A będziesz tym autem jeździć następne 200kkm? Bo tyle +/- wytrzyma komplet sprzęgła Luk, który także dostarczał sprzęgła na pierwszy montaż. Możesz kupić dwumasę Valeo, a w pudełku i tak będzie Luk. Tarcza sprzęgła i docisk w zasadzie bez różnic, Luk, Sachs, Valeo jedno i to samo. Jeśli OE jest porównywalne cenowo lub nieznacznie droższe to może i warto kupić. Obecnie dwumasa Luk to koszt około 1000, tarcza z dociskiem około 500-600, wysprzęglik około 300-400, komplet śrub dwumasy około 100.
Ja na dniach zmieniam u siebie komplet bo dwumasa już zaczyna stukać, ale najbardziej irytujące jest szarpanie przy każdym ruszaniu z 1, więc tarcza z dociskiem pewnie już mają dość. U mnie oryginalne sprzęgło było zmieniane przy około 280kkm, teraz mam 465kkm i będzie trzeci komplet.
Wysprzęglik polecam FTE, lepszych jakościowo nie ma, chyba to nawet FTE idzie na pierwszy montaż.
Przy okazji wymień łącznik przewodu od pompki z wysprzęglikiem (odpowietrznik) - 55352050 około 60zł i plastikowy uchwyt przewodu wysprzęglika w skrzyni - 55352049 około 15zł.
Edit dla potomności:
@moszeusz, jestem po wymianie kompletu sprzęgła, kupiłem zestaw Luk - tarcza + docisk + wysprzęglik który w pudełku Luk jest produkcji FTE, a obok jest napis FPT.