• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #149920  autor: netowy
 23 gru 2022, 08:44
Będę chciał zamontować kamerkę w przednim zderzaku, do radia Android. Czy powinienem zabezpieczyć jakoś kable przed temperaturą silnika? Jak tak, to czym?

Na razie nawet jeszcze nie wiem którędy ten kabel pociągnąć :D
 #149943  autor: dsa
 27 gru 2022, 18:22
Co sądzicie o samodzielnym ustawianiu instalacji lpg? fiat bravo 1.4 t-jet instalacja stag - tradycyjne problemy szarpanie
i problemy z odpalaniem
jest jakaś obszerna instrukcja na naszym forum?
warto się w to pchać?
ręce mi opadają jak jeżdżę pomiędzy "majstrami" i przepychają się miedzy sobą kto zepsuł - choć po kasowaniu adaptacji auto śmiga
czy lepiej usuwać adaptacje co jakiś czas i jeździć :D
jakie jest wasze zdanie?
 #149949  autor: daser890
 27 gru 2022, 23:39
@dsa, Powiem tak mam nową instalacje i bardzo szybko zaczęły się problemy z odpalaniem mam instalacje STAQ Q-BOX PLUS i nie udało mi się zrobić lepiej mapy jak mój gazownik to uczynił (za 2gim razem) ale za to włączyłem auto adaptacje po OBD 2 i problem z odpalaniem jak ręką odjął także musisz sam sobie to wszystko ocenić. Co do "robienia" mapy/konfiguracji to polecam poszukać na forach LPG informacji.
 #149951  autor: moszeusz
 28 gru 2022, 10:06
@dsa ja byłem na wymianie wtryskiwaczy LPG i chłop mi tak ustawił gaz, że zrobił tylko prawdopodobnie autokalibrację, co przekładało się na korekty w okolicach -20. Dla chłopa nie było to żadnym problemem dopóki check nie świeci. Potem zaczął źle odpalać i w końcu się wkurzyłem i sam ustawiłem sobie instalację. Polecam robić to w 2 osoby - jedna jedzie a druga operuje na sterowniku. Od tego momentu - zero problemów z odpalaniem, korekty w okolicach 0 (tak jak na benzynie). Sprawdź: https://lpg-forum.pl//podstawy-montazu- ... 32594.html oraz https://lpg-forum.pl//jak-stroic-bez-afr-t26865.html. Przed wszelkimi operacjami zapisz sobie ustawienia sterownika, żeby ewentualnie wrócić do nich jak coś zepsujesz.
 #149977  autor: michalsmerf
 30 gru 2022, 15:10
Hej wszystkim

Jakiej firmy koło pasowe polecacie ?
Szukałem, i trafiłem na "ORI" na którym było logo DAYCO
Oni robią dla Fiata czy to jakaś podpucha ? :D
 #149991  autor: dsa
 02 sty 2023, 12:51
Pacjent bravo 1.4 v16
Czy wartość temperatury powietrza dolotowego powinna oscylować w okolicach 50°C na zimnym silniku (6:00 dzis rano)?
Po dojechaniu do pracy ok. 14km wartość ta dochodzi do 62°C
Ciśnienie wykrywane jest poprawnie
Czy za tą temperaturę odpowiada czujnik map czy jest jeszcze drugi czujnik temperatury powietrza dolotowego?
 #150002  autor: arg
 02 sty 2023, 22:39
Map sensor do wymiany, ma zintegrowany czujnik temperatury powietrza. Po nocy, rano, temperatura powietrza w dolocie powinna być zbliżona do temperatury zewnętrznej, różnica powinna wynosić maks 3 stopnie. Do 60 stopni temperatura dochodzi w upały w lecie, a nie w zimie przy temperaturze zewnętrznej bliskiej 0.

PS pokaż to v16 :clown:
 #150041  autor: 68oct
 06 sty 2023, 21:56
Hej, pamieta ktos moźe jakie egt ma w serii t jet? Z góry dzięki!

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka

 #150228  autor: arg
 22 sty 2023, 10:37
Cześć, proszę o info jaki według MES-a jest kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku - najlepiej t-jet 150. Z góry dziękuję:)
 #150232  autor: moszeusz
 22 sty 2023, 17:35
@arg między 2,7 a 2,9 stopnia, przy wyłączonych światłach etc.
 #150235  autor: michalsmerf
 22 sty 2023, 19:49
Hej
Zaczęło mi świrować B&M raz działa, raz nie, raz mruga przebieg za chwilę wszystko jest znowu ok.
Klemy na początek ? Coś jeszcze mogę sprawdzić ?
 #150238  autor: xkacpix0402
 23 sty 2023, 01:40
@michalsmerf Z Mruganiem przebiegu to najczęściej pomaga tzw. "Osiowanie" licznika chociaż na początek to z pewnością bym strzelił z Klemy ;) Wcześniej nie występowały podobne problemy?
 #150242  autor: Stafik91
 23 sty 2023, 19:56
Witajcie Co powiedziecie 1.4t-Jet 120km 2011r montaż LPG Stag z dotryskiem ? Gazownik odrazu to powiedział ze taka instalacja by nie było problemów z odpalaniem
 #150243  autor: arg
 23 sty 2023, 20:46
Powiemy że gazownik nie ma pojęcia jak poprawnie dobrać komponenty i wystroić sterownik lpg aby t-jet nie miał problemów z rozruchem.
 #150245  autor: ochkarol
 23 sty 2023, 22:02
I - o ile się nie mylę - to takie instalacje stosuje się w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Poza tym są chyba deko droższe a na pewno przynoszą mniej oszczędności.
 #150250  autor: michalsmerf
 24 sty 2023, 13:35
xkacpix0402 pisze: 23 sty 2023, 01:40 @michalsmerf Z Mruganiem przebiegu to najczęściej pomaga tzw. "Osiowanie" licznika chociaż na początek to z pewnością bym strzelił z Klemy ;) Wcześniej nie występowały podobne problemy?
Hej do tej pory mi nie mrygał przebieg nigdy
znałem tylko z forumowych opowiadań.
Dzisiaj o dziwo wszystko jest ok, ale pewnie wróci, zawsze wracają takie usterki.

Nie wiem czy to nie wina tego komputerka pod kierownicą...
Ostatnio CAN BUS swirował, kiedyś padły czujniki cofania i wróciły
Teraz B&M świruje

Możliwy taki scenariusz ?
 #150255  autor: MichalBP
 24 sty 2023, 18:48
Mi od czasu do czasu B&M zaświruje i przebieg mruga, ale potem sam przestaje. W pierwszej kolejności polecam naładować akumulator i oczyścić terminale, żeby wykluczyć problem z zasilaniem modułów i znikającej masy. Jeśli masz stary akumulator i słabo Ci auto zapala, pomyśl nad wymianą aku na nowy.
 #150323  autor: dsa
 31 sty 2023, 19:48
Cześć,
w moim bravo od jakiegos czasu występuje problem z szybą elektryczną
nieraz jak zasuwam szybę potrafi sie sama odsunąć na sam dół
obstawiam ze wykrywa przeciążenie - zacięte palce itp
gdzie szukać problemu? silniczek umiera? może uszczelka szyby?
i drugie pytanie czy to normalne w bravo ze odsunięcie szyby nie "ściąga" kropli deszczu z szyby?
  • 1
  • 461
  • 462
  • 463
  • 464
  • 465
  • 474