• Fiat News

Moderatorzy: kubajg, metalman, Wochu

 #98490  autor: krupniok200
 25 lip 2018, 14:58
[*], czy to on postanowił wygasić Tipo, Punto itd?
 #98494  autor: LifeRelax
 25 lip 2018, 16:10
Ostatecznie wygaszenie Tipo nie będzie miało raczej miejsca.

Tak czy inaczej szkoda faceta. Patrząc po tym w jakim stanie zastał firmę, dokonał sporo.

Pozdr
Bartek

 #98496  autor: Ozz
 25 lip 2018, 16:47
Gdyby nie On, w pierwszej połowie zeszłej dekady FIAT by najprawdopodobniej upadł...
 #98507  autor: Toolbox
 25 lip 2018, 20:30
Trzeba mu oddać, że bardzo umiejętnie i na wiele lat przedłużył agonię Fiata. Teraz nie jestem już optymistą. Szkoda go. Dzisiaj nie ma już takich charyzmatycznych managerów umiejących postawić na swoim, mających wizje idące pod prąd które się sprawdzają (zyskowne przejęcie upadającego Chryslera przez upadającego Fiata!)
 #98533  autor: Ardaenye
 26 lip 2018, 09:22
Wielu ludzi się wtedy stukało w głowę. Nie wspominając o ekspertach z for, którzy go wyzywali od idiotów :D
 #98538  autor: Jacolex
 26 lip 2018, 10:26
Fakt że postawił Fiata na nogi, ale mi nie podobało się wiele jego niezrozumiałych ruchów - likwidacja linii kompaktów i zastępowanie wszystkiego pięćsetkami (które mają niszowy urok, ale no bez przesady) oraz likwidacja Delty. Potem na szczęście wprowadzono Tipo, ale zlikwidowano wersje z mocniejszymi silnikami. Ja rozumiem, że jak ktoś chce mocniejsze auto, to ma kupić Alfę, ale mimo to jest to oddawanie rynku konkurencji, bo każdy producent ma segment premium, a mimo to w segmencie "dla plebsu" można nabyć mocniejsze silniki. To tak, jakby na siłę chcieli polepszyć słupki sprzedaży Alfy, ale globalnie raczej musiało to wyjść na minus. Chyba tam więcej polityki, niż ekonomii.
 #98582  autor: Toolbox
 27 lip 2018, 07:46
Przecież głównym zamysłem jego strategii było skupienie się na rynku amerykańskim i odcięcie wszystkiego w europie co nie rokowało przeżycia. Dlatego wygasili Lancię, we Fiacie skupili się tylko na tym co się sprzedawało w EU i w USA (linia 500) i na Fiat Professional. Tipo nie miał zastępować Bravo i należeć do typowej klasy kompaktów tylko miał być właśnie tanim autem uniwersalnym na wiele rynków, coś jak Dacia. Fakt że później wprowadzili Tipo z T-Jetem, wersje Lounge czy S-Design ale przecież nikt się nie łudził że to będzie hit sprzedaży w EU (choćby z uwagi na chore ceny tych najlepszych wersji). Z tego co pamiętam kilka lat temu były nawet plany sprzedaży Alfy Romeo (VW był zainteresowany) ale ostatecznie utopili krocie w projektach typu Giulia czy Stelvio które dziś są kulą u nogi grupy Fiata bo sprzedaż nie rokuje odzyskania zainwestowanych kwot.

Marchionne był biznesmenem, on miał zarabiać kasę a nie bawić się w sentymenty. I to mu się udawało - zarabiał kasę, a nie ratował markę Fiat dla samej idei.
 #99487  autor: Cwiara
 08 sie 2018, 21:18
Czyli amerykanizacja :fiat1: i będą Jeepki Regeneratki zamiast Punto IV :lol:
500 jak dla mnie jest większym cinquecento , Tipo z wyglądu do Bravo to jak niebo a ziemia ale funkcjonalność już na + za sprawą kombi , 124 to nie na klimat w PL
Vaya con dios FCA :? lub bardziej Quo vadis :?:
 #99493  autor: Ozz
 08 sie 2018, 21:42
Tak, jest projekt kolejnego Jeepa na platformie Pandy... :shame:
 #99501  autor: Marek19736
 08 sie 2018, 23:28
@Maciek51 Ciekawe, co będzie dalej z Fiatem... Jakoś w Brazylii da się zaoferować wiele modelów, aczkolwiek jak widać w Europie jest to nie opłacalne mi osobiście szkoda, że nie ma następcy Kropka, którego zawsze darzyłem ogromną sympatią, ale cóż tak to już czasem bywa teraz, jak by ktoś szukał auta podobnego do Punto to wybierze najpewniej Clio, które już, wtedy kiedy Fiat klepał parę lat ten sam model Punto było o wiele lepszym wyborem ;)
 #99543  autor: Alfa
 09 sie 2018, 12:57
@Marek19736 Wez pod uwagę ze Fiaty na rynek Brazylijski są robione W Brazylii , rynek jest mniej wymagający odnośnie norm spalin .
Brazylijskie Bravo różniło się szczegółami od europejskiego ,
Szkoda ze u nas nie ma Fiata Argo - bardzo przyjemne autko.

