• Poszukuje wlascicieli Fiata bravo z fabryczna instalacja LPG

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #130963  autor: chduy2355
 05 maja 2020, 20:40
Tak jak w tytule. Dokladnie chodzi o instalacje Landi Renzo. Mam pytania odnosnie serwisu takiej instalacji do osob ktore posiadaja. Jest kilka poatow o takiej instalacji ale w sumie nic z nich nie wynika. Z gory dzieki za odp.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 #130973  autor: axelmateuss
 06 maja 2020, 08:56
Mam takie Bravko. I pewnie też po części o moich poprzednich postach piszesz. I chyba niestety niewiele więcej da się na ten temat powiedzieć - mianowicie jest problem z serwisem. Przynajmniej tak wynika z mojego rozeznania w sprawie. Byłem w kilku krakowskich firmach zakładających i serwisujących gaz, w tym w Fugazi, które jest autoryzowanym przedstawicielem i serwisantem Landi i dowiedziałem się, że przy tej instalacji, sterowanej z OBD, nie mają żadnej możliwości głębszego serwisu. Podobno ASO, ale tylko niektóre i też nie w pełnym zakresie. ASO w Krk, od razu mówię, nie sprawdziłem.
Chciałbyś coś konkretnego wiedzieć w sprawie serwisu LPG?

Ja mam problem z checkiem, który wskazuje na lambdę lub katalizator (błąd P0420, auto jeździ normalnie) - sądziłem więc, że może to być związane z instalacją, co sugerowało zresztą kilku kolegów na forum. Fugazi stwierdziło jednak, że z gazem jest wszystko spoko, za to kat do wymiany. A jeśli nie chcę tego robić, to kontrolkę, póki to nie będzie żaden inny błąd, mam ignorować. Także ostatecznie nie regulowałem w żaden sposób instalacji - mam ponoć dawkę lekko za bogatą, ale dalej w normie. O ile dobrze zrozumiałem pana mechanika, to Fiat nie przewidział na przykład możliwości zmiany map w tym przypadku. Instalacja jest fabryczna, firmowo skalibrowana i taka ma zostać. Ale jakoś w to nie wierzę - i chyba nie do końca zrozumiałem to, co chciał mi przekazać (bo co na przykład po wymianie, nie wiem, wtryskiwaczy?).
 #130974  autor: chduy2355
 06 maja 2020, 09:14
Okej, dzieki za odzew. Tez wladnie mi wyskakuje check i wywala blad za bogatej mieszanki. A jeszcze pytanie, masz sterownik od gazu osobno czy zintegrowany z ecu silnika ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 #130985  autor: jaboleq
 06 maja 2020, 11:59
Fabryczna instalacja ma osobny sterownik, który da się regulować! Wiem, bo mam laptopa z odblokowanym softem :)

Za bogata mieszanka to może oznaczać nieszczelne wtryski MED, które leją. Powinny jeszcze być wypadania zapłonu.

Generalnie w moim Bravo czasem też mam błąd katalizatora ale rozwiązaniem jest emulator(zwężka) na sondzie :)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

 #130987  autor: chduy2355
 06 maja 2020, 12:18
Wystepuje rowniez wypadanie zaplonu, pdzynjamniej u mnie. Gdzie taki sterownik byl montowamy fabrycznie? Moze akurat mam osobny ale nie moge znalesc

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 #130988  autor: jaboleq
 06 maja 2020, 12:27
chduy2355 pisze:Wystepuje rowniez wypadanie zaplonu, pdzynjamniej u mnie. Gdzie taki sterownik byl montowamy fabrycznie? Moze akurat mam osobny ale nie moge znalesc

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jak masz 1.4 bez turbo to jest przy prawej lampie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

 #130989  autor: chduy2355
 06 maja 2020, 12:28
Odezwe sie na pw bo mam jeszcze kilka innych pytan jesli nie masz nic orzeciwko

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 #131005  autor: axelmateuss
 06 maja 2020, 22:00
jaboleq pisze: 06 maja 2020, 11:59 Fabryczna instalacja ma osobny sterownik, który da się regulować! Wiem, bo mam laptopa z odblokowanym softem :)

Za bogata mieszanka to może oznaczać nieszczelne wtryski MED, które leją. Powinny jeszcze być wypadania zapłonu.

