• Paliwa zwykłe vs premium

Moderatorzy: kubajg, metalman, Wochu

 #36673  autor: grzech1991
 06 wrz 2016, 14:57
Ja lałem do LPG jak je miałem w potrzednim aucie. Nic się nie działo z wtryskami, więc uznaje, że działały

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
 #36675  autor: xander83
 06 wrz 2016, 15:01
grzech1991 pisze:Ja lałem do LPG jak je miałem w potrzednim aucie. Nic się nie działo z wtryskami, więc uznaje, że działały Obrazek

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
A co lałes do lpg?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09
 #36677  autor: grzech1991
 06 wrz 2016, 15:04
STP i top drive. Dodatkowo zapłon ustawiony około 5-10s benzyna i LPG. Bez temperatury. Dzięki temu zaoszczędziłem skoro na benzynie.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
 #36681  autor: xander83
 06 wrz 2016, 16:00
Do zapłonu nie jestem przekonany. Co do dodatku do paliwa spróbuje.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09
 #36682  autor: lukaselk
 06 wrz 2016, 16:01
Nie widzę zbytni sensu lania jakichkolwiek dodatków do benzyny. I tak się przepali bo zapłon jest wymuszony.
@grzech1991 czy dobrze rozumiem, że masz ustawione przełączanie na LPG bez względu na temperaturę?...
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 08:57 przez metalman, łącznie zmieniany 3 razy. Powód: Włączono BBCode w poście :D
 #36712  autor: grzech1991
 06 wrz 2016, 20:33
Tak, ale w poprzednim aucie. Nie w bravo.

Całkiem też możliwe, że jak kolega pisze wyżej - wystarczył start z benzyny aby nie niszczyć wtrysków.

Z tego co się da poczytać to uszkadzasz tylko parownik. U mnie kalkulacja była prosta, koszt regeneracji to około 100 zł. A w pół roku na rozruch szło paliwa za 250 zł. Czyli jeśli by się nawet psuł co 3 miesiąće, to się to opłacało ;) A przez 2 lata nic mu się nie stało.

Tak wychodziło mnie więcej, nie liczyłem tego z kalkulatorem w ręku.
 #36716  autor: lukaselk
 06 wrz 2016, 20:51
@grzech1991 tu nie chodzi o oszczędność ale o to, że to jest lotny wtrysk gazu a LPG przechodzi w stan lotny dopiero w 20stC więc pominięcie temperatury jest po prostu delikatnie mówiąc nierozsądne :crazy:
 #36767  autor: jablkot
 07 wrz 2016, 11:09
A który Archoil do diesla polecacie 6800 czy 6900, bo widzę, ze cenowo wygląda tak samo. Co do opisu to jak dla mnie to też praktycznie to samo, ale z jakiegoś powodu mają róźne oznaczenia :-) No chyba, zę polecacie jakiś o innym oznaczeniu.
 #36778  autor: lukaselk
 07 wrz 2016, 11:31
@jablkot nie wiem gdzie czytasz opis ale w sklepie archoil.pl opis 6900 jest dużo dłuższy i poświęca się więcej układom common rail. Ten fragment opisu jest chyba kluczowy:"
także wyposażonych w EGR i DPF/FAP, SCR także klasy EURO 5/6.
Więc w moim wypadku (DPF) chyba tylko 6900 wchodzi w grę.
 #36785  autor: jablkot
 07 wrz 2016, 11:59
NO to spróbujemy tego 6900 :-) Opisy na aukcjach tak na szybko tylko czytałem i wychodziło mi, ze wszystko jest to samo :-)
 #101623  autor: Adammov
 13 wrz 2018, 12:12
Odkopię stary temat, ale jest chyba najbardziej odpowiedni na to pytanie :)

Dostałem kupon, dzięki któremu mogę jednorazowo zatankować na Orlenie Vervę praktycznie w cenie zwykłej 95'ki. Czy w przypadku T-Jeta ma to jakikolwiek sens? Zaobserwował ktoś różnicę w spalaniu/mocy/zachowaniu silnika?
 #101627  autor: Ozz
 13 wrz 2018, 13:01
Silnik pracuje bardziej gładko, ale przyrostu mocy nie oczekuj. Będzie raczej odczuwalny minimalny ubytek.
 #101652  autor: ZajcuNS
 13 wrz 2018, 17:08
Skoro masz to w tej samej cenie to czemu po prostu nie spróbujesz? Auto Ci sie od tego nie rozwali przecież. O ile pominiesz efekt placebo to efekt żaden. Bardziej chodzi o dodatki które "dbają" o całą reszte niż dają +100koni mechanicznych.
 #101661  autor: Cwiara
 13 wrz 2018, 18:18
A najlepiej dbają o portfele koncernów paliwowych :P i dłużej takie paliwo może być magazynowanie bez straty właściwości :lol:
 #101705  autor: moris10
 14 wrz 2018, 07:45
Paliwa premium, nie koniecznie dłuższej trzymają właściwości. Nie zaleca się tankowania paliw premium na stacjach o małym obrocie, gdyż takie paliwa potrawia być tam miesiącami i wytracają się z nich właśnie, dodatki uszlachetniajace.
Jedno razowo nic się nie stanie, ale na dłuższą metę warto poszukać sprawdzonej stacji.
Ponoć najlepsze stacje to te gdzie tankuje się tiry i autobusy :D

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #101720  autor: Devil778
 14 wrz 2018, 13:10
Po przeczytaniu całego tematu też się wtrącę. Od lat tankowałem tylko Vervę będąc w Polsce. Jako że ostatnie 4 lata pracuje w Niemczech zawsze miałem dylemat czy zalać Premium czy zwykły ON. W Polsce jest to różnica do 30groszy natomiast w de jest to około 30centów (około 1,30zł). Moim rozwiązaniem po namysłach jest kupno własnego dodatku Archoil 6800 który leje w Niemczech do zwykłego ON, natomiast w pl leje Premium. Robienie własnego premium Kosztuje mnie 7zł do baku 50litrów paliwa (buteleczka 500ml u kolegi czarne paliwo 70zł, dawkowanie 50ml na 50l wg zaleceń dodatku). A wiec oszczędności moje w de to 1,3złx50=65 - 7= 58zł na baku.W Pl robienie własnego "Premium" tez na pewno wyszło by taniej. I dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, stacja np na wsiach gdzie obieg paliwa jest wolny radził bym omijać z racji leżakowanego paliwa.
 #102036  autor: BartekPDKP
 19 wrz 2018, 20:15
Ja na przykład raz na 3 - 4 miesiące (czyli raz na 6-8 baków) tankuję paliwo premium czyli w moim przypadku jest to CircleK - owski MILES PLUS ON, a normalnie zwykły ON miles na circleK i na początku zauważałem, że na całym baku średnie spalanie mi spadało o 0,5litra na 100km na ulepszonym paliwie. Ostatnio próbowałem znów milesPLUS + 200ml 2T Orlen Semisynthetic i spalanie mi wręcz wzrosło z normalnego 5,9 na 6,2 ale to może większe koła bo z 16 na 18, i w ogóle czasem mam potrzebę mu depnąć :)
Z kolei jeśli chodzi o stacje paliw to tak jak moris pisał najlepiej wybrać stację gdzie jest duży ruch, wtedy paliwo nie leżakuje u nich w zbiornikach tylko częściej mają dostawy.
Ale jeśli chodzi o jakość wydaję mi się, że lepiej tankować na stacjach markowych niż na Auchanach eLeclercach mimo, że tam jest spory ruch i paliwo się nie starzeje.
 #102047  autor: glapek5
 19 wrz 2018, 20:51
BartekPDKP pisze:Ale jeśli chodzi o jakość wydaję mi się, że lepiej tankować na stacjach markowych niż na Auchanach eLeclercach mimo, że tam jest spory ruch i paliwo się nie starzeje.
Rozwiniesz dlaczego?
Paliwo, które przeważnie przyjeżdża z tej samej rozlewni, tą samą cysterną. Ale jak nie ma znanego logo to gorsze?
 #102053  autor: jablkot
 19 wrz 2018, 21:37
No właśnie jakoś też tej wypowiedzi @BartekPDKP nie rozumiem. Często tankuję na Auchan i Carrefourze kiedyś ON, obecnie Pb i jakoś nigdy nie miałem problemu z tymi paliwami. W przeciwieństwie do sytuacji, gdy zatankowałem na "markowej " stacji o nazwie Lukoil, gdzie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów samochód wszedł mi w tryb awaryjny i wszystko się unormowało dopiero po wyjechaniu całego baku (jeszcze chyba dwu lub trzykrotnie załapałem tryb awaryjny) i zatankowaniu paliwa na tej "gorszej" stacji tj. Auchan. Nigdy więcej na Lukoilu już nie zatankowałem i nigdy później jak i wcześniej nie miałem problemów z autem. Poza Auchan i Carrefour często też tankuję na Orlenie i sporadycznie na innych typu BP, Lotos itp. i nie zauważam różnicy.
 #102057  autor: Ozz
 19 wrz 2018, 22:58
Też leję głównie na Auchan. Problemów nie miałem nigdy. Ani w bravo, ani w poprzednim oplu ON. Co więcej, tankuje się tam sporo ciężarówek, co jest pewnym wyznacznikiem relacji jakość/cena.
Raz w oplu miałem niespodziankę po tankowania na Lukoil(sic!). Auto osłabło, pierwsze co, to sprawdziliśmy miesięczny filtr paliwa. Wyglądał jak roczny... Po wymianie filtra, zatankowaniu na innej stacji problem zanikł.