• DPF i check engine co 20km

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #134682  autor: Dzejcob
 08 wrz 2020, 09:48
Cześć,

Od paru dobrych lat jeżdżę Fiatem Bravo. Przejechałem nim 50-60tyś km bez większych problemów. Jeżdżę nim na trasie po 60km od startu silnika. Ostatnio ECU wyrzuciło mi 5x błąd z filtrem DPF w przeciągu 400km - zapchany filtr. Po pierwszym błędzie sam go skasowałem i przepaliłem DPF. Po kilkunastu km ECU wyrzucił mi kolejny błąd i wyrzuca do dnia dzisiejszego. Po sprawdzeniu na komputerze za pomocą multiecuscanu filtr dpf miał zapchanie na poziomie 27%. Podczas ostatniego błędu ma 45%... DPF chyba nigdy nie był wymieniany. Auto ma aktualnie 180 tyś km.

Nie mam pojęcia co powoduje ten stan rzeczy i co go rozwiąże.

Ręczne przepalenie DPFu?
Wymiana czujnika DPFu?
Wymiana DPF?
Regeneracja czy też czyśzczenie?


Dodam, że nigdy nie zapaliła mi się kontrolka od zapchania filtru. Jeśli coś się działo to od razu wyrzuca mi check engine. Z tym, że zdarzyło mi się to raz na 10 tyś km. Teraz mam problem przejechać 20km.
Proszę o pomoc.
 #134690  autor: michalsmerf
 08 wrz 2020, 15:49
Co masz w parametrze " Czujnik różnicy ciśnień " ?
przejedź się i zrób log-a z tego parametru + obroty silnika i zapchanie filtra
 #134697  autor: Dzejcob
 08 wrz 2020, 20:59
Próbowałem wymusić regenerację filtra na postoju ale po kilku sekundach dostałem komunikat zwrotny, że filtr jest zatkany. Ciśnienie różnicowe podczas próby wahało się na poziomie 160-250 mbar.
Oddać DPF do czyszczenia czy bawić się w obserwacje ciśnienia?
 #134706  autor: michalsmerf
 09 wrz 2020, 12:31
160-250mbar na postoju ?
ja mam 1mbar na postoju :o
przed oddaniem DPF-a miałem ok 6mbar na postoju
 #134823  autor: Dzejcob
 14 wrz 2020, 09:20
160-250mbar przy próbie przepalenia przy 2000 obrotów.

Wyczyściłem DPF w firmie, która się tym zajmuje. Zatkanie filtra było w 60-70%. Przepływ powietrza wzrósł z 170m3 na 400m3. Ciśnienie na postoju spadło do 3-10 ale tylko na kilka dni. Teraz na postoju mam 40-60mbar. Dalej zgaduje, że może być uszkodzony czujnik i pokazuje błędny pomiar ciśnienia różnicowego.

Co możecie mi polecić w tej sytuacji? Mam wymienić sam czujnik przy kostce czy może łącznie z tym przewodem i czujnikiem, który jest wpuszczony w dpf?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 9595113463
 #134838  autor: michalsmerf
 14 wrz 2020, 13:17
zrób jakieś logi z mes-a i wrzuć tutaj
z jazdy, tylko go depnij dobrze :D
Po tym czyszczeniu co ile się wypala, jakieś błędy ?
 #134862  autor: Dzejcob
 15 wrz 2020, 10:53
Po czyszczeniu nie miał jeszcze możliwości się wypalić. Zrobiłem 300km. Ciągle wyskakuje błąd P1206 - czujnik odebrał zbyt wysoką wartość. Dziś wyskoczyła mi podczas równej jazdy 110-120km/h przy 2000-2200 obrotów. Błąd jest niezależny od obrotów i piłowania. Jeżdżąc po mieście czy przyśpieszając nawet do 3500 obrotów nie wyskoczy. Później jadąc 60km/h wyskoczy. Nie wiem od czego jest to zależne i obstawiam czujnik. Zamówiłem już Febi Bilstein 44337.

Korekta wtrysków na wolnych obrotach prawidłowa:

1 - 0,59
2 - -0,34
3 - -0,34
4 - 0,10

Chwilę później

1 - 0,44
2 - -0,05
3 - -0,33
4 - 0,02

czujnik różnicy ciśnień 26 mbar na postoju.

@michalsmerf Nie bardzo wiem co mam szukać w mesie i co wam zamieścić.



Sprawdziłem opis błędu z którego nic nie wynika:
temp silnika 82,5 stopnia
obroty silnika 2001
bawka paliwa 18,3 mm3/w
pozycja pedału przyśpieszenia 18,43%
zmierzone ciśnienie paliwa 658 bar
ciśnienie doładowania 1104 mbar

Dodano po 1 dniu 8 godzinach 51 minutach 42 sekundach:
Wymieniłem czujnik, DPF zrobił 500 km po czyszczeniu w cyklach po 60km. Różnica ciśnień tylko rośnie. Dziś na jałowym miałem 180-300mbar. ECU Wyrzuciło mi błędy P2002 P1206 i P2542. Spróbuje jeszcze uszczelnić układ wydechowy i zrobić mu jedno przepalenie. Jak to nic nie zmieni to się poddaje :mur:
 #135749  autor: cansa7k
 21 paź 2020, 15:15
A auto jeździ normalnie czy jest zamulone? Czy poddymia i są jakieś problemy podczas wypalanie dpf? Ja bym na twoim miejscu sprawdził jeszcze ciśnienie doładowania (zmierzone i oczekiwane) bo nie tylko wtryskiwacze odpowiadają za zwiększoną emisje sadzy. Na pewno przy 2000obr ciśnienie doładowania powinno być wyższe, chyba że było to mierzone na postoju.
 #145173  autor: MajekPL
 12 sty 2022, 19:38
michalsmerf pisze: 08 wrz 2020, 15:49 Co masz w parametrze " Czujnik różnicy ciśnień " ?
przejedź się i zrób log-a z tego parametru + obroty silnika i zapchanie filtra
Robię odkop!!! Siema. Też mam podobno ten czujnik do wymiany, ponieważ pokazuje -6bar przy gazie jest +3bar . Samochód za***a, nic mu się nie, dzieje. Stopień zabicia dpf 6%. Co dziwne czasami dpfa wypala który silnik jest zimny, czy ten czujnik ma coś związek z tym, że wypala gdy nie ma temperatury?
 #145181  autor: moris10
 13 sty 2022, 11:42
Nie powinno być wartości ujemnych na różnicy ciśnień. Jednak te czujniki mało kiedy mają 0. Mój nowy na samym zapłonie miał 2 mbar, na wolnych obrotach rosło do 5mbar.
Wypalanie dpf jest realizowane w przypadku osiągnięcia pewnych warunków (np. stan zapchania powyżej 100% lub70% przy jeździe autostradowej) i normalnym jest wypalania przy niedogrzanym silniku. W zimnie inaczej by nigdy nie doszło do wypalenia filtra. Zmiana czujnika różnicy ciśnień nic tu nie pomoże.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #145240  autor: MajekPL
 16 sty 2022, 20:44
@moris10

Jeśli dpf wypala się średnio co 300km to wszystko jest okej?

Jeśli wymienię ten czujnik ciśnień, muszę go jakoś programować czy on sam ogarnie?
 #145379  autor: moris10
 25 sty 2022, 11:54
Z tego co miałem okazję sprawdzać kilka 2.0 to interwał 300 km między wypaleniami to dobry wynik.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #145653  autor: MajekPL
 09 lut 2022, 23:24
@moris10 dzięki, mój pierwszy diesel i wolę się dopytać. Jeśli chodzi o ten czujnik ciśnień. On został wymieniony i nie wiem czy mi się tak wydaje, czy faktycznie zaczął mniej palić. Wczesniej pokazywał cały czas 6,2-6,8 , teraz ok 5,5-6.
Jeśli chodzi o ten czujnik on pokazywał jakieś głupoty na biegu jałowym pokazywał -6 ,a na zgaszonym -2 , a powinien pokazywać dodatnie wartości.