• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #148930  autor: Ozz
 01 paź 2022, 14:36
T-jet nagrzewa się w moment. Tak ma. Nie szukaj dziury w całym.
 #148934  autor: MichalBP
 01 paź 2022, 20:51
Dawno nie słyszałem, żeby komuś pompa wodna padła, jeśli to by Ci się zdarzyło, to na pewno wentylatory chłodnicy by szalały, także nie ma co szukać sobie problemów na zapas. Taka ciekawostka, wskazówka temperatury wody staje w połowie skali już przy nieco ponad 70' C wg wskazań interfejsu diagnostycznego, a nie przy 90' jak większość uważa.
 #148938  autor: Ozz
 02 paź 2022, 01:26
grzech1991 pisze: 01 paź 2022, 20:07 to chyba Twój, mi nigdy nie zajęło nagrzanie 5 min. Roboczą w mieście mam po ok. 4.5km w zimę, latem z 1-2km potrzebne.
Właśnie taki "moment" miałem na myśli. Poprzednim autem, zimą musiałem 20km przejechać. :shame:
 #148944  autor: kerajkaso
 02 paź 2022, 10:17
Dzięki za odpowiedzi, przez chwile myślałem, że coś moze byc nie tak. U mnie podobnie jak u was nagrzewa się na podobnym dystansie, wiec wszystko gra.
 #149011  autor: hightimetostop
 08 paź 2022, 19:34
Cześć, jak wygląda sprawa z płukankami do silnika? Mam wrażenie, że po 230k przebiegu fajnie byłoby przepłukać silnik chociaż raz, nawet jeśli był lany dobry olej(choć zmieniany na czas dopiero jak przyjechał do Polski, panu z Niemiec zazwyczaj 30k to zajmowało ;) ), kolega mechanik upiera się, że płukanka nie ma sensu(przecież olej jest spuszczany za każdym razem/może przy złym oleju ma to sens). Logika podpowiada, że po 230k i nieważne jak genialnym oleju zawsze będzie trochę "syfu".
 #149013  autor: pi00
 08 paź 2022, 20:11
Czy wskazówka temperatury wody zatrzymuje się u was dokładnie w połowie skali? U mnie wykracza poza połowę. Widzę linię wyznaczającą połowę, a wskazówka jest od niej na prawo o około 1mm.
 #149014  autor: Ozz
 08 paź 2022, 21:36
hightimetostop pisze: 08 paź 2022, 19:34 Cześć, jak wygląda sprawa z płukankami do silnika? Mam wrażenie, że po 230k przebiegu fajnie byłoby przepłukać silnik chociaż raz, nawet jeśli był lany dobry olej(choć zmieniany na czas dopiero jak przyjechał do Polski, panu z Niemiec zazwyczaj 30k to zajmowało ;) ), kolega mechanik upiera się, że płukanka nie ma sensu(przecież olej jest spuszczany za każdym razem/może przy złym oleju ma to sens). Logika podpowiada, że po 230k i nieważne jak genialnym oleju zawsze będzie trochę "syfu".
Płuczę co drugą, trzecią wymianę. ;)
 #149017  autor: ochkarol
 08 paź 2022, 22:38
Onegdaj - w Stilo 1.4 - nie stosowałem płukanek. Silnik do 210 tys. km nie wykazywał oznak zużycia. Teraz mam auto z importu (więc przebieg może być nieprawdziwy). Płukanie zrobiłem raz, po 100 tys. przejechanych km. Silnik 1.6 HDI. Po płukaniu (tak, jak i przed) silnik zachowuje się dobrze. Jedyna różnica, to taka, że świeży olej nie zrobił się od razu czarny (jak to w dieslu).
 #149018  autor: grzech1991
 08 paź 2022, 23:03
hightimetostop pisze:Cześć, jak wygląda sprawa z płukankami do silnika? Mam wrażenie, że po 230k przebiegu fajnie byłoby przepłukać silnik chociaż raz, nawet jeśli był lany dobry olej(choć zmieniany na czas dopiero jak przyjechał do Polski, panu z Niemiec zazwyczaj 30k to zajmowało ;) ), kolega mechanik upiera się, że płukanka nie ma sensu(przecież olej jest spuszczany za każdym razem/może przy złym oleju ma to sens). Logika podpowiada, że po 230k i nieważne jak genialnym oleju zawsze będzie trochę "syfu".
masz masę testów na youtube i gościa co tutaj oleje sprzedaje, generalnie to jest nafta - płucze silnik z syfu którego olej nie rozpuszcza (ja to tak rozumiem). Póki co też nie widziałem nigdzie aby ktoś miał problemy, dla mnie to ma zalety i warto.
pi00 pisze:Czy wskazówka temperatury wody zatrzymuje się u was dokładnie w połowie skali? U mnie wykracza poza połowę. Widzę linię wyznaczającą połowę, a wskazówka jest od niej na prawo o około 1mm.
