• Dogrzewanie płynu chłodniczego czu warto

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #87462  autor: ZakkmfWylde
 03 mar 2018, 02:49
Tak na sekundę odbije od tematu nagrzewnicy i wrócę do zasłaniania inter kartonem/ gumą/styropianem itd itp. Dziś z ciekawości zrobiłem sobie taką zasłonę, krótki dystans ledwo 11km. Chciałem bardziej zaspokoić swoją ciekawość czy to faktycznie coś daje. Daje... silnik można sobie zagotować. Po dotarciu z punktu A do punktu B podnoszę maskę a tu zonk zeżarło mi prawie cały płyn chłodniczy (dodam że przed wyjazdem sprawdzałem specjalnie wszystkie płyny) Owszem w kabinie zrobiło się momentalnie ciepło, jednak po mojemu to za duże ryzyko skoro na tak krótkim odcinku miałem prawie pusty zbiornik.
 #87470  autor: sabur
 03 mar 2018, 09:10
Przyglądnij się chłodnicy czy przez łatwiejsze nagrzanie i wypuszczenie płynu na chłodnicę nie doszło do wycieku. W takie mrozy mało kiedy termostat wyrzuca płyn na chłodnicę.
 #87472  autor: rybsztein
 03 mar 2018, 10:00
Zasłonienie komory silnika kartonem nie powoduje wycieku płynu chłodniczego. Jak sabur napisał - masz wyciek na dużym obiegu.

Pojszło z Szajsunga S5 Neło


 #87473  autor: Michał
 03 mar 2018, 10:19
Czytając wątek nasuwa mi się pytanie po co chcecie dogrzewać płyn?
Nagrzewnica PTC załatwia sprawę, jest ciepło w aucie, mam taką w firmowym i po 2 km leci ciepłe powietrze z nawiewów, po 7 km skręcam ogrzewanie a na dworze jest - 18.
Jedyny argument jaki padł za grzaniem się szybszym płynu jest to, że "nie pocisniesz".
Wkładanie czegoś między chłodnice... To nie są lata 80 czy 90, nie jeździcie dużymi Fiatami czy innymi Polonezami.
Z mojej perspektywy, PTC jak najbardziej na tak (do dziś żałuję, że nie zamówiłem do Bravo jak kupowałem), kombinowanie z czym innym moim zdaniem jest bez sensu.
 #87476  autor: sabur
 03 mar 2018, 10:39
Temat jest poruszany przez osoby mające manualne klimy co utrudnia montaż PTC. O ile nagrzewnica nie jest problemem to znalezienie z rynku wtórnego sterownika graniczy z cudem ;) Zamiast płacić sporą kasę za zestaw PTC można ugryźć temat w inny sposób montując za małe pieniądze podgrzewacz płynu dzięki czemu szybko się rozgrzewa cały silnik co przekłada się na temperaturę w kabinie.

Ja do tej pory żałuję, że mam taką bidę edition :/ jedyna zaleta to brak problemu z mieszalnikami - innych zalet nie ma manualnej klimy ;)
 #87494  autor: rybsztein
 03 mar 2018, 14:16
Michal ma sens i jak masz PTC, bo nie tylko o komfort tutaj chodzi ale i silnik, który w ruchu miejskim przy temperaturach <-10st.C nie ma szans osiągnąć temp roboczej.

Pojszło z Szajsunga S5 Neło

 #87693  autor: faradek
 05 mar 2018, 21:21
@sabur u siebie mam manualną klimę i zamontowałem PTC. Centralkę wziąłem ze Stilo, działa ona normalnie w Bravo. Jeśli chodzi o okablowanie to jest trochę więcej dłubania niż w wersji z klimatronikiem, ale jest to do ogarnięcia.