• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, kubajg, Wochu

 #144165  autor: arg
 16 lis 2021, 16:02
Czyli wychodzi na to, że pierwszy rodzaj jest do t-jeta który ma podstawę filtra z pionową chłodniczką (nowszy typ, od 2010), a drugi do podstawy z poziomą chłodniczką (starszy typ).

Jednak pierwszy rodzaj filtra po wyświetleniu karty katalogowej pasuje do litanii multijetów i kilku modeli t-jetów, taka piłka zmyłka.
 #144168  autor: MichalBP
 16 lis 2021, 16:44
No niestety nie. Akurat rodzice mają Corsę C z fiatowskim multijetem 1.3 i tam jest taki sam filtr purfluxa (też wystepowały takie same UFI). Więc to raczej wygląda na to, że włosi montowali to, co akurat mieli na linii montażowej. Z ciekawości spojrzałem na 1.4 MultiAir i tam tylko purfluxa montowali.
 #144185  autor: Kily86
 17 lis 2021, 10:39
Obrazek

Czy ktoś sie spotkał/używa elektrozaworka tej firmy? Koszt niecałe 8 dych jest kuszący, ale z drugiej strony podejrzany. Ktoś coś?
 #144187  autor: Mikad
 17 lis 2021, 12:51
Pytanie. Sonda lambda generuje napięcie około 1,7V. Padnięta sonda czy centralka silnika ?.
 #144188  autor: arg
 17 lis 2021, 12:53
Kily86 pisze: 17 lis 2021, 10:39 Obrazek

Czy ktoś sie spotkał/używa elektrozaworka tej firmy? Koszt niecałe 8 dych jest kuszący, ale z drugiej strony podejrzany. Ktoś coś?
To NTY to 101% chińszczyzna miernej jakości. Takie czujniki kupuje się tylko dobrej jakości, Bosch czy Pierburg.
 #144275  autor: Kily86
 23 lis 2021, 15:47
Ja z kolejnym pytaniem. Szanowni koledzy co to za część? W sensie widzę, że to przy kolektorze ssącym, ale poza tym to nic wiecej nie wiem
Obrazek
Dodatkowo ta szmata zaczęła jakiś czas temu wydawać takie dźwięki.
https://youtube.com/shorts/Hu9P4FTBu9Y?feature=share
Mam nadzieję, że z linkiem wszystko ok. Możecie podpowiedzieć coś :cry:
Dodatkowo jak wypialem kostke, to ucichlo, za to komputer pokladowy powiadomil o problemie z hill holderem i asr/esp
 #144276  autor: kolejarz
 23 lis 2021, 15:54
Przepustnica, poszukać zawsze warto zamiast część "szmatą" nazywać? :mur: (serio?) na przykład tutaj
 #144277  autor: Kily86
 23 lis 2021, 15:58
Zatem przepraszam

Dodano po 4 godzinach 11 minutach 33 sekundach:
Czy mimo wszystko mogę kogoś poprosić o opinie tego co na filmiku? Czy takie dźwięki wydaje sprawna przepustnica?
 #144312  autor: moszeusz
 27 lis 2021, 10:10
=nieaktualne=
 #144388  autor: JacQ
 01 gru 2021, 00:29
Pytanie: Kupiłem ładowarkę samochodową i niestety gniazdo zasilania jest za duże i ładowarka nie ładuje. Czy ten samochód tak ma? Jak rozwiązać ten problem?
 #144393  autor: Mareq12
 01 gru 2021, 09:14
JacQ pisze:Pytanie: Kupiłem ładowarkę samochodową i niestety gniazdo zasilania jest za duże i ładowarka nie ładuje. Czy ten samochód tak ma? Jak rozwiązać ten problem?
Średnica gniazda to standard, nie szerszych i węższych. Może blaszki odgięte są w gnieździe lub zwyczajnie bezpiecznik przepalony i nie ma tam napięcia teraz?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka



Dodano po 8 minutach 7 sekundach:
Poduszka silnika obok rozrządu T-jet 120 km 2010 c635.

Pytanie, podobno do pozmianowej poduszki obok rozrządu potrzebne są dłuższe śruby. Niektórzy dają je w komplecie z poduszką. Chodzi dokładnie o to :

https://ricambi.pl/oryginalna-prawa-pod ... p-352.html

Jednak w moim aucie są szpilki a nie śruby. Da się zamontować taką poduszkę?ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
 #144394  autor: Mareq12
 01 gru 2021, 09:22
Poduszka silnika obok rozrządu T-jet 120 km 2010 c635.

Pytanie, podobno do pozmianowej poduszki obok rozrządu potrzebne są dłuższe śruby. Niektórzy dają je w komplecie z poduszką. Chodzi dokładnie o to :

https://ricambi.pl/oryginalna-prawa-pod ... p-352.html

Jednak w moim aucie są szpilki a nie śruby. Da się zamontować taką poduszkę?ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

 #144395  autor: arg
 01 gru 2021, 10:31
To nie jest poduszka pozmianowa w rozumieniu poprawy poprzedniej konstrukcji, tylko jest przeznaczona do t-jeta ze skrzynią fiatowską, a do t-jeta ze skrzynią oplowską była inna. To, że komuś udaje się je upychać nie znaczy że pasuje tak jak konstruktor przewidział. Próbowałem ją założyć i owszem, da się włożyć, ale wymagało to przesunięcia silnika do lewej strony, co powoduje naprężenia i na poduszce skrzyni i rozrządu.

O wymianie poduszki jest cały osobny wątek i tam znajdziesz info o śrubach.
 #144396  autor: Mareq12
 01 gru 2021, 10:41
arg pisze:To nie jest poduszka pozmianowa w rozumieniu poprawy poprzedniej konstrukcji, tylko jest przeznaczona do t-jeta ze skrzynią fiatowską, a do t-jeta ze skrzynią oplowską była inna. To, że komuś udaje się je upychać nie znaczy że pasuje tak jak konstruktor przewidział. Próbowałem ją założyć i owszem, da się włożyć, ale wymagało to przesunięcia silnika do lewej strony, co powoduje naprężenia i na poduszce skrzyni i rozrządu.

O wymianie poduszki jest cały osobny wątek i tam znajdziesz info o śrubach.
Tak mam skrzynię C635. Poduszka skrzyni jest uszkodzona (lizak), czytałem właśnie, że warto wymienić obie. Tylko czy do C635 jest w ogóle pozmianowa poduszka? Czy mam wymienić na taką jak była? Vin ZFA19800004313008.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

 #144398  autor: arg
 01 gru 2021, 11:03
Warto a nawet trzeba, bo zerwany lizak (który pełni rolę odboju) będzie powodować zbytnie przechylanie się silnika co doprowadzi do naderwania poduszki rozrządu.

Jeżeli masz skrzynię fiatowską to do takiej konfiguracji jest poduszka 'pozmianowa', więc i śrub nie trzeba zmieniać bo są odpowiednie. Tyle w teorii, a czy ktoś już tego nie ruszał trzeba zweryfikować samemu, najprościej odczytać numery z poduszki i porównać.
 #144399  autor: MichalBP
 01 gru 2021, 11:49
@Mareq12 Montujesz tą pozmianową / z giulietty (jak zwał tak zwał) czyli 50547669 id do tego śruby 46551027. Jeśli masz skrzynia fiatowską, to wszystko będzie pasować bez druciarstwa. Te 2 śruby idą w podłużnicę i są niezbędne, żeby to dobrze przykręcić. Kształt odlewu i konstukcja nowej poduszki jest inna. Jak nie chcesz przepłacać za oryginalne śruby, to kup w metalowym M10 gwint 1.25 i długość 130mm. Montowałem śruby o dł. 120mm i klasie tward. 10.9, bo 130mm nie mieli nigdzie w okolicy.
 #144407  autor: motorek99
 01 gru 2021, 16:21
Nie mogę znaleźć w szukajcie więc zapytam tutaj. Pacjent: Linea 1.4 t Jet 120. Od początku jak została przeze mnie kupiona odpalała za 3-4 zakręceniem rozrusznika. Teraz za 8-10. Wyjąłem dzisiaj pompę paliwa. Właściwie to cały zestaw zasilający. Opiłki są na pompie i na dnie koszyka. Pompke wyjąłem. Kosz rozpięty ale nie mogę rozebrać jeszcze jednego pojemnika w którym nie wiem czy nie ma sitka(klejony czy co). Robił to ktoś? Zestaw zasilający jest chyba tożsamym z MiTo. A chyba inny niż w Grandę Punto czy Bravo.
 #144410  autor: Mareq12
 01 gru 2021, 18:36
MichalBP pisze:@Mareq12 Montujesz tą pozmianową / z giulietty (jak zwał tak zwał) czyli 50547669 id do tego śruby 46551027. Jeśli masz skrzynia fiatowską, to wszystko będzie pasować bez druciarstwa. Te 2 śruby idą w podłużnicę i są niezbędne, żeby to dobrze przykręcić. Kształt odlewu i konstukcja nowej poduszki jest inna. Jak nie chcesz przepłacać za oryginalne śruby, to kup w metalowym M10 gwint 1.25 i długość 130mm. Montowałem śruby o dł. 120mm i klasie tward. 10.9, bo 130mm nie mieli nigdzie w okolicy.
Michał. A to co na zdjęciu jest ok? Czy jak już wymieniać, to warto tylko na 50547669?

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka


Obrazek
 #144414  autor: JacQ
 01 gru 2021, 21:21
@Mareq12 Mareq12 Ta wtyczka lata luzem w gnieździe, więc nie wiem co się z tym wydarzyło
  • 1
  • 443
  • 444
  • 445
  • 446
  • 447