syzygy pisze: ↑02 paź 2018, 19:46 Po 26 tys. km i półtora roku powrócił check engine przy dynamicznym przyspieszaniu. Zaraz po kupnie tak miałem, gdy testowałem autko. Warszawskie ASO Bołtowicz, gdzie kupiłem Bravo i reklamowałem to na rękojmię stwierdziło, że to nic poważnego i mam obserwować czy dalej będzie wyskakiwać. Nie wyskakiwało, ale nie ścigam się spod świateł, choć nie ukrywam, że coraz bardziej dynamicznie jeżdżę Bravo - często wyprzedzam na drogach krajowych, więc wolałbym nie doświadczyć spadku mocy na lewym pasie. Wczoraj stało się to na autostradzie, po zwolnieniu na nieczynnych bramkach pod wawą i przyspieszeniu chyba na 5 biegu. Na pewno obroty nie były jakieś kosmiczne, może wcisnąłem do ziemi, ale też nie jestem tego na 100% pewien. Nieraz jak wyprzedzam, to mocniej go cisnę - wyższe obroty na niższych biegach i nic się nie działo. Check engine (podobnie jak ten pierwszy) zniknął po parokrotnym restarcie bravo - czyli nie jest to nic mega poważnego, ale mówię - nie chcę wyprzedzać i stracić mocy co może być niebezpieczne bardzo. Gdzie najlepiej w wawie się z czymś takim zgłosić? Polecicie coś? Bo nie chcę być zbyty, albo zapłacić za usunięcie błędu (ikonki tak jak pisałem już nie ma).
..a może to rzeczywiście nic poważnego i dać sobie spokój? A może trafiłem na wypalanie DPF i temperatura spalin była za wysoka przy mocniejszym bucie, czy coś?
rybsztein pisze:Podłączyć kompa, sprawdzić ciśnienie turbo. Pewnie pojawiło się 2999, przytrzymałeś trochę i check się zaświecił. Do wymiany czujnik/zawór OVB. Taki mój "lucky guess". A w Bołtowiczu nie serwisuj. Dziady do niczego się nie nadają.Mam kod błędu: P2563 Położenie turbosprężarki o zmiennej geometrii. Jakieś pomysły?
moris10 pisze:@syzygyA jak to zweryfikować? Ten zawór to jest ten blisko chłodnicy? O nim wspomniał mechanik wstępnie, to chyba nie jest tragedia jeszcze?
Z takim błędem to masz albo zacięta zmienną geometrię albo problem z podciśnieniem (zawór overboost nieszczelne wężyki)