego jest znana)
poproszę o rozwinięcie tej myśli ;)
 #62694  autor: Toolbox
 20 maja 2017, 13:27
Przyzwoicie wyposażona i w miarę mocna opcja 500X kosztuje tyle co dobra Julka, a sens tego rodzaju auta jak 500X jest w zasadzie niezbadany :D więc uznaję, że to żarcik producenta, podobnie jak reszta oferty ... w każdym razie szukając nowego auta do 100K brutto nie widzę tu nic w zasięgu emocji i rozsądku
 #62744  autor: Dareek
 21 maja 2017, 00:34
Porównanie tego typu samochodów jest nieporozumieniem. Całkiem dobrze możesz powiedzieć że zakup Julki QV jest bez sensu bo za parę pln więcej jest Mustang. ;)
Za db Julkę trzeba dać ok 80 tys w górę za 500X w MA pod maską i przyzwoitym wypasem (coś jak ta testówka) kupisz po rabatach w granicach 65-70 tyś a jak na pierdołach Ci nie zależy to i taniej. ;)
Co do reszty - poddajesz w wątpliwość przydatność tego typu samochodu i tu się zgadzam w 100% - dla mnie jest ŻADNA. :D
Jak na razie przejechane 750 km, umyłem gada i okazało się że zacieki na szybach są od ..środka- nikt tam nie sprzątał i nie mył od pewnie zarejestrowania.
Dodatkowo naprawiłem połamane ucho półki bo mnie krew zalewała jak się tłukła. :D
małe foto :shock:
Obrazek
Obrazek
całe 240 ps :twisted:
 #62755  autor: daras
 21 maja 2017, 10:40
Oglądałem kiedyś 500X.
Świetnie wykonane auto ale ma wady: mały bagażnik, mały zbiornik paliwa, tudne wsiadanie na tylną kanapę.
Poza tym wesja Lunge jak dla mnie, jest kompletna.
Tyle, że 500X nie ma silników. Jedynym rozsądnym jest 1.6 Multijet.
 #63169  autor: Dareek
 26 maja 2017, 09:02
kolejne kom lecą- na szczęście już dziś zamierzam się z tym wehikułem rozstać. :D
przejechane ponad 1800 km spalanie 8,6 głownie autostrady i miasto prędkości max 130 km/h - powyżej wir w baku jakby było M power pod maską. :D
ogólnie normalnej jeździe miejskiej nie stanowi kłopotu wyciągnięcie z baku 12 litrów!!!
Z kolejnych wad
- szum opon
- przy opadach deszczu cała woda z przedniej szyby ląduje na wysokości lusterek wiec w nich... nic nie widać.
- totalnie niedokładny wskaźnik poziomu paliwa.
- stare mapy tom tom
- beznadziejne resorowanie a raczej jego brak- samochód- taczka- także dla pasjonatów wszelkiej maści tjunów typu gwint polecam :D
- czy bym to kupił? - NIE NIE I JESZCZE RAZ NIE!!!!!! :D
w mojej ocenie dużo lepsze jest 500 L trekking - naprawdę dopłacanie do 500 X dla wyglądu jest kompletny nieporozumieniem.
jest jeszcze kilka kwiatków które opisze po oddaniu samochodu z fotografiami. :D
 #63371  autor: opti
 28 maja 2017, 14:30
Aktualizacja map dla 500x juz ponoc w drodze :D

Obrazek
:mrgreen: