• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #103966  autor: Kilgore
 18 paź 2018, 17:05
Ja do ciemnych robię czarnego i czerwonego. Czerwony wychodzi nawet ładniejszy :)
 #104000  autor: metalman
 19 paź 2018, 08:18
Czy ktoś z Was zna może jakiegoś mechanika ze Śląska, który specjalizuje się w Oplach? Sąsiad ma problem z Astrą H 1.7 CDTi a konkretnie z elektryką silnika tzn. z pedałem gazu/sterowaniem przepustnicą.
 #104011  autor: WojZaj
 19 paź 2018, 12:58
Kumpel swoją Astre GTC tylko u tych panów robi:
https://m.facebook.com/pages/category/A ... ale2=pl_PL
Ostatnio zmieniony 22 paź 2018, 07:46 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #104020  autor: Przemo796
 19 paź 2018, 16:23
@metalman Tylko i wyłącznie Auto Serwis Opel Naftowa 1, 41-200 Sosnowiec. Serwisowałem tam dwa poprzednie samochody i naprawdę polecam ten serwis chłopaki znają się na rzeczy i naprawdę moim zdaniem solidna robota.
 #104159  autor: metalman
 22 paź 2018, 07:47
OK, dzięki. Pogrzebaliśmy w sobotę korzystając z porad z forum Astry. Zobaczymy czy coś pomoże czy nie. Jak nic nie da to przekażę namiary sąsiadowi ;)
 #104185  autor: syzygy
 22 paź 2018, 18:28
syzygy pisze: 02 paź 2018, 19:46 Po 26 tys. km i półtora roku powrócił check engine przy dynamicznym przyspieszaniu. Zaraz po kupnie tak miałem, gdy testowałem autko. Warszawskie ASO Bołtowicz, gdzie kupiłem Bravo i reklamowałem to na rękojmię stwierdziło, że to nic poważnego i mam obserwować czy dalej będzie wyskakiwać. Nie wyskakiwało, ale nie ścigam się spod świateł, choć nie ukrywam, że coraz bardziej dynamicznie jeżdżę Bravo - często wyprzedzam na drogach krajowych, więc wolałbym nie doświadczyć spadku mocy na lewym pasie. Wczoraj stało się to na autostradzie, po zwolnieniu na nieczynnych bramkach pod wawą i przyspieszeniu chyba na 5 biegu. Na pewno obroty nie były jakieś kosmiczne, może wcisnąłem do ziemi, ale też nie jestem tego na 100% pewien. Nieraz jak wyprzedzam, to mocniej go cisnę - wyższe obroty na niższych biegach i nic się nie działo. Check engine (podobnie jak ten pierwszy) zniknął po parokrotnym restarcie bravo - czyli nie jest to nic mega poważnego, ale mówię - nie chcę wyprzedzać i stracić mocy co może być niebezpieczne bardzo. Gdzie najlepiej w wawie się z czymś takim zgłosić? Polecicie coś? Bo nie chcę być zbyty, albo zapłacić za usunięcie błędu (ikonki tak jak pisałem już nie ma).
..a może to rzeczywiście nic poważnego i dać sobie spokój? A może trafiłem na wypalanie DPF i temperatura spalin była za wysoka przy mocniejszym bucie, czy coś? :P
rybsztein pisze:Podłączyć kompa, sprawdzić ciśnienie turbo. Pewnie pojawiło się 2999, przytrzymałeś trochę i check się zaświecił. Do wymiany czujnik/zawór OVB. Taki mój "lucky guess". A w Bołtowiczu nie serwisuj. Dziady do niczego się nie nadają.
Mam kod błędu: P2563 Położenie turbosprężarki o zmiennej geometrii. Jakieś pomysły?

Mechanik kazał jeździć i sprawdzać, czy będzie dalej wywalać i popytać po forach :P ...i wziął 50zł, chyba trochę ździerstwo, bo oprócz kodu błędu nic mądrego nie powiedział.
 #104194  autor: Miron
 22 paź 2018, 19:48
Powitać, Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150ps (sport), skrzynia m32... linka zmiany biegów występuje jedna czy dwie?
 #104195  autor: Cwiara
 22 paź 2018, 19:56
Są dwie - linka wyboru i włączania , różnią się.To nie są takie same elementy.
 #104196  autor: moris10
 22 paź 2018, 19:56
@syzygy
Z takim błędem to masz albo zacięta zmienną geometrię albo problem z podciśnieniem (zawór overboost nieszczelne wężyki)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #104199  autor: Miron
 22 paź 2018, 20:31
@Cwiara, @Cwiara, @Cwiara, dzięki!

