• Oznaki wypalania dpf

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #99859  autor: Statyczny
 13 sie 2018, 22:11
Moim rydwanem smigam od ok jednego miesiaca i jest, to moje pierwsze auto z DPF, wiec szukam pomocy u Was. Panowie jak to jest z tymi oznakami wypalania DPF? Glownie chodzi mi o silnik 2.0 Poczytalem troche na forum i w instrukcji obsługi,jedni pisza o takich objawach, a inni sugeruja sie innymi. Podsumowujac wszystkie i wyliczajac je... obroty ok 1000, inna praca silnika, czuc specyficzny zapach, wentylator chlodnicy, dymienie z komina, wyzsza temp. spalin, taki basowy dzwiek wydobywajacy sie z komina, wysokie spalanie chwilowe i gdy jedziemy na "luzie"spalanie chwilowe powinno wynosci 2,0 l(bez wypalania) , a gdy wypala jest sporo wyzsze. Ktore z nich przy wypalaniu wystapia u mnie? Wydaja mi sie, ze raz przylapalem ten cudowny i ekologiczny proces. U mnie wystapilo tylko wysokie spalanie chwilowe, zalaczenie sie wentylatora, gorace spaliny i ten basowy dzwiek z komina, specyficzny zapach i spalanie powyzej 2,0 l/100km na "luzie". Mam jeszsze jedno pytanie z dzisiejszego dnia. Wrzucam sobie na luz i komp pokazuje spalanie wieksze od tych 2l, czy ten jeden objaw juz moze swiadczyc o tym, ze wypala sie dpf? innych objawow nie bylo.
 #99868  autor: Micho78
 13 sie 2018, 23:03
Ja pól roku jeżdżę z Dpf i jeszcze ani razu nie wychwyciłem, kiedy się wypala :) Dopiero jak podpinam kompa to widzę, że był wypalany :) Jedynie co wiem, to że odbywa się to w trasie.

A z tym chwilowym, to też tak mam, że wrzucam na luz (np. przed światłami) i na chwile rośnie spalanie.
 #99882  autor: Michał
 14 sie 2018, 09:54
Wentylator idzie w trybie psychopaty, jak się zatrzymasz i wyjdziesz z auta podczas wypalania to czuć ciepło spod auta, chwilowe spalanie podwyższone o parę litrów.
Jak zapala się lampka to już jest źle.
 #99900  autor: Statyczny
 14 sie 2018, 15:29
Z tym luzem i dwoma litrami to raczej nie objaw, bo dzis wsiadam do auta i po kilku metrach wrzucam na luz i jest spalanie wieksze od 2l. Przy takiej temp. silnika, to raczej niemozliwe zeby wypalal sie. THX panowie za odpowiedzi..
 #101138  autor: magda621
 04 wrz 2018, 12:03
Witam!
Mam problem z DPF, chodzi o silnik 1.9 M-Jet . Podczas jazdy bardzo skaczą obroty silnika i ostatnio wyskoczyła mi kontrolka DPF. Na warsztacie stwierdzili,że to bd DPF wypalanie i czeka mnie zakup nowego, a może lepszą opcją byłaby regeneracja dpf, albo wyczyszczenie samemu jakimś środkiem? Albo może jakiś zamiennik by się dało wstawić?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2018, 13:01 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.
 #101153  autor: rybsztein
 04 wrz 2018, 17:00
Wywalić w ogóle. Zamienniki g... warte, ori z 6 000 zł. Nie ma czegoś takiego jak regeneracja.

