• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, Wochu

 #144410  autor: Mareq12
 01 gru 2021, 18:36
MichalBP pisze:@Mareq12 Montujesz tą pozmianową / z giulietty (jak zwał tak zwał) czyli 50547669 id do tego śruby 46551027. Jeśli masz skrzynia fiatowską, to wszystko będzie pasować bez druciarstwa. Te 2 śruby idą w podłużnicę i są niezbędne, żeby to dobrze przykręcić. Kształt odlewu i konstukcja nowej poduszki jest inna. Jak nie chcesz przepłacać za oryginalne śruby, to kup w metalowym M10 gwint 1.25 i długość 130mm. Montowałem śruby o dł. 120mm i klasie tward. 10.9, bo 130mm nie mieli nigdzie w okolicy.
Michał. A to co na zdjęciu jest ok? Czy jak już wymieniać, to warto tylko na 50547669?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka


Obrazek
 #144414  autor: JacQ
 01 gru 2021, 21:21
@Mareq12 Mareq12 Ta wtyczka lata luzem w gnieździe, więc nie wiem co się z tym wydarzyło
 #144417  autor: MichalBP
 01 gru 2021, 22:45
@Mareq12 Jeśli masz plan tym autem pojeździć rok/2 lata to możesz tą założyć tą tańszą, zwykłą gumową. Było na forum kilku opinii, że te poduszki po ok 2 latach się znowu rozrywały. Jeśli planujesz na dłużej się związać z autem to bym się jednak skusił na tą droższą hydrauliczną. W 2018 obydwie kosztowały tyle samo (ok 300 zł), więc stwierdziłem, że zaryzykuję z 50547669 i nie żałuję. Do tej pory się dzielnie trzyma.
Hutchinson jest OK, ta sama półka co lemforder czy corteco, pewnie to jest część oryginalna ze startymi logo :fiat1:
 #144569  autor: grzech1991
 09 gru 2021, 20:11
Miałem małą kolizje autem, potrzebuje jednej przedniej lampy. Z tego co widzę to ceny po 250 zł, a kończące się na 500 zł za używkę lub nowy zamiennik. Warto pchać się w nowy TYC, DEPO czy wziąć używkę? A jak nową to której firmy?
 #144577  autor: MichalBP
 10 gru 2021, 09:02
Jeśli nowa to tylko Magneti Marelli, chociaż przy obecnym kursie EUR/PLN to jest droga zabawa. Poszukaj jakiejś Ori używki.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

 #144579  autor: arg
 10 gru 2021, 11:16
Jak wyżej, lampa tylko MM/AL. Zamienniki typu Depo czy Tyc są w porządku jeżeli chodzi o zwykłe lampy, z soczewkowymi wychodzi słabo. Na aledrogo jest firma rubik, handluje nowymi - używanymi lampami, które są odrzutami z produkcji ze względu na wady. Sam kupiłem z tej firmy poliftowe lampy i po roku nadal świecą idealnie, jedyny mankament to widoczne skazy na chromie maskownicy soczewki, które w niczym nie przeszkadzają.
 #144599  autor: gizmo13071307
 11 gru 2021, 11:25
witam,
Czy może ktoś wie co odpowiada za "ssanie" na zimnym silniku.
kiedyś po uruchomieniu zimnego silnika obroty podnosiło mi do ok. 1500,
teraz na mrozach wchodzi mi na 2 sekundy na 1200 i schodzi od razu do 900-1000.

podejrzewam coś z mapsensorem.

Dodano po 12 minutach 4 sekundach:
może ktoś zna numer mapsensora do mojego T-Jeta?
 #144606  autor: Mareq12
 11 gru 2021, 17:17
MichalBP pisze:@Mareq12 Jeśli masz plan tym autem pojeździć rok/2 lata to możesz tą założyć tą tańszą, zwykłą gumową. Było na forum kilku opinii, że te poduszki po ok 2 latach się znowu rozrywały. Jeśli planujesz na dłużej się związać z autem to bym się jednak skusił na tą droższą hydrauliczną. W 2018 obydwie kosztowały tyle samo (ok 300 zł), więc stwierdziłem, że zaryzykuję z 50547669 i nie żałuję. Do tej pory się dzielnie trzyma.
Hutchinson jest OK, ta sama półka co lemforder czy corteco, pewnie to jest część oryginalna ze startymi logo :fiat1:
Witam
Poduszka wymieniona obok rozrządu wymienione na hydrauliczną. Jest bardzo dobrze, warto było. Lizak skrzyni też wymieniony. Dzięki za pomoc.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka



