• Co was denerwuje a co lubicie w Waszym Bravo?

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #10293  autor: kazaa
 09 lut 2016, 10:00
Minusy: kiepskie plastiki, spasowanie ich, bardzo słabe wygłuszenie, a masa pojazdu spora, ze względu na masę słabe przyśpieszenie do 100, problemy skrzyń oplowskich - to każdy zna, nie schowane wycieraczki - podwiewa nimi mocno powyżej 240kmh, masakryczne hamulce, kiepska klima

Plusy: wyposażenie, cena, cena części, niezawodne silniki (nie wliczam osprzętu), design
 #10302  autor: kolejarz
 09 lut 2016, 11:39
kazaa pisze: nie schowane wycieraczki - podwiewa nimi mocno powyżej 240kmh
Mój pójdzie tylko 200 więc nie mam tego "problemu" :lol:
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 14:42 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Poprawione znaczniki cytatu.
 #10345  autor: Kilgore
 09 lut 2016, 16:54
Wkurzający demontaż tylnych lamp.
:x
 #10369  autor: ssnejkku
 09 lut 2016, 19:42
na minus - widoczność do tyłu, i do przodu (za słupki ktoś powinien dostać nagrodę), trzeszczące boczki, tapicerka, praca zawieszenia w zimie, praca skrzyni w zimie, praca ogrzewania w zimie, niski przód, wysoki tyłek, fotele troszke słabo trzymające, uchwyt na kubek !! a raczej brak, podłokietnik który jest mało wygodny, wysoki próg załadunku w bagaju no i poziom hałasu w środku, felgi 4x98 (serio?) a na plus - silnik, stylistyka, realny komfort pomimo niedoróbek, no i fakt że jak patrze to mam bananka na twarzy bo to ładne auto a nie jak większość obecnie wozideł
 #11577  autor: qndziu
 19 lut 2016, 12:33
Ale się doczepiliście tej klapki wlewu paliwa :P Mam też pandzię w domu od 2004 roku i tam też jest to samo rozwiązanie, wieszasz na wieszaczku i sobie wisi, nigdy mi to ani w bravo ani w pandzie nie spadło ;) Co do hamulcy, to wg mnie są super, miałem wcześniej forda mondeo mk3 i tam hamulce to były poracha do tej masy auta, a w bravo jak pierwszy raz wsiadłem, jeszcze nie zapiąłem się pasami, ruszyłem i przyhamowałem to o mało nie pieprznąłem w kierownicę zębami :crazy:
Z rzeczy przeszkadzających mi w tym samochodzie to czasem haczący trzeci bieg i przy silniejszych mrozach jakiś plasticzek na podszybiu lubi czasem skrzypnąć, mogłaby być lepsza widoczność do tyłu, i wyższy podłokietnik i dłuższy, bo ten oryginalny to trochę mały. Kubków nie wożę, więc na temat miejsca na nie nie będę się wypowiadał.
Ogólnie fiaty są spoko, mam dwa i na oba nie narzekam :fiat1:
 #11650  autor: Toolbox
 19 lut 2016, 20:55
Ja z kolei w ciągu ostatnich 2 tygodni we wstępnym poszukiwaniu następcy Bravo pojeździłem m.in. Civikiem 1,8 142 KM, Giuliettą 1,4 TB MA 150 i 170 KM, Focusem 1,5 150 KM, Octavią 1,8 TSI 180 KM i Leonem 1,4 TSI 150 KM ... i mówiąc zupełnie szczerze szau ni ma. Poza Okcią 1,8 która w miarę lepiej jedzie, mój Bravok 120 KM nie odstaje bardzo od wymienionych modeli, a jest warty wg cen rynkowych 30-40% ceny nowej konkurencji. Być może trzeba odwiedzić Cinsoft i dać sobie spokój ze zmianą auta co 3 lata? :?: tym bardziej, że przebiegu jest raptem 25 tys km
 #11658  autor: 68oct
 19 lut 2016, 21:34
Z denerwujacych rzeczy w bravo to ja mam jedynie zalewanie bocznych szyb woda ze spryskiwaczek przy pewnym zakresie predkosci oraz kiepskie wyciszenie wnetrza. Z wyciszeniem mozna probowac cos zdzialac, to bedzie moj kolejny mod. Reszta jest git:)


Wysłane przez Tapatalk
 #11760  autor: maro
 20 lut 2016, 21:57
Toolbox, bo octę to trzeba wziąć rs, najlepiej 230 (nie chodzi nawet o silnik, bo jest taki sam jak w 220 i na hamowni zawsze wychodzi te 240-250 KM, ale o szperę , 19" i trochę głośniejszy wydech). I tu uwierz, różnica będzie kolosalna, nawet nie różnica - przepaść, takie 220 konne dieslowe bravo nie ma podejścia w żadnym aspekcie.
No dobra, ma w dwóch - chłodzenie w bravo jest wydajniejsze, a pomysł na komfortowe otwieranie szyb lepszy.

A jak nie jest Ci potrzebne duże auto albo nie przeszkadza Ci kombi i trochę średnie wnętrze (wg mnie), to w podobnych pieniądzach co octę (choć ostatnio trochę podrożał) bierzesz cuprę 290 - hatcha lub kombi, gdzie po boxie masz te 360+ KM - to 3 x tyle co teraz ;)
 #12782  autor: Shaq
 27 lut 2016, 16:42
Mnie tak naprawdę wpienia tylko jedna rzecz. Nie wiem czy też tak macie czy to tylko związane z moim wzrostem i ustawieniem fotela :) Chodzi mianowicie o osłonę przeciwsłoneczną. Jak ją rozłożę w "normalny" sposób w sensie do samego końca to kompletnie nic nie daje - dalej mi słońce wali po oczach. Muszę ją ustawiać "w połowie drogi" ale wtedy mało co drogi widzę :D
 #12784  autor: stew666
 27 lut 2016, 16:50
Wizard pisze:Co do wlewu paliwa i wieszania korka. Mój kolega wynalazł jeszcze taki sposób :D

Obrazek
To żaden wynalazek, od początku tak używam, bo i zapewne takie jego przeznaczenie ;-)

Wysłane z Nexus 7 II
 #12789  autor: Arti
 27 lut 2016, 17:00
U mnie przy tankowaniu czy korek wieszam na klapce na tej "lince" czy na tym haczyku to nic nie spada :) spada mi jedynie poziom portfela :D
 #12944  autor: gumimis
 28 lut 2016, 19:07
Denerwują mnie krótkie siedziska foteli do tego stopnia, że dziś zmierzyłem i porównałem długość siedzisk w Bravo i Corsie D:
- Bravo: ~51cm
-Corsa: ~53cm
Nie dość, że siedziska Fiata są krótsze, to w dodatku na krawędzi są mocno sfazowane :(
 #12945  autor: coderiese
 28 lut 2016, 19:11
heh, to mi nawet do głowy nie przyszło.
Mam 2m wzrostu i co jak co ale na fotele w tym aucie narzekać nie mogę.
Ani na pozycję za kierownicą :)
 #12948  autor: Toolbox
 28 lut 2016, 19:33
Trudno mi ocenić, mam fotele Sport, a nigdy nie siedziałem w innej wersji Bravo ale malkontentom polecam sprawdzenie foteli w nowych BMW serii 1 i 2 - są sportowe, z dobrych materiałów ale niestety w rozmiarze mini. W "jedynce" z M pakietem siedzisko kończy mi się w połowie uda, jest wąskie, twarde i ujowe. Mam wrażenie że niemiaszki zmniejszyły fotele ... tylko po co? Przesiadając się na fotel w Bravo mam wrażenie orgazmu :D
 #12949  autor: Wiki
 28 lut 2016, 19:37
To i ja sie wypowiem jako ex posiadacz. Najbardziej denerwujące w Bravo było brak pożądanego trzymacze na kubek i tragiczne fotele w dynamicu.
A z tym zalewaniem bocznej szyby to jest chyba standard bo w megance jest to samo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #12951  autor: gumimis
 28 lut 2016, 20:00
Toolbox pisze:Trudno mi ocenić, mam fotele Sport, a nigdy nie siedziałem w innej wersji Bravo ale malkontentom polecam sprawdzenie foteli w nowych BMW serii 1 i 2 - są sportowe, z dobrych materiałów ale niestety w rozmiarze mini. W "jedynce" z M pakietem siedzisko kończy mi się w połowie uda, jest wąskie, twarde i ujowe. Mam wrażenie że niemiaszki zmniejszyły fotele ... tylko po co? Przesiadając się na fotel w Bravo mam wrażenie orgazmu :D
Też mam fotele od wersji "sport", ze zwykłymi byłoby pewnie jeszcze gorzej, choć jak patrzę na zwykłe i od wersji sport (patrząc na zdjęciach) to wydaje mi się, że siedzisko sporta jest dłuższe tylko o to sfazowanie
 #12959  autor: lukasbv
 28 lut 2016, 20:45
Bo fotele ze sporta różnią się tylko gąbkami i tapicerką. Stelaż i membrany są takie same jak w innych wersjach. Co najlepsze identyczny stelaż jest w Grande Punto...
 #12968  autor: kubajg
 28 lut 2016, 21:44
Nie ma reguły z tymi fotelami, przykładowo zawsze zachwalałem fotele w Alfie 147 , miały sporo dłuższe siedziska niż w Bravo, ale... to w Bravo ostatecznie uważam fotele za lepsze, przede wszystkim lepiej trzymają na boki (Sporty), a długość siedziska nie wpływa na komfort. Jak dla mnie są nawet wygodniejsze bo trochę twardsze.