Generalnie w moim Bravo czasem też mam błąd katalizatora ale rozwiązaniem jest emulator(zwężka) na sondzie :)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Widzisz, o wtryskach mechanik wspomniał, ale stwierdził, że jeszcze nie czas na wymianę. Wypadanie zapłonu zdarzyło się dwukrotnie, ale jeszcze na benzynie, dlatego kazał czekać i ewentualnie spróbować czy nie są winne świece. A mógłbyś polecić jakiś emulator? :)
A regulację masz przez MES-a? Bo tam mogę się podłączyć do Landi, ale wiadomo - tylko sprawdziłem status i sam nic nie grzebałem, żeby nie zepsuć i stwierdziłem, że skoro fachowcy twierdzą, że się nie da, to się nie da ;)
 #131011  autor: jaboleq
 06 maja 2020, 23:00
MES ma ograniczone możliwości. Poszukaj softu Plus Max 2010 do Landi Renzo.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

 #131133  autor: Stanislaw12
 09 maja 2020, 19:07
Mam takie Bravo.Przejechane obecnie 181 000 km, przy 150 000km wymienione wtryski na oryginalne med-y. Jeździ dalej bez żadnych regulacji. Jeżeli nie pali za pierwszym razem i są poranne problemy z zapłonem, jeżdżę wtedy na benzynie do zgrana map zapłonu lpg - benzyna. Tankuje nową benzynę problem mija i tak ze dwa razy do roku. Trzeba jechać do pełnego nagrzania silnika i na benzynie wyłączyć wtedy koryguje mapy zapłonu.
 #131134  autor: chduy2355
 09 maja 2020, 19:41
Okej, dzieki za rade ;) altualnie tylko bledy. Odpala.odrazu nie wazne czy zimny cieply czy z rana

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 #133107  autor: Powoj
 05 lip 2020, 20:01
Witam

Również mam takie Bravo. 1.4 wolnossący fabryczna instalacja (nie dokładana w salonie tylko na etapie produkcji). Auto pochodzi z Francji.
We wszystkich serwisach LPG które odwiedziłem pojawia się ten sam problem, zintegrowany sterownik benzyny i LPG. Do tej pory nie znalazłem nikogo kto by był w stanie wykonać jakąś edycję, zmianę ustawień. Przy 150 000 km wymieniłem wtryskiwacze bez jakichkolwiek zmian w ustawieniach. Generalnie po wymianie było wszystko OK.
ASO w Rzeszowie jest bezradne i generalnie słabo zorientowane w tym modelu, jakby w ogóle nie był to FIAT.

Teraz 2 sprawa. Może ktoś z was pomoże / podpowie. Przy ~ 175 000 km silnik zaczął pracować nierówno na jałowym biegu, zaczął się też czasem przełączać na benzynę.

Serwis LPG (zaufany z dobrą renomą w regionie) nie rozwiązał problemu. To co wiadomo na 100% to że w jednym z cylindrów mieszanka jest za bogata. Zamiana wtryskiwaczy na nowe oraz zamiana obecnych między cylindrami również nie przynosi rozwiązania. Ten sam cylinder ma za bogatą mieszankę. Przewody paliwowe LPG są drożne, elektrozawór sprawny, filtry OK. Na benzynie silnik pracuje równo i bez zastrzeżeń. Również parametry mieszanki paliwowej na benzynie są właściwe.

Czy ktoś z was miał podobny problem?
Czy ktoś z was zna kogoś/ może polecić kogoś kto jest w stanie wykonać jakiekolwiek zmiany w sterowniku fabrycznym?
 #133120  autor: chduy2355
 06 lip 2020, 12:07
Byłeś w warsztacie ma bodajże Warszawskiej? Gdy szukałem do fabrycznej instalacji gazownika polecił mi automacher w Rzeszowie że zajmują się instalacjami Landi renzo, faktycznie się nimi tam zajmował ktoś ale założył osobny warsztat gdzieś na warszawskiej. Podjedź do automachera dadzą Ci napewno do niego numer i poprowadzą. Ja niestety nie mam na to narazie czasu więc samochodem jeżdżę nadal z checkiem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Dodano po 35 sekundach:
Numer też mi się zapodzial niestety

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 #146905  autor: krupniok200
 28 kwie 2022, 10:42
widzę że nadal nie macie namiarów na speca który zdiagnozuje faryczne LPG :\ będąc po roku czasu na grupie FC LPG-forum napanoszyła się osoba z Wieliczki, która ogarnia landi renzo, który przerabia te instalacje aby wstawić wtryski barracudy zamiast tych śmiesznych MEDów. Ale czy to zrobi w takiej fabrycznej instalacji? Tego nie wiem, mam namiary na fb do niego moge podać.
 #147273  autor: Zako
 27 maja 2022, 04:45
A myślał ktoś nad wywaleniem tej instalacji i włożeniem innej ? Czy jest to możliwe z racji zintegrowanego systemu ? Sterownik w tych instalacjach po 2010 r nie jest typowo benzynowy tylko benzynowo gazowy czy to prawda ?
 #147280  autor: krupniok200
 27 maja 2022, 13:00
Pewnie by się dało, kwestia jak będzie zachowywać się po wypięciu bebechów, gaziarze nie raz przerabiali VW z CNG fabrycznego na LPG.