• Jak sprawdzic cewkę? Może ktoś ma na podmiankę?

 #105683  autor: matbobr
 14 lis 2018, 20:57
Witam

Czy miałby ktoś sprawną cewkę zapłonową lub dwie pożyczyć w celu diagnostyki samochodu w Rzeszowie lub okolicach? Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 KM.
 #105688  autor: moris10
 14 lis 2018, 21:54
Zamieniaj cewki miejscami, to wtedy zobaczysz czy problem leży w cewkach.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #105692  autor: MichalBP
 14 lis 2018, 22:26
Możesz jeszcze profilaktycznie rozebrać cewkę, której uszkodzenie podejrzewasz. Sprężynę w miejscach styku wyczyść i możesz ją nieco rozciągnąć, żeby poprawić styk ze świecą. Jakbyś był w Lublinie przypadkiem to mogę jedną cewkę udostępnić na testy. Akurat u siebie miałem sporadycznie wypadanie zapłonu na jednym cylindrze, po zamianie cewek miejscami łatwo zdiagnozowałem która była uszkodzona.Obrazek

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

 #105712  autor: matbobr
 15 lis 2018, 11:18
Niestety nie będzie mnie w Lublinie. Zamieniałem już cewki. Świece założyłem nowe. Problem jest taki że mimo iż auto odpala nie na wszystkie cylindry i gaśnie to nie zawsze wywala engine check i ciężko go zdiagnozować. Jak już udało się zczytać błędy to pokazało P0235 P0300 P0302 P0303
 #105714  autor: MichalBP
 15 lis 2018, 11:27
Masz LPG? Być może trzeba wyregulować dawkę paliwa, bo silnik zalewa. Skoro już pozamieniałeś cewki miejscami to obserwuj, czy kody błędów się zmieniły na P0301 i P0304.

Z tym P0235 to możesz wykręcić MAP Sensor znajdujący się na rudze dolotowej przed przepustnicą (bardzo dobry dostęp na wierzchu) i go dobrze wyczyścić.
 #105715  autor: matbobr
 15 lis 2018, 11:35
Tak samochód ma LPG. Spróbuję tak jak mówisz. Ogolnie sytuacja zaczęła się po wymianie termostatu. Zagrzewaliśmy silnik i po którymś dodaniu gazu zaczął sie problem z wypadaniem zapłonu.

Dodano po 4 minutach 45 sekundach:
W jaki sposób wyregulować dawkę paliwa?
 #105731  autor: MichalBP
 15 lis 2018, 14:55
Dawki paliwa sam nie zmienisz. Musisz się udać do ogarniętego gazownika. Na forum jest sporo tematów nt. problemów zagazowanych T-jet ów. W przypadku, gdy gazownik nie przyłożył się do montażu i strojenia auto staje się bardzo kapryśne. Pojawiają się problemy z rozruchem i szarpanie. Wielokrotnie było o tym na forum.
Całe szczęście u mnie wszystko działa bez większych przygód.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

 #105921  autor: 68oct
 18 lis 2018, 13:19
Da sie jakos zweryfikować metoda chalupnucza czy cewki są okej czy nie? Orientujecie się? Bez zakładania ich do auta. Mam kosz cewek i nie wiem czy sa okej.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

 #105931  autor: Cwiara
 18 lis 2018, 14:28
No nie bardzo, w aucie bez najprostszego czytnika skanera EOBD2 będzie ciężko :(
Pomiar multimetrem :arrow: ktoś robił pomiar :?:
 #105932  autor: 68oct
 18 lis 2018, 14:37
A jak to zrobic z czytnikiem obd2?

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka

 #105935  autor: Cwiara
 18 lis 2018, 14:44
Robiłem w Scenicu 1.6 z 2004r. bo ciężko zapalał na zimno i przerywał przy przyśpieszaniu.Wpiąłem wtyke w gniazdo i zaraz po odpaleniu wyskoczył błąd na 3 garze. Nowa cewka (Beru) za 87 PLN , ponowne sprawdzenie i skasowanie błędu.Jeździł do września bez problemu , sprzedany.
 #106122  autor: Bardzozly
 20 lis 2018, 20:43
moris10 pisze: 14 lis 2018, 21:54 Zamieniaj cewki miejscami, to wtedy zobaczysz czy problem leży w cewkach.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Tak jak kolega pisze :) najszybszy sposob
ps. ja mialem problem z jedna cewka wymienilem a potem co każde 5 tys km siadła mi kolejna cewka
 #128504  autor: jd87
 06 mar 2020, 21:23
Koledzy, szarpie mi przy dodawaniu gazu - podejrzewam cewkę ale na kompie nie pojawia mi się żaden błąd typu wypadanie zapłonu. Jak namierzyć problem... Czy to cewka czy np. Przewody?

Wysłane z mojego PCT-L29 przy użyciu Tapatalka

 #128509  autor: arg
 06 mar 2020, 22:36
T-jet ma cewko-fajki, nie ma przewodów. Rzadko są źródłem problemu, a jeśli już to raczej wypadają zapłony i są błędy. Ile świece mają przejechane?
 #128510  autor: jd87
 06 mar 2020, 23:45
arg pisze:T-jet ma cewko-fajki, nie ma przewodów. Rzadko są źródłem problemu, a jeśli już to raczej wypadają zapłony i są błędy. Ile świece mają przejechane?
Świece są świeżutkie, mają może ze 300 km

Wysłane z mojego PCT-L29 przy użyciu Tapatalka