• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #150449  autor: Vankel
 11 lut 2023, 20:50
Cześć, założyłem nowe amortyzatory Sachs i sprężyny obniżające eibach -30, założyłem niby wg schematu czyli poduszka amortyzatora z wypustem w stronę błotnika, podstawa gumowa sprężyny może siedzieć tylko w jednym miejscu, a efekt jest taki że jak auto osiądzie na kołach to sprężyna opiera się na talerzu amortyzatora.. przerabiał ktoś?
 #150515  autor: stefanurs
 18 lut 2023, 07:59
Przestało mi działać grzanie tylnej szyby, to było po ostatnim przymrozku więc obstawiam, że coś gdzieś się przepaliło. Co należy sprawdzić najpierw? Czego szukać na wymianę?
 #150516  autor: ochkarol
 18 lut 2023, 10:02
Bezpiecznik?
 #150519  autor: stefanurs
 18 lut 2023, 14:05
Czyli co sprawdzić i gdzie?
 #150565  autor: lolo23
 23 lut 2023, 20:04
Hej,
Mam problem z reflektorem lewym, lata mi cały środek góra-dół. Obstawiam mocowanie do silniczka regulacji, czy naprawię to bez ściągania lampy? Coś ten silniczek jak dla m nie jest niewidoczny "z zewnatrz", gdzie go szukać pomożecie?

Dodano po 13 minutach 16 sekundach:
stefanurs pisze: 18 lut 2023, 14:05 Czyli co sprawdzić i gdzie?
Będzie to prawdopodobnie F40.
Obrazek

Jeśli chodzi o inne powody, to IMO:
- zsunięte wsuwki elektryczne z szyby,
- przełamana instalacja elektr. na klapie.

Przepalania ścieżek w szybie bym nie zakładał ponieważ nie tracą one przewodności oda razu wszystkie.
Szukaj :) Powodzenia
 #150576  autor: marajan
 24 lut 2023, 22:42
Vankel pisze:Cześć, założyłem nowe amortyzatory Sachs i sprężyny obniżające eibach -30, założyłem niby wg schematu czyli poduszka amortyzatora z wypustem w stronę błotnika, podstawa gumowa sprężyny może siedzieć tylko w jednym miejscu, a efekt jest taki że jak auto osiądzie na kołach to sprężyna opiera się na talerzu amortyzatora.. przerabiał ktoś?
Pokaż fotę jakaś bo nie czaje

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 #150581  autor: suchy89
 25 lut 2023, 23:13
Spotkał się ktoś z problemem skrzypiącej poduszki amortyzatora na wybojach ? Jak zaczęła się zima to zaczęło mi coś skrzypieć, wymieniłem tuleje stabilizatora bo miałem założone poli 17mm które były za ciasne , wahacze ( z jednej strony była zerwana tuleja więc wymieniłem od razu oba), łączniki stabilizatora w których pod osłonami była woda ale skrzypienie nie ustało. W końcu doszedłem że skrzypi poduszka amortyzatora ( wymieniana 1,5 toku temu z amorami i sprężynami) więc kupiłem nową poduszkę i łożysko, dzisiaj założyłem i przy pierwszej przejażdżce było super, zero skrzypienia. A przy następnej jeździe znowu skrzypi nawet gorzej niż na starej poduszce. Skrzypi na 100% poduszka bo nawet przy bujaniu samochodem to słychać, przy kręceniu kierownicą cisza. Skrzypienie słychać głównie na niewielkich nierównościach. Sprężyna jest cała, założona dobrze, poduszka w linii z mocowaniem amortyzatora. W sumie jedyne co mi przychodzi do głowy w tej chwili to zamiana mcphersonów stronami i zobaczyć co się będzie działo, no chyba że to kwestia temperatur i przy pierwszej jeździe poduszka nie zdążyła jeszcze zmarznąć.
 #150583  autor: arg
 25 lut 2023, 23:42
Guma trze o blachę to skrzypi. Jeśli nowa skrzypi bardziej niż stara to stara chyba była lepsza jakościowo. Trzeba było przed montażem posmarować smarem silikonowym, teraz jak złożone to zaaplikuj silikonowy w spreju, polecam Forch S420.
 #150584  autor: suchy89
 25 lut 2023, 23:50
Stara poduszka była KYB nowa Lemforder, spróbuje jutro przesmarować mam nadzieję że to rozwiąże problem, dzięki.

