• Odwieczna wojna. Diesel vs Benzyna!

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #142678  autor: dzixonZWA
 01 wrz 2021, 17:44
trzeba wziąć pod uwagę, że coraz mniej nowych samochodów z wtryskiem wielopunktowym a co za tym idzie tanią możliwością założenia LPG. Kupując nowe auto to albo dostaniesz wtrysk bezpośredni, albo diesla albo bierzesz podstawowy silnik typu jakieś 1.0 MPI itd ... słabo

Ja miałem wolnossącą benzynę 2.0
wolnossącą benzynę 3.0
turbo diesla 2.0
i trubo benzynę 1.6

Każdy silnik po przesiadce z poprzedniego budził we mnie pewien zachwyt.
Po przesiadce z 2.0 na 3.0 to moc i moment.
Po przesiadce z 3.0 na diesla 2.0 moment i spalanie
a po przesiadce z diesla 2.0 na t. benzyne 1.6 kultura pracy, cisza
 #142681  autor: ochkarol
 01 wrz 2021, 20:23
dzixonZWA pisze:trzeba wziąć pod uwagę, że coraz mniej nowych samochodów z wtryskiem wielopunktowym a co za tym idzie tanią możliwością założenia LPG. Kupując nowe auto to albo dostaniesz wtrysk bezpośredni, albo diesla albo bierzesz podstawowy silnik typu jakieś 1.0 MPI itd ... słabo
Racja.
Generalnie dobrać trzeba silnik pod to jak, ile i gdzie się jeździ (miasto czy trasa). A i tak najważniejsze jest, żeby nie kupić jakiegoś syfiastego silnika jak np. THP :twisted:
dzixonZWA pisze:Ja miałem wolnossącą benzynę 2.0
wolnossącą benzynę 3.0
turbo diesla 2.0
i trubo benzynę 1.6

Każdy silnik po przesiadce z poprzedniego budził we mnie pewien zachwyt.
Po przesiadce z 2.0 na 3.0 to moc i moment.
Po przesiadce z 3.0 na diesla 2.0 moment i spalanie
a po przesiadce z diesla 2.0 na t. benzyne 1.6 kultura pracy, cisza
I jaka konkluzja? :)
 #142866  autor: dzixonZWA
 10 wrz 2021, 14:44
@ochkarol Stwierdziłem, że na moje obecne warunki użytkowania auta to najlepsza będzie Hybryda :D hehe, chyba czas na zmianę
 #142878  autor: ochkarol
 10 wrz 2021, 17:31
@dzixonZWA
Pod warunkiem, że latasz wkoło komina. Bo na trasy to z hybrydy pożytku nie będzie.
 #142896  autor: dzixonZWA
 12 wrz 2021, 08:04
No właśnie głównie miasto. Raz na jakiś czas jakaś trasa. Ale to wyjazd rodzinny