• Regeneracja turbiny w JTD

 #138367  autor: majak
 21 lut 2021, 14:14
Może ktoś polecić sprawdzony (najlepiej z doświadczenia) warsztat regenerujący turbiny - pacjent turbo Garrett w Alfie 147 rodziców z 1.9 JTD 16v 140 KM
 #139157  autor: Dawidbravo
 23 mar 2021, 10:35
Podpowiem tyle regeneracja garettów ze zmienną geometrią to kasa w błoto.
Nie ma orginalnych części, turbiny nie wyważą jak fabryka i auto nie będzie jeździło jak na orginalnej turbinie.
Ja regenerowałem pojeźdźiłem troche i kupiłem nową orginalną do 1.9 150 bravo i na nowej ciągnie od dołu równo a w górnym zakresie nie kończy się tak szybko. A na z regenerowanej wyrywało od dołu i było głośniej.

wiem , że jest droga ale jak ktoś zamierza długo trzymać auto to lepiej dołożyć i kupić nową.

a co się dzieje ? może tylko zmienna geometria do przeczyszczenia ?
 #139223  autor: ecumod
 25 mar 2021, 10:35
Tak samo jak z regeneracją - mam zakład z którego bierzemy sprężarki i działają zawsze rewelacyjnie, nawet te po stage 1/2/3, ale nie bierze za to małej kasy, a ja nie mam reklamacji i nie muszę nigdy ponownie wyciągać sprężarki.
Nadmieniam że bezpodstawna wymiana sprężarki w sytuacjach kiedy problem leży gdzie indziej (brak diagnostyki i znalezienia podłoża problemu), skutkuje z niemalże pewnością tą samą usterką w niedalekiej przyszłości.
 #139355  autor: majak
 30 mar 2021, 23:33
Dawidbravo pisze:Podpowiem tyle regeneracja garettów ze zmienną geometrią to kasa w błoto.
Nie ma orginalnych części, turbiny nie wyważą jak fabryka i auto nie będzie jeździło jak na orginalnej turbinie.
Ja regenerowałem pojeźdźiłem troche i kupiłem nową orginalną do 1.9 150 bravo i na nowej ciągnie od dołu równo a w górnym zakresie nie kończy się tak szybko. A na z regenerowanej wyrywało od dołu i było głośniej.

wiem , że jest droga ale jak ktoś zamierza długo trzymać auto to lepiej dołożyć i kupić nową.

a co się dzieje ? może tylko zmienna geometria do przeczyszczenia ?
Spory luz na wirniku, który zaczął obcierać o obudowę. Co ciekawe gdzieś tak około miesiąca przed tym stanem zaczął pojawiać się check na postoju z błędem zbyt niskiego ciśnienia w dolocie. Finalnie zregenerowałem turbinę w HFturbo w Pabianicach. Nie zauważyłem, żeby zmieniła się charakterystyka. Co do trwałości, to nie oczekuję, że będzie jak z oryginałem, ale mam nadzieję, że te 100 tys. przeżyje. Czas pokaże Obrazek

Wysłane z mojego moto e(6) plus przy użyciu Tapatalka