• Mój FIAT BRAVO 1,9 M-Jet 90HP Black.

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #152281  autor: TodorPetrov777
 30 lip 2023, 20:43
Cześć przyjaciele!

Nazywam się Todor Pietrow i cieszę się, że mogę być tutaj z wami!

Jestem z Bułgarii i przepraszam, jeśli czegoś nie zrozumiałeś, ale na razie używam tłumacza Google.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem czarnego Fiata Bravo 1.9 M-Jet 90 koni.

Samochód sprowadzony z Austrii. Doszło do drobnych uszkodzeń na wzór uderzenia w chłodnicę klimy, po czym zardzewiała przednia szyba (belka trzymająca przód).

Na razie zostały wymienione - etui na okulary, przedni błotnik, przednia osłona, przedni zderzak, chłodnica, klimatyzacja, lusterko wewnętrzne.

Samochód miał nawigację z Androidem. Ponieważ nie lubię rzeczy, które nie są oryginalne, wymontowałem i zamontowałem oryginalne radio. Ale niedługo potem oryginalna nawigacja, z której obecnie korzystam, trafiła do mnie w dobrej cenie.

Na tylnej osi pękł spaw. Został również wymieniony na nowe piasty przód i tył oraz sprężyny.

Samochód przyjechał z 15 calowymi felgami stalowymi. Znalazłem 17 calowe felgi z Fiata 124 Spider. Oczywiście centralny otwór i fakt, że są 4x100 musiały być toczone na tokarce. Ale teraz, z powodu małego ET, będziemy musieli założyć również kołnierze 60 mm. Aby felgi zrównały się z błotnikami.

Do hamulców zamówiłem nowe urządzenia które będą przemalowane na czerwono. Dyski marki SUPERMAX są wentylowane, perforowane i nacinane.
Jeśli chodzi o klocki, zdecydowałem się na TRW.

Znalazłem też oryginalny subwoofer i całą instalację. Zacząłem go wymieniać, aż stwierdziłem, że gniazda do tylnych czujników abs są inne. I dlatego nie odważyłem się rozebrać całego wnętrza, żeby nie okazało się, że są inne różne tuleje. Ale każda pomoc jest mile widziana.

Auto jako całość posiada dodatki takie jak np. tempomat, automatyczna klimatyzacja, ale nie ma multikierownicy, ani USB do gniazda zapalniczki. Dostałem przyciski na kierownicy i usb do zapalniczki, ale co jeszcze potrzeba, żeby podłączyć dokładnie te kable, które będą mi potrzebne. Poza tym, czy będę potrzebował czegoś jeszcze? Czy do nawigacji, którą posiadam, subwoofer może działać i być podłączony do USB?

Dziękuję wszystkim za uwagę i przeczytanie do tej pory co się dzieje z tym autem.

Podpis: T. Pietrow

Zakup samochodu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze mycie samochodu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Naprawa z przodu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymiana tylnej osi
Obrazek
Obrazek

Teraz z nawigacją
Obrazek

Nowe felgi
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz subwoofer wraz z instalacją.
Obrazek
 #152284  autor: xkacpix0402
 30 lip 2023, 21:55
Hej! Witamy obcokrajowca to chyba pierwszy taki przypadek na forum, że ktoś z obcego kraju wstawił opis swojego auta i to po polsku. Bardzo mi miło jako administrator mam nadzieję, że wpisy będą dość często. Bo bardzo ładne Bravo i coś czuję, że zmiany szykują się dobre pozdrawiam!

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

 #152296  autor: krupniok200
 31 lip 2023, 19:01
Jako administrator również witam w naszych progach :). Widzę bardzo dużo zainwestowałeś we Fiata i był dość zmęczony życiem u Austriaków (coś o tym wiem, brat miał punto 2012 z AT). Felgi z fiata 124 wyglądają obłędnie na bravo i moim zdaniem są dużą alternatywą dla oryginalnych. Te oryginalne radia z nawigacją są bardzo tanie, bo są już bezużyteczne, szczególnie nawigacja, gdzie mapy Polski ostatnie zostały wydane w 2017, a od tego czasu drogi w naszym kraju bardzo się zmieniły. Tylna belka niestety rdzewieje, mnie też czeka wymiana jej i planuje wymienić na tą ze stilo, bo było dużo lepiej zabezpieczona.