Dodano po 4 minutach 40 sekundach:
T-jet 120 km 2010. Dziś po 30 min jazdy dziwna przypadłość. Auto przestało przyspieszać... Na obrotomierzu max 4 tys więcej się nie dało, no i w ogóle efekt jazdy jak bez turbo, słabiutki. Brak błędów na desce. Po zgaszeniu auta na 10 min póki co wszystko wróciło do normy. Co to może być?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 #144607  autor: Mareq12
 11 gru 2021, 17:21
T-jet 120 km 2010. Dziś po 30 min jazdy dziwna przypadłość. Auto przestało przyspieszać... Na obrotomierzu max 4 tys więcej się nie dało, no i w ogóle efekt jazdy jak bez turbo, słabiutki. Brak błędów na desce. Po zgaszeniu auta na 10 min póki co wszystko wróciło do normy. Co to może być?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

 #144608  autor: gizmo13071307
 11 gru 2021, 17:54
I proszę się nie sugerować tym rysunkiem na forum viewtopic.php?t=4650#p100060 - to nie jest mapsensor. ten rysunek tylko wprowadzić może nieporozumienie. to jest czujnik ciśnienia doładowania.
 #144620  autor: MichalBP
 12 gru 2021, 17:46
@gizmo13071307 Podlinkowany post zedytowałem. @Mareq12
Można od tego czujnika odpiąć wtyczkę i pojeździć, żeby sprawdzić czy usterka występuje. Warto jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym.
 #144625  autor: Mareq12
 12 gru 2021, 22:09
MichalBP pisze:@gizmo13071307 Podlinkowany post zedytowałem. @Mareq12
Można od tego czujnika odpiąć wtyczkę i pojeździć, żeby sprawdzić czy usterka występuje. Warto jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym.
Dziękuję Wam obu. Okazało się, że jeden wężyk był zrzucony. Musieliśmy zahaczyć przy wymianie poduszki silnika. Jeszcze nie jeździłem ale myślę że będzie ok. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

 #144639  autor: moszeusz
 13 gru 2021, 14:19
Mam prośbę o szybką odpowiedź - czy ktoś miał taki problem, że po odłączeniu akumulatora na dłuższy czas nie działał potem zamek centralny i OBD? Na OBD nie ma napięcia... Co się mogło stać?
 #144641  autor: MichalBP
 13 gru 2021, 15:16
Sprawdź na początku podstawy, czy klema nie jest luźna i czy bezpieczniki się nie spaliły, sprawdź F36 i F39
https://autobezpieczniki.pl/fiat-bravo- ... iecznikow/
 #144652  autor: BartekSzzz
 14 gru 2021, 12:47
Cześć wszystkim!

Kilka dni temu miałem regenerowany alternator. Po tej akcji po odpaleniu auta i rozpoczęciu jazdy zapala się kontrolka ładowania na kilka sekund i gaśnie - i tak kilka razy, to wszystko podczas normalnego przyspieszania.
Raz zdarzyło mi się ruszać ze skrzyżowania gdy kontrolka świeciła, wtedy przestało też działać wspomaganie na chwilę.
Napięcie podczas świecenia kontrolki spada do 11,0 (pomiar z radia Isudar), natomiast potem wraca do 13,7 - 13,8.
Mechanik dołożył masę, jednak nic to nie dało. Jakieś wskazówki gdzie może leżeć problem?
Pacjent to 2008 M-JET 1.6 120KM
 #144659  autor: moris10
 14 gru 2021, 18:54
W połączeniach, klemach i samym alternatorze.
Pomiar pasowałby zrobić bezpośrednio na alternatorze i zobaczy jakie tam jest napięcie.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #144698  autor: Domel282
 17 gru 2021, 23:43
Cześć!
Czy jak wymienie ecu w moim Bravo 2 to czy mój samochod przejmie przebieg ze sterownika silnika dawcy? Chodzi mi o przebieg, który pokazuje się po podłączeniu do multiecuscan.

Pozdrawiam
 #144716  autor: moris10
 19 gru 2021, 05:54
Na zegarach zostanie co masz, a w ecu będziesz miał z nowej centralki. Tam się nic samo nie zmieni.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #144719  autor: Domel282
 19 gru 2021, 11:03
Dzięki moris10 :)
 #144720  autor: mario1979
 19 gru 2021, 11:05
A nie musisz czasem przegrać zawartości procesorów z body? W sensie ze starego do nowego

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

  • 1
  • 443
  • 444
  • 445
  • 446
  • 447
  • 474