Z racji tego że w środę odstawiłem swoje Bravo na przegląd-naprawę, otrzymałem od serwisu Fiata auto zastępcze -FIAT 500 L z jednym z najlepszych chyba silników Fiata - 1,4 T-Jet 120 KM
Od momentu pojawienia się na rynku tego auta nigdy ono mi się nie podobało a nawet śmiem twierdzić ze uważałem je za paskudne- i tu mogę szczerze stwierdzić jak bardzo się myliłem, życie potrafi naprawdę zaskakiwać
Przez dwa dni użytkowania przejechałem nim 200 km, po otrzymaniu auta i przejechaniu kilku km byłem załamany, dziwna jak dla mnie pozycja za kierownicą, widok przez przednią szybę jak w jakimś busie, nigdy nie lubiłem takich podwyższonych aut .Ale w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów Fiat zaczął mi pokazywać swoje najlepsze strony.
Nie wiem czy to z racji tego że auto jest sporo wyższe od Bravo i siedząc w środku czujemy się jak w autobusie ale z tym silnikiem 500L wydał mi się dynamiczniejszy od mojego Bravo,ale to chyba efekt gabarytu tego auta , bo chyba tak jest że im większym autem jedziemy tym prędkości i przyspieszenia wydają się o wiele większe niż w niższym-mniejszym aucie.
Kolejna rzecz która mnie zaskoczyła - mam raczej ciężką nogę i niejednokrotnie na trasie lubię depnąć ( nigdy w terenie zabudowanym )- to średnie spalanie tego dość wysokiego auta, w moim Bravo przy takiej samej jeździe mam niejednokrotnie średnio 8,2 -8,5 l - a 500L pokazał mi po dwustu km i w ostatnim dniu niezłe wkręcanie na obroty średnie 7,6 l
kolejne pozytywy - komfortowy, świetnie się prowadzi, stabilny przy prędkości 170 km/h
,przestronny prawie jak autobus, tylna kanapa przesuwana, trafił mi sie również egzemplarz fajnie wyposażony- tempomat, esp,asr, hill holder, kamera cofania, auto czteroletnie z przebiegiem ponad 50 tys. km.
ale jednak żeby nie było słodko- są też i minusy
:
dziwna (jak dla mnie ) pozycja za kierownicą , radio strasznie fatalnie gra ( w porównaniu z Bravo )- brak praktycznie możliwości dopasowania audio do swych preferencji, w bravo mamy regulację bass, sopran, i dodatkowo jeszcze korekcję dźwięku która jak dla mnie potrafi fajnie grać, w 500 L gra to fatalnie
, brakowało mi podłokietników ( między fotelami i na drzwiach kierowcy) , by podregulować klimę czy choćby opuścić daszek przeciwsłoneczny musiałem odrywać plecy od fotela, w Bravo siedząc w fotelu mam wszystko pod ręką no i niestety z racji gabarytów przy silniejszych podmuchach wiatru lepiej trzymać mocno kierownicę
Jednakże podsumowując przejechany dystans 200 km- auto świetne z tym silnikiem ,bardzo dynamiczne, typowe auto dla rodzin z dziećmi, dziś oddając je mogłem stwierdzić że mimo kilku minusów jest to niesamowicie świetne auto i o dziwo zacząłem nawet w nim widzieć ładny samochodzik zwracający na siebie uwagę
....
...ale mimo wszystko nie dla mnie, na kilka dni tak- ale nie na dłuższe użytkowanie , po prostu lubię siedzieć niżej niż wyżej.






Od momentu pojawienia się na rynku tego auta nigdy ono mi się nie podobało a nawet śmiem twierdzić ze uważałem je za paskudne- i tu mogę szczerze stwierdzić jak bardzo się myliłem, życie potrafi naprawdę zaskakiwać

Przez dwa dni użytkowania przejechałem nim 200 km, po otrzymaniu auta i przejechaniu kilku km byłem załamany, dziwna jak dla mnie pozycja za kierownicą, widok przez przednią szybę jak w jakimś busie, nigdy nie lubiłem takich podwyższonych aut .Ale w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów Fiat zaczął mi pokazywać swoje najlepsze strony.
Nie wiem czy to z racji tego że auto jest sporo wyższe od Bravo i siedząc w środku czujemy się jak w autobusie ale z tym silnikiem 500L wydał mi się dynamiczniejszy od mojego Bravo,ale to chyba efekt gabarytu tego auta , bo chyba tak jest że im większym autem jedziemy tym prędkości i przyspieszenia wydają się o wiele większe niż w niższym-mniejszym aucie.
Kolejna rzecz która mnie zaskoczyła - mam raczej ciężką nogę i niejednokrotnie na trasie lubię depnąć ( nigdy w terenie zabudowanym )- to średnie spalanie tego dość wysokiego auta, w moim Bravo przy takiej samej jeździe mam niejednokrotnie średnio 8,2 -8,5 l - a 500L pokazał mi po dwustu km i w ostatnim dniu niezłe wkręcanie na obroty średnie 7,6 l

kolejne pozytywy - komfortowy, świetnie się prowadzi, stabilny przy prędkości 170 km/h

ale jednak żeby nie było słodko- są też i minusy

dziwna (jak dla mnie ) pozycja za kierownicą , radio strasznie fatalnie gra ( w porównaniu z Bravo )- brak praktycznie możliwości dopasowania audio do swych preferencji, w bravo mamy regulację bass, sopran, i dodatkowo jeszcze korekcję dźwięku która jak dla mnie potrafi fajnie grać, w 500 L gra to fatalnie


Jednakże podsumowując przejechany dystans 200 km- auto świetne z tym silnikiem ,bardzo dynamiczne, typowe auto dla rodzin z dziećmi, dziś oddając je mogłem stwierdzić że mimo kilku minusów jest to niesamowicie świetne auto i o dziwo zacząłem nawet w nim widzieć ładny samochodzik zwracający na siebie uwagę
....







Lost You Somewhere
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Rosso Maranello
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Rosso Maranello