Sceptyczny byłbym do opinii mechaników. Co to znaczy "rosną obroty i dymi"? Jedno i drugie to w zasadzie normalne objawy przepalania filtra. Za mną unosiła się szara chmura jeśli wypalanie następowało w mieście. Generalnie na forum temat wałkowany i warto poczytać.
 #123125  autor: moris10
 12 paź 2019, 19:30
Zmartie was, ale w Bravo nie jest włączane podgrzewanie tylnej szyby czy lusterek. Nie udało mi się zaobserwować zalaczania zadnych urządzeń, po za praca wentylatora na 2 biegu. W elearn również cisza na ten temat.
Był już w tym zakresie wątek na forum.
Najłatwiej obserwować spalanie chwilowe, w momencie puszcenia gazu nie spada od razu do 2.0 tylko zmniejsza się stopniowo.
Co do pomiaru egt, to zostaje skorzystać z pomysł kolegów co montowali u siebie w benzynach.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #124177  autor: daras
 06 lis 2019, 12:24
Wypalanie DPF można zauważyć po:
1. głośnej pracy wentylatora chłodnicy,
2. wyższym o ok. 2-3 litry średnim spalaniu,
3. jasnym (trudnym do zauważenia) dymku z rury,
4. bardziej nerwową - szybszą reakcją na gaz.
 #125268  autor: Stanley147
 07 gru 2019, 18:51
Morris
A spytam bo może wiesz. Da się wyczyścić DPF w silniku 2.0 bez wyciągania filtra?
Chciałbym to zrobić ale nie wiem jak do tego się zabrać. Jest masa chemii to tego.
Nie wiem może da się przez otwór czujnika wlewać płyn żeby rozpuścił cały ten syf? :D
 #125312  autor: moris10
 08 gru 2019, 19:08
Teoretycznie można tak wyczyścić dpf.
Przez czujnik temperatury dpf wpuszczasz płyn i potem jazda. Jednak skuteczność tej metody jest niewielka. Bardziej nadaje się do wypłukiwania dużej ilości sadzy z filtra (np. Po jedzie miejskiej). Popiołów z filtra tak nie usuniesz. Testowałem różne środki K2, Wurth i jakieś inne codowne.
Sam demontaż dpf nie jest jakoś super trudny, tylko trzeba mieć kanał lub podnośnik, nowe uszczelki i trochę szczęścia przy odkrecaniu śrub układu wydechowego.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #126306  autor: bogacz12325
 10 sty 2020, 06:28
A ja mam inne pytanie , czy podczas wypalania w naszych bravolotach auto powinno mulić? Czy wręcz przeciwnie ? Taka jeat opinia że przy wypalaniu muli
 #126371  autor: moris10
 11 sty 2020, 22:58
Na pewno przy wypalanie zmienia się sterownie silnikiem (inne mapy), ale jakoś nigdy nie zawiazylem zmulenia przy wypalaniu. Czas mam nawet wrażenie, że lepiej przyspiesza.
Zmulenie bardziej wiedzę jak dpf się zapycha.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #127276  autor: seba2409
 05 lut 2020, 23:44
A czy jak wam sie wypala dpf i dojdzie to tego w mieście to czujecie zapach w aucie ? U mnie w trasie nic nie czuc natomiast jak dojdzie do wypalania w mieście i ruszam spod swiatel to czuć w aucie. Czy moze to byc spowodowane juz kiepskim stanem puchy od wydechu?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #127278  autor: Kazani13
 06 lut 2020, 11:02
u mnie czuć na zewnątrz rozgrzanym metalem wokół auta, poza tym w trakcie gdy wypala dpf potrafi mi zakopcić na biało ze dwa razy . W środku w aucie nic ne czuję .
 #127279  autor: seba2409
 06 lut 2020, 11:07
No kopcić mi tez kopci ale w monecie rozpoczęcia wypalania w mieście i gdy ruszam z pod swiatel to czuje w aucie. Moze to przez to że juz pucha wydechu jest w slabej kondycji .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #127284  autor: moris10
 06 lut 2020, 12:52
Możesz mieć gdzieś dziurę w wydechu, a najbardziej prawdopodobne to w elastycznym łączniku (plecionka)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #142596  autor: Bekawuc3
 30 sie 2021, 08:14
A ja mam pytanie hmm mam problem nie mogę doprowadzić do momentu wypalania się dpf.. Gdyż wskakuje mi w tryb serwisowy ostatnio było to przy ok 100%.. Teraz już nie udało mi się go wypalić na trasie prY zapchaniu w 66%.. Wszedł w awaryjny.. No i obecnie już ma ok 100% znowu.. I calyh czas co chce go wypalić.. Trzymam na obrotach spełniam warunki ale po kilku km ndhodI w tryb aw. I dupaa.. Miał ktoś taki problem? Obecnie już nawet nie kasuje chwilowo i jedzie w awaryjnym :( ostatnim razem musiałem wypalać na postoju i wymieniać olej.. Obecnie wydaje mi się że też dobyło poziomu oleju i co znowu wymiana ? Znowu wypalanie przez kompa? Masakra..
 #142880  autor: Cichy183
 10 wrz 2021, 18:39
Bekawuc3 pisze: 30 sie 2021, 08:14 A ja mam pytanie hmm mam problem nie mogę doprowadzić do momentu wypalania się dpf.. Gdyż wskakuje mi w tryb serwisowy ostatnio było to przy ok 100%.. Teraz już nie udało mi się go wypalić na trasie prY zapchaniu w 66%.. Wszedł w awaryjny.. No i obecnie już ma ok 100% znowu.. I calyh czas co chce go wypalić.. Trzymam na obrotach spełniam warunki ale po kilku km ndhodI w tryb aw. I dupaa.. Miał ktoś taki problem? Obecnie już nawet nie kasuje chwilowo i jedzie w awaryjnym :( ostatnim razem musiałem wypalać na postoju i wymieniać olej.. Obecnie wydaje mi się że też dobyło poziomu oleju i co znowu wymiana ? Znowu wypalanie przez kompa? Masakra..

Niestety od 2 tygodni mam podobnie, jadąc trasa zaczęło sie wypalanie, po czym auto weszło w tryb awaryjny. Ostatnio podobnie. Mes pokazał problem z paliwem, więc albo wtryski padają albo jakiś problem z paliwem.
Problem rozwiązany, podłączyłem mesa, logi podczas postoju i jazdy, przy 104 % zapełnienia dpf, zrobiłem mu kilka rund na obwodnicy, procedura wypalania doszła od 100% i błędu brak. Winne było notoryczne nie wykonywanie oczyszczania. Krótkie trasy przez co dpf nie mógł się wyczyścić.