Kolejne pytanie odnośnie linek zmiany biegów... zamiennik czy ori?
 #104202  autor: Cwiara
 22 paź 2018, 20:46
ORI - daj do wyceny i nr. VIN do @Pympek jedna coś koło 180 druga chyba 360
 #104205  autor: Radexx
 22 paź 2018, 21:54
Wymieniał ktoś sprężyny w ramionach wycieraczek przednich? Nie dociskają mi do końca wycieraczek i bardzo mażą. Kolejną zimę mam ten problem :shame: Coś mi świta, że jedna osoba to robiła, ale nie mogę znaleźć informacji :(
 #104206  autor: syzygy
 22 paź 2018, 22:03
moris10 pisze:@syzygy
Z takim błędem to masz albo zacięta zmienną geometrię albo problem z podciśnieniem (zawór overboost nieszczelne wężyki)
A jak to zweryfikować? Ten zawór to jest ten blisko chłodnicy? O nim wspomniał mechanik wstępnie, to chyba nie jest tragedia jeszcze? ;)
Aha, czytam sobie forum, w tematach z turbo rozkminiał ktoś kiedyś, że to się dzieje na rozgrzanym mocno turbo - u mnie jest to samo, obydwa razy zdarzyły się po długiej autostradowej jeździe, gdzie turbo było mocno pewnie wykorzystywane... Ale N=2 - nie wiem, czy jest to wystarczająca próba do wyciągania wniosków :D
 #104217  autor: moris10
 23 paź 2018, 06:04
Najpierw zdejmij osłonę turbo i zobaczysz tam sztangę z gruchą i ciągno przy turbo.
Trzeba rozpiąć jedno od drugiego i ręcznie poruszać geometrią turbo. To powinno chodzić bez żadnego oporu.
Test najlepiej robić na ciepłym silniku, tylko uwaga, żeby się nie poparzyc.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #104221  autor: Kamilus
 23 paź 2018, 08:00
Miał ktoś z Was sytuację, że przy zjeździe z krawężnika padło wspomaganie? Błąd wspomagania + ESP. Obstawiam czujnik kąta skrętu kierownicy. Dziś się okaże u mechanika. Nie ma to jak awaria w delegacji.
 #104226  autor: Ozz
 23 paź 2018, 11:21
Ktoś miał całkiem niedawno podobną historię z progiem zwalniającym lub dziurą w jezdni w tle. Nie pamiętam nicka niestety.
 #104234  autor: Kamilus
 23 paź 2018, 13:22
Kilka godzin z odłączonym aku i wszystko wróciło do normy :fiat1:
 #104304  autor: pietruszkowski
 24 paź 2018, 11:50
Chciałem pomalować stalowe felgi na czarno. Czy taki lakier da rade?
http://sklep.motip.pl/do-felg/33-lakier ... olysk.html
Czy potrzeba coś z utwardzaczem?
Nie znalazłem czarnego lakieru z utwardzaczem. Jest za to bezbarwny 2K:
http://sklep.motip.pl/bezbarwne/2391-la ... em-2k.html

Czy potrzeba oba zastosować czy ten pierwszy da rade?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 13:59 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #104305  autor: woodek
 24 paź 2018, 12:40
Na jedną zimę będzie. Jednoskładnikowe farby nie są bardzo trwałe.
Żeby było na dłużej to najlepiej piach, epoksyd i poliuretan.
 #104489  autor: luk20b
 27 paź 2018, 16:12
Witam, wymieniłem w swojej bravce tłumik kpl + zawiesia -gumy. Na drążku ręcznego i całym tunelu pojawily sie wibracje przy obroyach ok 1800. Co to moze byc ? Zaczęło się to po wymianie ale co moze byc nie tak ?
  • 1
  • 320
  • 321
  • 322
  • 323
  • 324
  • 474