U mnie jest równo, kwestia jak spojrzę.
 #149019  autor: Cwiara
 08 paź 2022, 23:32
pi00 pisze: 08 paź 2022, 20:11 Czy wskazówka temperatury wody zatrzymuje się u was dokładnie w połowie skali? U mnie wykracza poza połowę. Widzę linię wyznaczającą połowę, a wskazówka jest od niej na prawo o około 1mm.
Jest OK - bez obaw , mam tak samo.
 #149022  autor: faradek
 09 paź 2022, 12:22
stefanurs pisze: 30 lip 2022, 09:44 Właśnie taki, że przekładam i nie łączy, mam tak tylko z lewej strony. Jak przekładam działającą z prawej na lewą to świeci, dlatego szukam nowej ;)
Udało Ci się rozwiązać ten problem? Też kupiłem te lampy i nie działa kierunkowskaz w obu. Prąd dochodzi, ale żarówka nie łączy z tymi stykami w lampie. Straszne g....
 #149024  autor: stefanurs
 09 paź 2022, 17:11
Oddałem elektromechanikowi, przerobił gniazdo na nowe
 #149089  autor: marajan
 14 paź 2022, 10:12
Siema, jakiej firmy hak polecacie do Bravo?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 #149121  autor: Swistak999
 17 paź 2022, 07:49
Cześć, brak naklejki z kolorem nadwozia pod maską. Gdzie jeszcze mogę to sprawdzić?

Dodano po 7 minutach 40 sekundach:
marajan pisze: 14 paź 2022, 10:12 Siema, jakiej firmy hak polecacie do Bravo?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Może nie jakiś konkretniej firmy, ale polecałbym demontowany w dół. Ja mam demontowany do tyłu i raz, że nie wygląda to super; dwa, że jest to najniższy punkt i zdarza się zahaczyć. Musisz pamiętać, żeby w zależności od tego czy masz czujniki z tyłu czy nie wybrać dobry zestaw z modułem.
 #149137  autor: Johnek1989
 18 paź 2022, 15:11
Cześć,

Da radę wymienić czujnik położenia wału korbowego od góry bez kanału w 1.4 TJET?
 #149138  autor: MichalBP
 18 paź 2022, 16:57
@Johnek1989 bez problemu, fakt, że trzeba głęboko nurkować, ale da się, sam tak zmieniałem. Trzeba tylko być przygotowany na to, że czujnik może ciasno siedzieć w uchwycie i trzeba być ostrożnym, żeby go nie połamać.
 #149187  autor: wojakxxx
 22 paź 2022, 21:47
Cześć.
Borykam się problemem: szarpanie silnika chwilę po odpaleniu (BRAVO II 1,4 90km bez lpg).
Odpalam silnik, podnosi obroty (jak zawsze) i podczas obniżania przy ok 1000 zaczyna nim szarpać i po chwili sam podnosi (trochę więcej jak po odpaleniu) i przy obniżaniu już jest ok (utrzymuje równe obroty, przyspiesza itd).
Dziś jak testowałem na ciepłym, po zagrzaniu poczekałem kilka minut i odpaliłem, nie podnosił obrotów, od razu pracował ze standardowymi i po kilku sekundach tez zaczęło szarpać silnikiem ale sam po chwili sobie to wyregulował i pracował normalnie.
W momencie gdy zaczyna go szarpać wystarczy dodać gazu i później już pracuje normalnie.
W zeszłym roku wymienione świece (NGK), podczas wymiany wtyczka i przewód przy cewce nie wyglądały za dobrze, plastik się sypał.
Sprawdzałem filtr odmy, nie był zbyt brudny ale go wyczyściłem.
Odłączyłem akumulator na ok 2h, odpaliłem i poczekałem jak się zagrzeje, ale niestety nie pomogło.
Problem zauważyłem po odbiorze auta od mechanika (wymiana osłony lewego przegubu), ale nie sądzę że to przez niego a jedynie zbieg okoliczności.
 #149190  autor: grzech1991
 23 paź 2022, 01:41
Miałem podobnie, nierówne obroty po odpaleniu, czasem delikatnie szarpało ale już na ciepłym i na niskich obrotach. Pomogła wymiana świec.
 #149193  autor: Rafal1589
 23 paź 2022, 13:03
Cześć , wyskoczyła mi ikonka samochód z kłudka i nie mogę odpalić wgl auta . Nie miałem nigdy z tym problemu i nie wiem co zrobić ,podpięcie komputera nic nie dało bo komputer nie mógł odczytać samochodu .
  • 1
  • 457
  • 458
  • 459
  • 460
  • 461
  • 474