Przesmarowanie niewiele pomogło, może skrzypi trochę mniej ale nie jest tak cicho jak było zaraz po montażu a do przesmarowania odkręciłem talerzyk który trzyma mcphersona i nawet podniosłem samochód żeby poduszka trochę opadła. Jak będę miał czas to zdemontuję kolumnę i nasmaruję poduszkę i gniazdo a jak to nie pomoże to chyba zostanie mi zakup oryginalnej poduszki no chyba że jest jakiś zamiennik który nie skrzypi?
 #150594  autor: arg
 26 lut 2023, 17:35
Może coś innego ociera i skrzypi, odbój o tłok, sprężyna o gumowe gniazdo, albo gniazdo sprężyny o poduszkę kolumny. Jeśli i tak będziesz rozbierać to zobacz w jakim stanie jest wnętrze kielicha, może coś tam się podziało, i przesmaruj przy tej okazji wszystkie miejsca styku guma-guma guma-metal.
 #150599  autor: suchy89
 26 lut 2023, 19:51
Podejrzewam że to właśnie jakiś syf w gnieździe kielicha, spieszyłem się przy wymianie poduszki i zapomniałem je wyczyścić, teraz muszę poczekać aż zrobi się trochę cieplej bo nie uśmiecha mi się tego rozbierać przy minusowych temperaturach.
 #150606  autor: MichalBP
 27 lut 2023, 14:01
Kielich dobrze wyczyść i poduszka powinna dość ciasno wskoczyć. Jak już będziesz rozbierać kolumny kolejny raz zerknij na stan pozostałych gum otulających sprężynę pod kątem pęknięć i zużycia: dolna 50706623 i górna (tutaj mam tylko nr zamienników Original Imperium 29131/2 lub FAST FT12217).
 #150609  autor: suchy89
 27 lut 2023, 17:15
Co do reszty gum to wymieniłem wszystkie przy okazji wymiany poduszki. Wziąłem się za to jednak dzisiaj, zdemontowałem Mcphersona, wyczyściłem gniazdo i poduszkę chociaż nie było tam nic specjalnego oprócz smaru silikonowego którym psikałem, potem przesmarowałem gniazdo poduszki i miejsce w którym odbój styka się z gumą sprężyny smarem ceramicznym i jest cisza przynajmniej z tej strony. Teraz słyszę że druga strona też skrzypi ale dużo ciszej jak będę miał czas to powtórzę tą operację z drugiej strony .

Odkryłem jeszcze coś, jak na postoju skręcę kierownicę w prawo nieważne jak dużo i odbiję z powrotem to jest delikatne puknięcie, w drugą stronę ten dźwięk nie występuje, podczas jazdy nie udało mi się wywołać żadnego stuknięcia. Przy próbach szarpania kołem ręcznie też nic nie udaje mi się wyczuć. Spotkał się ktoś z tym może ?
 #150623  autor: skimm
 01 mar 2023, 16:58
Cześć. W moim bravo termostat otwiera duży obieg (według alfa obd) przy 99°C. Czy to nie za dużo?
 #150633  autor: moszeusz
 01 mar 2023, 20:40
W jaki sposób testowałeś temperaturę otwarcia? Na postoju? U mnie przy jeździe otwiera się w okolicy 78-80 st. C, ale przy postoju potrafi dojść do 90-92 st. C. (nominalnie chyba jest 80 st. C). W m-jecie widzę, że nominalnie jest 88 st. C, więc na postoju jest to chyba możliwe.
 #150634  autor: MichalBP
 01 mar 2023, 20:55
Temperatura otwarcia w 1.6 mjet to 88C a w 1.4 t-jet to 80C.
Tutaj macie dobrze wyjaśnione jak prawidłowo interpretować otwarcie termostatu przy pomocy skanera diagnostycznego:
@skimm na Twoim miejscu bym profilaktycznie wymienił termostat.
 #150635  autor: skimm
 01 mar 2023, 21:45
Przy 99 stopniach otwiera się w trasie. Obroty silnika ok. 2500rpm. Potem temperatura waha się między 88 a 93 stopnie. Na postoju otwiera się przy 96 stopniach.
 #150658  autor: Bo0b
 04 mar 2023, 09:14
Jaka powinna być długość śrub do oryginalnych felg 18” ? I do stalówek ?
28mm czy 22mm (długość gwintu)
 #150672  autor: suchy89
 05 mar 2023, 15:41
Już sam sobie odpowiedziałem na pytanie które zadałem parę postów wyżej, czyli co puka przy kręceniu kierownicą na postoju, niestety wychodzi że u mnie to maglownica.
 #150719  autor: KurczaK
 08 mar 2023, 21:27
Ludziki !
Demontował ktoś osłonę progu wewnątrz ?
Wyrwałem chyba z uchwytu linkę otwierania maski :(
Jak to rozebrać by nic nie urwać ?
  • 1
  • 462
  • 463
  • 464
  • 465
  • 466
  • 474