• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: kubajg, metalman, Wochu

 #116531  autor: michalsmerf
 05 maja 2019, 19:14
Hej wszystkim.

Walczyłem ostatnio z problem odnośnie turbo ( temat w zakładce warsztat )
Przy okazji testowania czy naprawiliśmy, między innymi zwróciłem uwagę na EGR, który ... "wziął i umarł".
Żeby zebrać różne dane, sprawdzić czy nie pojawią się błędy zrobiliśmy ok 60km (Kraków, "zakopianka" Myślenice i okolice ) i przez cały ten czar EGR ani drgnął z pozycji która jest widoczna na scr.
Kiedy kliknie się na wykonanie testu, zwrotnica działa ale sam EGR "brak warunków do wykonania testu" lub coś podobnego. Czy to oznacza EGR został wyłączony ?

Obrazek

Zastanawiam się czy nie mam jakiegoś chipa, turbo daje cały czas ok 0,5mbar więcej niż "oczekiwne" i to samo dawka paliwa, cały czas więcej niż "oczekuje", DPF jest sprawny. kolektor nie jest bardzo zabrudzony, wygląda znośnie, a wszyscy jednogłośnie mówią że to auto jest bardzo żywe. Da się to jakoś łopatologicznie sprawdzić ?


Ktoś coś ? xD
 #116534  autor: sienka
 05 maja 2019, 19:43
Masz wyłączony programowo EGR. Ja po wyłączeniu też tak mam. Czy był robiony chip silnika, powinien wiedzieć poprzedni właściciel. Możesz też pojechać na jakąś hamownię to sprawdzą faktyczną moc.
Moje zdjęcie z EGR.
Obrazek
 #116537  autor: rybsztein
 05 maja 2019, 19:52
To, że turbo daje wiecej niż oczekiwane to nie kwestia chipa bo tuner zwiększa właśnie to oczekiwane (ono wynika z map) a zawór OVB tak steruje doładowaniem, żeby wynosiło tyle ile oczekiwane. Odstępstwo to kwestia zapewne dłubania przy turbo - regeneracja. Przeładowuje po prostu. Jak nie dymi itd. to bym się specjalnie nie przejmował. Ale generalnie jak chcesz sie czegoś dowiedzieć to trzeba zrobić logi.

Dziwne, że EGR wyłączony a DPF został - rzadka praktyka:)

Pojszło z mojego Szajsunga eS 7.



 #116539  autor: michalsmerf
 05 maja 2019, 20:55
Poprzedni właściciel w Holandii został i mam nadzieje że gonił do granicy, i płakał ze smutku a nie szczęścia.
Jeśli chodzi o paliwo i turbo to dają więcej właśnie niż oczekiwane
ale sam mechanik jest zaskoczony że właśnie wgl nic nie dymi ( swoją drogą że to pewnie przez DPF)
Generalnie nie zdziwi mnie już nic w tym samochodzie bo przebieg ECU jest 4k mniejszy niż licznika, więc tylko pan Holender wie co tam grzebane.

DPF wypala się srednio 640s i co ok 280km a brzebieg w tej chwili 170k na liczniku
 #116542  autor: Shaq
 05 maja 2019, 21:11
Przebieg w ECU jest zawsze inny niż przebieg z licznika. Więc to akurat o żadnym cofaniu nie świadczy.

Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka

 #116550  autor: michalsmerf
 05 maja 2019, 21:59
no ale to raczej cofali by z licznika a nie z sterownika
bo gdyby nie to że się zainteresowałem to zwykły Janusz by nie wiedział że coś się nie zgadza.
i wgl w Holandii cofają liczniki? jak ta z kręceniem wałów ? Bo przebieg kupna zgadzał się ostatnim przeglądem w Holandii :vampire:
 #116551  autor: Shaq
 05 maja 2019, 22:04
4k przy tym przebiegu to nie jest nawet 3%. Całkowicie w normie różnica.

Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka

 #116554  autor: michalsmerf
 05 maja 2019, 22:52
a z czego może to wynikać ?
wymiana gwarancyjna ? stłuczka i uszkodzona elektronika ( możliwe że coś z przodem kiedyś było robione chociaż wszystko oryginalne Fiat)
na pracę i parametry czego zwracać uwagę jeszcze ? :D
 #116555  autor: Shaq
 05 maja 2019, 22:56
Z innego sposobu wyliczania przebiegu.

Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka

 #116602  autor: michalsmerf
 06 maja 2019, 19:18
Ufff
Uspokoiliscie mnie
Dzieki!

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

 #116632  autor: dzixonZWA
 07 maja 2019, 12:35
szybkie pytanie. Ktoś wie gdzie jest @Pympek ? albo jakiśnamiar do niego? Bo potrzebuje namierzyć część.
Chyba, że ktoś znajdzie mi wlot/chwyt powietrza - 51964305

Edit :

dobra widzę, że wstrzymał sprzedaż. sprawy prywatne
 #116635  autor: Ozz
 07 maja 2019, 12:56
W dziale z wyceną indywidualną masz link do chłopaka z pokrewnego forum, kilka postów wyżej. Ogarnia na podobnych zasadach jak Przemek. Tylko kontaktuj się mailowo.
 #116650  autor: Szarlatan93
 07 maja 2019, 21:17
Potrzebuje dobrej i mocnej tasmy dwustronnej by skleic przedni i tylny emblemat. Raz na jakis czas bede zdejmowac by poprawiac chrom, ktory maluje na czarno. Polecacie cos?
 #116651  autor: opti
 07 maja 2019, 21:19
3M VHB
 #116655  autor: maciaty
 07 maja 2019, 22:11
Dokładnie, miałem rok czasu tablice z przodu zamontowana przy użyciu tej taśmy i daje radę.


By iPhone X
 #116659  autor: JacussPL
 08 maja 2019, 07:24
Wyciek oleju ze skrzyni 1.4 90km + zaczeła wyć przy większych obrotach/prędkościach - gdzie regenerować?
 #116666  autor: michalsmerf
 08 maja 2019, 11:04
Hej
Pytanko następujące:
Przestała świecić mi przeciwmgłowa tylna żarówka.
Sprawa wydaje się jasna ALE, objawem spalonej żarówki ( poza jej nieświeceniem ) jest też to że nie zapala się lampka na tablicy zegarów ? Czy po prostu padł mi przycisk lub jakiś bezpiecznik/ przekaźnik ( przednie halogeny zapalają się normalnie )

Pozdrawiam.
  • 1
  • 357
  • 358
  • 359
  • 360
  • 361
  • 375