W europie fiat jest w stanie agonalnym :( jesli chodzi o ilosc oferowanych modeli ( poza 500 wersji fiata 500)
 #99555  autor: gumimis
 09 sie 2018, 17:59
Pożyjemy, zobaczymy... ile razy w necie były już artykuły o sprzedaży Alfy, Maserati , Ferrari czy Magnetti Marelli...
Trzeba poczekać na plany nowego szefa.

A co do Punto to decyzja o jego wycofaniu z rynku nie jest zaskoczeniem... Punto mogło już tylko konkurować chyba z Dacią Sandero -> poziom wyposażenia ten sam ale cena na niekorzyść kropka. Gdyby Punto miało sensowe wyposażenie to kupiłbym trzecie a tak wpadło Clio za te same pieniądze z lepszym wyposażeniem.
 #99560  autor: Maciek51
 09 sie 2018, 19:02
Dla naszej części kontynentu polityka Fiata może być niezrozumiała, ale też trzeba na to spojrzeć z innej perspektywy. U nas sprzedaje się stosunkowo mało nowych aut, a na zachodzie wzięcie mają 500 i Pandy.

Były pogłoski o wycofaniu Tipo, a tymczasem:
W skali Grupy FCA w Polsce na 10 sprzedanych nowych samochodów osobowych niemal połowa to właśnie Tipo. W przypadku samej marki Fiat ten model stanowi 65 proc. naszej sprzedaży – powiedział dziennik.pl Rafał Grzanecki, dyrektor marketingu FCA.

Pytany o ostatnie doniesienia medialne dotyczące wycofania Tipo ze względu na normy emisji i nieopłacalność przystosowania do nowych regulacji europejskich stwierdził, że "obecnie otwieramy zamówienia na wszystkie wersje nadwoziowe Tipo z nowymi normami emisji spalin Euro6D. Samochody w wersji sedan już można zamawiać u dilerów Fiata a wersje hatchback i kombi będą produkowane z nowymi normami jeszcze w lipcu".
 #99568  autor: rybsztein
 09 sie 2018, 20:01
W tej chwili Polska jest zdaje się na 7. miejscu w Europie pod względem liczby sprzedanych nowych samochodów także byłbym ostrożny z takimi ocenami.

Pojszło z mojego Szajsunga eS 7.

 #99636  autor: Maciek51
 10 sie 2018, 13:07
Tak, ale w przeliczeniu nowych aut przypadających na 1000 mieszkańców jesteśmy poza 20 w Europie.
Do tego trzeba brać pod uwagę, że spora część nowych aut w Polsce to jednak floty, a tam sprzedają się inne marki choćby ze względu na korzystne finansowanie.
W grupie samochodów osobowych systematycznie maleje liczba klientów indywidualnych (w czerwcu odebrali oni 11,9 tys. aut) na rzecz firmowych flot, które stanowią już ponad 74% całego rynku. Klienci instytucjonalni dokonali w czerwcu aż 34,2 tys. pierwszych rejestracji.

Indywidualni
Obrazek


Floty
Obrazek
 #99738  autor: Alfa
 12 sie 2018, 11:08
Ostatnio zmieniony 14 sie 2018, 08:20 przez metalman, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Dodano brakujące znaczniki [url] [/url] do linków.
 #99743  autor: dzixonZWA
 12 sie 2018, 12:56
Maciek51 pisze:
10 sie 2018, 13:07
Do tego trzeba brać pod uwagę, że spora część nowych aut w Polsce to jednak floty, a tam sprzedają się inne marki choćby ze względu na korzystne finansowanie.
Właśnie o to chodzi. Zarobki i finansowanie. Ceny nowych samochodów są jakieś niepoważne.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38