• Problem z nagrzewnicą

 #89112  autor: Szadek
 22 mar 2018, 23:08
Cześć, czy może ktoś polecić dobrego mechanika/elektryka, który ogarnie problem z nagrzewnicą z województwa łódzkiego ? Problem jest taki że leci cały czas za ciepłe powietrze i mimo żądanej temp. 16 stopni powietrze ma temperaturę 20, a po żądaniu 32 stopni powietrze na wylocie ma 50 stopni :shock:
Aktywatory są sprawne ( na próbę podpiąłem nowy i dalej było to samo ), płytkę sterowniczą wymieniłem i nic. Po kalibracji ustawiając 16 stopni na panelu aktywatory ustawiają się w połowie swojego zakresu pracy -- więc za wysoko. Po podłączeniu kompa wszystkie czujniki temperatury wskazywały powyżej 20 stopni. Klimatyzacja automatyczna, przy testach temp. na zewnątrz +8 stopni

Jeżeli ktoś miałby jakiś pomysł co dalej zrobić, bądź kogoś poleci to stawiam piwo :)
 #89121  autor: rybsztein
 23 mar 2018, 07:33
Kolego, to chyba logiczne że abyś miał przy temp. zew. 8 st.C np. 20 w środku samochodu to musi wiać z nawiewów ze 40 czy 50. Ty ustawiasz oczekiwaną temp. w środku samochodu a nie temp. powietrza z nawiewów.

Sam system nie jest też mega precyzyjny. Jak ustawiasz 16 a masz 20 to jest ok. Poczekaj na lato. Ustawisz 22 a będziesz miał 30.


Pojszło z Szajsunga S5 Neło


 #89138  autor: Szadek
 23 mar 2018, 11:26
Temperatura wewnątrz auta wynosiła 24 stopnie... Jadąc w długą trasę po około 40 km mogę siedzieć w samej koszulce przy ustawionych 16 stopniach. Jeszcze około miesiąc temu wszystko było w porządku. Tego samego dnia jak robiłem testy u siebie sprawdziłem jaka jest temperatura w takim samym Bravo kolegi i tam ustawiając 16, 20, 27 stopni temperatura z nawiewów wynosiła dokładnie tyle ile żądał.

Dwa tygodnie temu miałem robiony alternator bo wysiadł całkowicie i przed tym zanim był wyciągnięty z samochodu na desce zapaliła się kontrolka braku ładowania i dokładnie w tym samym momencie mając ustawione 16 stopni zaczęło lecieć chłodne powietrze przez jakieś 5 min później znowu dowaliło gorącym
Obrazek
 #89139  autor: rybsztein
 23 mar 2018, 12:01
25 st wewnątrz samochodu przy ustawieniu na 16 to faktycznie już zbyt duża różnica. Mieszalniki wydają się w porządku bo temp lewa/prawa są podobne. Różnice 5-6 st.C to normalka. Dziwne jest natomiast to, że przy nawiewach 20-30st.C przy temp zew <10st.C osiągasz 25 st.C w samochodzie, nie powinno być więcej jak te 16-20. Tak jakby nieprawidłowe wskazania dawały czujniki temp na wyjściu z tuneli nagrzewnicy. Niemożliwe by padły jednak wszystkie na raz. Obstawiam, więc centralkę klimatyzacji. Błędów nie ma? Zrób w MES test mieszalników jeszcze, czy właściwie reagują.

Co do nawiewów u kolegi to dziwna sprawa, żeby temp. z nawiewów była zgodna z tym co ustawił na centralce. Tak być nie może bo by nie działało to jak trzeba. Jeśli masz temp w środku 10 st.C a chcesz 30, to nie będzie wiać z nawiewów z temp 30st.C tylko np. 60 i będzie ta temperatura spadać im bliżej tych 30 będzie. Ale jak zaraz ustawisz np 16, to nie będzie wiać z temp. 16st.C, tylko załączy sprężarkę klimy i będzie wiać z temp. 8-9st.C, aż zbliży się do tych 16 i wiać będzie z temp. np. 12 st.C.
 #89160  autor: Bardzozly
 23 mar 2018, 15:37
Miałem podobny problem w seacie i okazało sie ze padł rezystor nagrzewnicy



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk