• auto nie zapala

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #145536  autor: Mati009x
 03 lut 2022, 16:19
Witam.Moi drodzy jestem użytkownikiem bravo 1.4 t jet. Mam problem z moim autem od 3 dni. Około miesiąc może trochę więcej czasu temu wymieniłem akumulator .Gdyż tamten stary miał swoje lata i był wykończony.Przez ten miesiąc auto odpalało od kopa. Do teraz gdy akumulator się rozładował.Podładowałem go i wyjąłem radio gdyż miałem podejrzenia na radio. Lecz pomimo to i tak akumulator jest rozładowany.Dodam że w między czasie miałem błędy hill Holder i błąd kontroli trakcji.Blędy zostały usunięte.Dodam od siebie że jakiś czas temu pojawiła mi się kontrolka imobilaizera .Lecz bo wyłączeniu auta znikła. Dodam również że patrzyłem w bezpieczniki i wyglądają na ok.W czym może być problem? Mieliście podobną sytuację? :fiat1:
 #145538  autor: Cr453r
 03 lut 2022, 16:56
Hill holder i kontrola trakcji zawsze wyskakuje po odłączeniu akumulatora albo jak jest słaby. Immobilizer też mi się świecił 2-3 razy przed tym jak padł pierwszy raz jakoś 10 grudnia. Po odpaleniu i podładowaniu z kabli i doładowaniu krótką jazdą przez 2 tygodnie działał i znowu padł. Ładowałem do pełna w święta i po miesiącu musiałem naładować ponownie.
Przy słabym aku miałem nawet czasem przy odpalaniu komunikat o zbyt wysokiej temperaturze oleju, co byłoby dziwne po nocy w zimę szczególnie.
Wczoraj zmieniłem na inny bo poprzedni po diagnozie okazało się, że już jest do wymiany. Mam nadzieję, że już wszystko będzie dobrze. Jeśli nie to zapewne coś ciągnie energie na postoju.
 #145544  autor: MichalBP
 04 lut 2022, 08:26
Pewnie masz jakiegoś "złodzieja prądu". Masz blue&me? Centralka od tego systemu lubi paść i cały czas pobierać prąd z akumulatora. Masz radio oryginalne, czy jakiś zamiennik? Błędy ASR i Hill Holdera sugerują słaby akumulator lub słabe połączenie masowe akumulatora. Kontrolki ASR i Hill Holdera zapalają się po ponownym podłączeniu akumulatora i zgasną, jeśli pokręcisz kierownicą na włączonym zapłonie.
Podsumowując, miernik w dłoń i sprawdź wszystkie bezpieczniki w trybie diody, czy jest przejście (piszczy) i sprawdzaj po kolei pobór prądu na postoju jak na filmie: