• Pilot w kluczu - nie działa zdalne otwieranie zamykanie

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #154856  autor: Fiaciorex
 05 maja 2024, 08:41
Witam serdecznie, z dnia na dzień pilot oryginalny do Fiata Bravo II 2009 przestał działać. Nie otwiera nie zamyka drzwi zdalnie ale po włożeniu klucza do zamka otwiera centralnym zamkiem i auto odpala normalnie. Zmieniłem baterię (2032) na nową ale niestety nie pomogło.
Szukałem po necie, ale nic konkretnego nie znalazłem. Czy spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?
 #154857  autor: ochkarol
 05 maja 2024, 08:52
Na początek wrzuciłbym jeszcze jedną, nową baterię (tak dla pewności).
Masz tylko jeden kluczyk z pilotem?
 #154860  autor: Fiaciorex
 05 maja 2024, 12:08
Pilot przestał działać już na poprzedniej baterii i zmieniłem na 100% sprawną duracell. Mam na jedną baterię 2032. Klucz mam tylko jeden.
 #154861  autor: ochkarol
 05 maja 2024, 12:40
Może diagnostyka komputerowa coś podpowie?
Nie wiem gdzie jest odbiornik sygnału z pilota. Jego należałoby sprawdzić. Może ma on jakiś bezpiecznik?
 #154874  autor: arg
 05 maja 2024, 22:28
Pilot ma czerwoną diodę która świeci po naciśnięciu któregokolwiek przycisku, działa? Jeśli nie to wyciągnij szufladkę z baterią i zobacz, czy blacha wewnątrz obudowy która dotyka baterii nie przeskoczyła. Zdarzyło mi się tak kilka razy, że wyskoczyła po upuszczeniu pilota i trzeba było ją dopchnąć żeby wskoczyła na swoje miejsce.

A jeśli blaszka jest ok to podjedź do jakiegokolwiek punktu gdzie dorabiają klucze do samochodów, raczej każdy taki punkt ma urządzenie którym sprawdzą czy pilot w ogóle wysyła sygnał.
 #154899  autor: Fiaciorex
 07 maja 2024, 20:47
- Gniazdo baterii jest OK (pilot przestał działać już przed wymianą bat.)
- pilot sprawdzony w punkcie skanerem i nie wysyła sygnału i wygląda, że jest zwarcie w elektronice, bo rozładował nową baterię
- w moim kluczu nigdy nie była widoczna dioda LED
- załączam płytkę elektr. pilota - czy ktoś kiedyś robił pomiary i miał podobny defekt?
Obrazek
 #154907  autor: angler
 08 maja 2024, 10:31
Trzeba sprawdzić pobór prądu bez naciskania przycisków. Jeśli faktycznie był by dość znaczny (co najmniej kilkanaście mA) to można by próbować sprawdzić pilota termowizją. Być może padł jakiś kondensator w obwodzie zasilania. Jeśli zaś padł któryś z dwóch scalaków, to raczej musisz się wykosztować na nowego pilota.
 #154911  autor: Fiaciorex
 08 maja 2024, 22:21
Elementy, które zaznaczyłem na zielono i nad czerwoną kropką to chyba kondensatory tego samego koloru. Dwa, które zaznaczyłem kropką zieloną nie mają zwarcia, a ten po lewej (nad czerwoną kropką) dzwoni na buzzerze - zwarty
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 maja 2024, 11:36 przez Fiaciorex, łącznie zmieniany 1 raz.
 #154917  autor: angler
 09 maja 2024, 17:24
Ten z czerwoną kropką to może być też cewka, a nie kondensator. Żółte to zawsze kondensatory - reszta niestety reguły nie ma... Zresztą tam gdzie masz tą czerwoną kropkę to chyba jest transponder do immo - on nic wspólnego z działaniem pilota nie ma.
Zmierzyłeś pobór prądu w stanie jałowym?
Ja bym sprawdził zaznaczone kondziorki przede wszystkim, bo reszta to raczej tor radiowy...
Obrazek
 #154931  autor: Fiaciorex
 11 maja 2024, 11:38
Trochę źle opisałem element z czerwoną kropką, bo chodziło mi nie o cewkę tylko nad czerwoną kropką, czyli ten mały i jest to raczej kondensator ceramiczny.
Główny podejrzany to właśnie ten nad cz. kropką bo jest zwarty i teraz pytanie jakiej pojemność powinien być.