Jeśli chodzi o subwoofer fabryczny to niestety całe połączenie systemu głośnikowego się różni, cały sygnał z radia idzie do subwoofer'a i tam jest wzmacniacz i za nim dopiero wszystko wychodzi na głośniki. Dużo ludzi wymontowuje fabryczną instalację i robią własną z lepszym wzmacniaczem i subwooferem.
 #152298  autor: grzech1991
 01 sie 2023, 00:14
abs subwoofer? Co Cię sprowadza tutaj?

Co do radia, każdy w pl woli z nawigacją, przywracanie oryginalnego looku bieda wersji to wg. mnie bez sensu. Klasykiem to nie będzie. Dłubanie i dodawanie wyposażenia - jak lubisz albo kupiłeś auto to spoko, ale ja bym od razu wolał full opcje wziąc.
 #152348  autor: TodorPetrov777
 06 sie 2023, 16:30
Cześć przyjaciele!

Najpierw chcę podziękować za ciepłe powitanie!

Niestety nie miałem czasu napisać o tym co się dzieje z autem. Ostatnio miałem zaręczyny z organizacją Stance Car Show. Ponieważ stało się to w mieście, w którym mieszkam. Jednocześnie jestem administratorem AUTO - MOTORCYCLE KLUB KAZANŁAK. A ja nie mogłam się powstrzymać przed wyborem i przygotowaniem nagród na 10. Stance Car Show.

Zainteresowanym moją pracą i hobby opowiem więcej :)

Odnośnie Fiata dotarły tarcze i klocki ale niestety dotarły tylko przednie a teraz szukam też tarcz tylnych. Okazało się, że nie mają ich na stanie.

Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będę miał trochę wolnego czasu, aby przynajmniej założyć przednie tarcze i klocki z nowymi czerwonymi zaciskami.


Obrazek
 #152486  autor: TodorPetrov777
 20 sie 2023, 14:31
Cześć przyjaciele!

Wczoraj w końcu wymieniłem przednie tarcze i klocki.

ALE mam ważne pytanie dotyczące klocków hamulcowych.

Najpierw usunęliśmy klocki na prawym kole (po stronie pasażera). Były punkty mocowania - pionowe i oba klocki hamulcowe.
Mechanik powiedział, że są zdezorientowani i powinni dostać jeden z poziomymi punktami dla tłoka i jeden z pionowymi punktami. Tak samo jest z mistrzem. Podczas wymiany klocków lewego koła (po stronie kierowcy). Po założeniu podkładek urządzenie nie mogło wejść. Tłok został wciśnięty na max.

Trudno byłoby mi dokładnie wyjaśnić, o co chcę zapytać za pomocą tego tłumaczenia Google.

Prawe koło (pasażer)
Stare cegły były takie same.
Oznacza to, że klocki hamulcowe były takie same - oba pionowe punkty mocowania.
Czy to jest poprawne?

Mechanik twierdzi, że to nieprawda.
Wewnętrzny klocek hamulcowy musi mieć poziome punkty mocowania. I poza zespołem hamulca. Klocek hamulcowy musi mieć pionowe punkty mocowania.

Podczas zakładania klocków hamulcowych w sposób wybrany przez mechanika. Lewym kołem (kierowca) urządzenie nie mogło wjechać.

Obrazek
 #152570  autor: TodorPetrov777
 31 sie 2023, 19:13
Cześć

Chcę się z Wami podzielić tym, że tarcze hamulcowe "SPEEDMAX" nie są warte swojej ceny.

Po pierwsze: nigdy nie znaleziono tylnych tarcz hamulcowych.
Po drugie: Przednie tarcze hamulcowe marki „SPEEDMAX” są bardzo skrzypiące i zardzewiałe, a przejechałem do tej pory dopiero 300 km.
Po trzecie: Bardzo słaba jakość wykonania, nieoczyszczone dziury. W otworach znajdowały się kawałki metalu...

Moim zdaniem niektórych wentylowanych, nawiercanych i wycinanych tarcz hamulcowych nie kupuje się tylko do TUNINGU. Mają jednak też tę zaletę, że lepiej zatrzymują i nie gromadzą brudu na klockach. Również do szybszego chłodzenia.

W tym celu zdecydowałem się na inną markę producenta tarcz hamulcowych. Mianowicie - „Rottinger”

Na razie dotarły tylko tylne tarcze hamulcowe, które są dwurzędowe perforowane, wycinane i również grafitowo-czarne.

Mają trzyletnią gwarancję. Jakość wykonania ROTTINGERA jest znacznie lepsza niż tarcz hamulcowych SPEEDMAX.


Obrazek