• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #89341  autor: wojtekm
 26 mar 2018, 09:41
30 min wymiana oleju
 #89342  autor: mats
 26 mar 2018, 09:53
1 minuta wymiana filtru kabinowego, 3 minuty wymiana filtru powietrza (zakładając, że mamy ściągniętą osłonę silnika).

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

 #89345  autor: sabur
 26 mar 2018, 10:08
eeeeeeeeee :D trochę przekoloryzowane czasy wymiany.
Robiłem sam ale.....kabinowy bardzo dziwnie się wkłada. Kilka minut zajeło.
Powietrza w 10minut z pitoleniem się ze śrubkami ogarniesz. 3 śrubki a reszta to formalność

Oleju.....ehh, co za błąb wsadził filt nad półosią. Zabawy jest chwile i szczerze mówiąc po 3 zmianach w domu teraz oddaje do mechanika z moim olejem. Płacę 30zł za zmianę oleju a nie babram się w brudzie. W wielu innych samochodach wymiana oleju jest "przyjemnością" przez świetny dostęp. 1.6 jest bardzo słabe pod tym kątem.
 #89349  autor: moris10
 26 mar 2018, 12:44
1.6 i 2.0 ma tak samo filtr oleju.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #89364  autor: swierzak
 26 mar 2018, 17:12
A kwestia filtru paliwa? W sumie jego wymiany boję się najbardziej.

Jakieś zapowietrzenia wchodzą w grę w układzie paliwowym?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

 #89365  autor: Michals
 26 mar 2018, 17:28
Normalnie wymieniasz, po założeniu nowego włącz ze 4 razy zapłon, żeby nowy filtr zapełnił się paliwem.
 #89400  autor: BeYourself
 26 mar 2018, 19:46
Kupiłem alu 18, 8J ET30. Chciałem założyć na nie opony 225/40, jednak na większości stronach polecają szerokość 235. Ktoś posiada opony o takich parametrach w Bravo? Czy taki zestaw nie będzie obcierał podczas jazdy?
 #89403  autor: maciaty
 26 mar 2018, 19:50
Zakładaj normalnie 225/40. Mam w BMW właśnie 8J na przodzie i 225 i wszystko okej. Zreszta nawet BMW taki właśnie rozmiar opon zaleca. Uprzedzę pytania, żaden naciąg się nie zrobił.


Wysłane z iPhone 7
 #89406  autor: BeYourself
 26 mar 2018, 20:02
@maciaty Tak myślałem. Dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło. Dobre i to dla mojego portfela ;).
 #89432  autor: wojtekm
 27 mar 2018, 06:20
Kiedyś w seacie mialem 8,5J i 225 i normalnie wyglądało. Naciągu też nie było
 #89521  autor: Maciek51
 27 mar 2018, 20:46
Czy do wymiany sworznia w przednim wahaczu trzeba rozkręcać coś więcej, w sensie półoś, końcówkę drążka, czy wyjdzie bez problemu ?
 #89531  autor: Miron
 27 mar 2018, 21:32
Ingerencja w zawieszenie taka jak wymiana sprężyn wymaga na nowo ustawienia geometrii ? za odpowiedzi z góry dzięki! :hi:
 #89541  autor: moris10
 27 mar 2018, 21:53
Minimalne geometria zawsze się zmienie, więc wskazane byłoby sprawdzić ustawianie.
Największe zmiany geometrii będę przy wymianie stworzenia lub końcówki drążka.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #89558  autor: jablkot
 27 mar 2018, 23:11
Stawiam na kuny 😂🤣😂
 #89562  autor: moris10
 28 mar 2018, 06:56
Głupi słownik :), ale wyszło zabawnie

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #89622  autor: BravoMJet
 28 mar 2018, 19:57
Po montażu samej końcówki (dwururki ultera) oraz dospawaniu kawałka rury (żeby spasować pod wycięcie, ala ori) wydech słychać jakoś tak dziwnie metalicznie między 2-3 tys obrotów. Pacjent to 1.9 150 :) Może ktos ma jakieś sugestie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #89669  autor: swierzak
 29 mar 2018, 09:51
Jeszcze pytanie dotyczące tej zmiany filtrów w 1.6 MJET.

Mam w miejscowości ogólnodostępny kanał samochodowy i żeby wymienić olej, filtr powietrza i oleju wiem, że będzie on całkiem przydatny. Mianowicie jest oddalony od mojego miejsca zamieszkania o jakieś 2.5km. I tu rodzi się pytanie.

Jakie narzędzia muszę ze sobą pozabierać żeby nie latać już do domu, aby wymienić wszystko? Byłbym wdzięczny gdybyś ktoś obyty w temacie napisał mi o wszystkim co muszę ze sobą wziąć.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

 #89673  autor: moris10
 29 mar 2018, 10:41
Opiszę do 2.0 jak było w ori, mam nadzieję, że w 1.6 jest tak samo.
Do wymiany oleju i jego filtra:
- klucz do kół,
- klucz 10 do osłony dolnej,
- śrubokręt ph2 do nadkola i bocznej osłony,
- Klucz 13 do korka oleju (najlepiej nasadowy), dobrze jest kupić też nowa uszczelkę pod korek,
- klucz do filtrów.
Do wymiany filtru powietrza:
- śrubokręt ph2 do osłony
- klucz 7 do obudowy filtr najlepiej z długą przedłużką,
Do filtra kabinowe:
- narzędzie do demontażu kołków wygłuszenia wentylatora,
- klucz 5,5 najlepiej nasadowy.
To by było na tyle, gorzej jak ktoś śruby zmienił u Ciebie

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  • 1
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 474