• Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Moderatorzy: metalman, kubajg, Wochu

 #143744  autor: Karven
 28 paź 2021, 10:05
Czy przyciski od włączania, wyłączania światła wewnątrz są podświetlane?
 #143749  autor: Janeczek99
 28 paź 2021, 13:22
Witam i proszę o pomoc. Od kilku dni zauważyłem znaczny wzrost spalania w moim Bravo. Silnik nie jest dogrzewany. Obstawiam padnięty termostat, chodzi tylko na dużym obiegu.

Zaniepokoiło mnie też zapocenie na przewodach, które jest widoczne na zdjęciach. Czy to coś poważnego?


Obrazek


Obrazek

Dodano po 1 dniu 23 godzinach 40 minutach 1 sekundzie:


Czy to turbo tutaj tak "pluje" olejem? Moc jest, nic nie gwiżdże. Dziwne.
 #143817  autor: Kily86
 31 paź 2021, 21:20
Obrazek
Może ktoś podpowiedzieć co to za śruba?
 #143820  autor: moris10
 01 lis 2021, 05:30
@Janeczek99
Przy takiej ilości oleju to możesz mieć gdzieś nieszczelności w dolocie., np pęknięty wąż.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 #143949  autor: Thomason
 07 lis 2021, 13:31
To ja z taką sprawą.

Po zakupie t-jeta 150 KM odstawiłem auto na olej, filtry i rozrząd. Poprosiłem o zweryfikowanie czy na ten moment jest jeszcze coś pilnego do roboty i ewentualny telefon, żeby ustalić koszty i zakres. Telefonu nie było, "w aucie nic więcej nie widać", czyli jeździć, obserwować.

Wczoraj chciałem wymienić świece. Już po zdjęciu pokrywy coś mi się coś lekko nie spodobało, bo przewód od odmy przy jednym cybancie cały w oleju i to nie tygodniowym, widać było, że stara sprawa. Po wyjęciu cewek jedna cała w oleju. Ze wstępnego szukania w necie wyszło, że uszczelka pokrywy zaworów. Wg dalszych poszukiwań wydmuchanie tej uszczelki jest przeważnie bezpośrednio związane z niedrożna odmą. Wyjąłem odme do przeczyszczenia, ale nawet nie było co czyścić, bo w środku coś się rozleciało.

Do sedna, w tym temacie przeczytałem, że razem z uszczelką pokrywy zaworów powinno się wymienić rozrząd. Teraz jest kwestia taka, że zapłaciłem 1000 zł za rozrząd z robocizną, przejechałem z 1500 km, a jeśli powyzsze info, to prawda, to czekam mnie ponownie to samo. Ślady oleju na przewodzie od odmy definitywnie były stare i mam wrażenie, że mechanicy zje*ali temat po całości. Tak więc czy wymiana rozrządu z uszczelką dekla to konieczność?
 #144002  autor: syzygy
 10 lis 2021, 11:37
Podczas wczorajszego przeglądu technicznego facet stwierdził, że dobrze byłoby wziąć się za korozję. Od razu polecił warsztat na Modlińskiej w Warszawie. W sumie nie mam za bardzo jak zajrzeć pod spód auta, zresztą i tak się nie znam i nie potrafiłbym ocenić, czy taka usługa jest rzeczywiście potrzebna. Fakt, że auto ma 13 lat - Waszym zdaniem taki zabieg ma sens?

http://krown.pl/pages/cennik
 #144004  autor: syzygy
 10 lis 2021, 12:49
W necie jest trochę takich artykułów wyglądających na sponsorowane ;) A pod nimi komentarze, że to pudrowanie problemu - stąd moje wątpliwości.
 #144005  autor: Ozz
 10 lis 2021, 13:11
Dla mnie również od pewnego stadium to już pudrowanie. Musisz sam ocenić zakres problemu i to czy tak lekka chemia coś wniesie?
 #144006  autor: Shaq
 10 lis 2021, 14:13
Pierwsze co by trzeba rozpatrzeć to czy słowa diagnosty były dokładnie takie i co miał na myśli. Bo jak przez te słowa należy rozumieć że ta rdza już tam jest to najpierw trzeba ją usunąć, a dopiero potem coś zabezpieczać
 #144107  autor: gizmo13071307
 14 lis 2021, 17:25
Hej

szybkie pytanie:
po interfejsie pokazuje mi napięcie 13 V w rzeczywistości napięcie ładowania wynosi 14V (oczywiście na uruchomionym silniku).

czy tak ma być. czy szukać słabej masy...
w którym punkcie jest mierzone to napięcie.

Pozdrawiam wszystkich
 #144111  autor: mario1979
 14 lis 2021, 18:16
Koledzy pomocy , żona posiada tipo 1.4 95km, auto obecnie ma 69 tys nalotu. ostatnio silnik zaczął nierówno pracować , obroty falują, podczas tego falowania nie wkręci się wyżej jak 3 tys obrotów. po podłączeniu kompa błędy jak w załączniku , wymieniłem świece , jednak nic to nie dało, auto ma lpg ale to zjawisko występuje zarówno na benzynie jak i lpg z reguły krótko po odpaleniu silnika ale to też nie jest regułą. Cewki podmienione, bez zmian. Ktos spotkał się z czymś takim ?ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

 #144112  autor: grzech1991
 14 lis 2021, 18:22
mario1979 pisze:Koledzy pomocy , żona posiada tipo 1.4 95km, auto obecnie ma 69 tys nalotu. ostatnio silnik zaczął nierówno pracować , obroty falują, podczas tego falowania nie wkręci się wyżej jak 3 tys obrotów. po podłączeniu kompa błędy jak w załączniku , wymieniłem świece , jednak nic to nie dało, auto ma lpg ale to zjawisko występuje zarówno na benzynie jak i lpg z reguły krótko po odpaleniu silnika ale to też nie jest regułą. Cewki podmienione, bez zmian. Ktos spotkał się z czymś takim ?
Skoro podmieniłeś cewki i wymieniłeś świece to może wina instalacji, i warto na jakiś czas na benzynie potestować?
gizmo13071307 pisze: 14 lis 2021, 17:25 Hej

szybkie pytanie:
po interfejsie pokazuje mi napięcie 13 V w rzeczywistości napięcie ładowania wynosi 14V (oczywiście na uruchomionym silniku).

czy tak ma być. czy szukać słabej masy...
w którym punkcie jest mierzone to napięcie.

Pozdrawiam wszystkich
U mnie na radiu (nie wiem czy bierze z OBD czy instalacji, obstawiam to pierwsze).

13.9V bez świateł
13.8V z światłami

Na niskich obrotach
 #144113  autor: mario1979
 14 lis 2021, 18:24
Zjawisko występuje zarówno na pb jak i na LPG...także to chyba raczej nie wina instalacji LPG

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

 #144118  autor: gizmo13071307
 14 lis 2021, 23:18
gizmo13071307 pisze: 14 lis 2021, 17:25 Hej

szybkie pytanie:
po interfejsie pokazuje mi napięcie 13 V w rzeczywistości napięcie ładowania wynosi 14V (oczywiście na uruchomionym silniku).

czy tak ma być. czy szukać słabej masy...
w którym punkcie jest mierzone to napięcie.

Pozdrawiam wszystkich
U mnie na radiu (nie wiem czy bierze z OBD czy instalacji, obstawiam to pierwsze).

13.9V bez świateł
13.8V z światłami

Na niskich obrotach
[/quote]

i ja mam identycznie jak Ty, na voltomierzu przy zapalniczce.
co masz na myśli "woltomierz w radiu"??? w programie Torque?
 #144120  autor: grzech1991
 14 lis 2021, 23:29
No przecież tu masz u góry:

Obrazek

Dodano po 18 godzinach 58 minutach 32 sekundach:
Byłem dzisiaj kupić filtr oleju do 1.4 150KM, wiecie czym się one różnią?

Obrazek

Obrazek
 #144137  autor: arg
 15 lis 2021, 19:10
Tym, że pierwszy jest do multijeta, drugi do t-jeta?
 #144163  autor: MichalBP
 16 lis 2021, 14:58
Dodano po 18 godzinach 58 minutach 32 sekundach:
Byłem dzisiaj kupić filtr oleju do 1.4 150KM, wiecie czym się one różnią?

Obrazek

Obrazek
[/quote]

Obydwa są do t-jeta. Zależy czy dostawcą podstawy oleju był UFI (obrazek nr 1) czy Purflux (obrazek nr 2). Na pokrywie filtra nasz wybitego producenta. Ja mam podobne auto i filtr purfluxa, nr OE 5650342.



@kerajkaso prawdopodbnie ktoś sobie wydrukował w 3D.
  • 1
  • 443
  • 444
  • 445
  • 446
  • 447