• ubytek płynu chłodniczego 2.0 M-Jet

 #56693  autor: pawel202008
 27 mar 2017, 22:31
witam forumowiczów. borykam się w dalszym ciągu z ubytkiem płynu chłodniczego, i zaczynam rozkładać ręce. otóż w moim przypadku płyn chłodniczy wchodzi do oleju- wali odmą para i korkiem wlewu oleju- odma i korek wlewu jest słodki. zrobiłem UPG, założyłem drugą wężownicę w chłodnicy EGR, sprawdziłem chłodnice olejową pod ciśnieniem i również jest szczelna. zostaje tylko słupek. . .(chyba.) miał ktoś pdobny problem??? jest jakaś rada no taki sęk?? intercooler jest zabłocony bo wszystko co z odmy, to w nim się osadza. przez co wszystko z coolera idzie do ssącego i jest spalane dlatego też i dymi na niebiesko. proszę o jakieś porady :cry:
 #56782  autor: faradek
 28 mar 2017, 21:56
Głowica była planowana/sprawdzana na szczelność? Blok i głowica nie miały wżerów na powierzchni przylegania do uszczelki? Przychodzi mi jeszcze na myśl że chyba kolektor ssący ma jakiś kanał którym przepływa płyn chłodzący, może tam leje? Może oczywiście być pęknięta głowica albo blok, tuleja cylindra itp.

Ile bierze tego płynu?
 #56785  autor: pawel202008
 28 mar 2017, 22:49
oczywiście ze głowica po dokładnym planowaniu łącznie z sprawdzeniem szczelności, powierzchnia przylegania bloku również jest w porządku, przed demontażem głowicy objaw był ten sam czyli nie trafiona akcja z głowicą (po starej uszczelce nie było nic widać jakiegokolwiek defektu ). przez kolektor ssący oczywiście że przechodzi woda, lecz ma ona swój kanał który jeśli by był pęknięty to bezpośrednio woda by wchodziła do komory spalania- efektem był by biały intensywny dym. cieczy ubywa mi 1 litr tygodniowo, auto użytkuję codziennie i zauważyłem że ubywa gdy nim jeżdżę.
rozmawiałem z człowiekiem który planował mi tą głowicę i powiedział że mało prawdopodobne by blok miał jakąś nieszczelność na płaszczu wodno olejowym. wżerów żądnych nie było na powierzchni bloku, miskę olejową także miałem zdjętą i nic nie zauważyłem co mogło by przykuć moją uwagę z dołu. tuleje mają gładź jak lusterko, bez progów nie zauważyłem nic złego na nich. bardziej bym obstawił na podstawę filtra oleju wraz z chłodnicą olejową (czy może się rozszczelnić pod wpływem temperatury i ciśnienia cieczy???) :shock: sprawdzałem chłodniczkę pod kranem z wodą -jeden koniec zaślepiony a drugi do kranu na oścież i nic nie było widać. . . już wychodzę z siebie i staje obok :kabuum:
 #57498  autor: pawel202008
 04 kwie 2017, 21:07
witam forumowiczów. znalazłem problem wycieku płynu chłodniczego: musiałem zdjąć głowice i wyjąć tłoki- defekt tuleji nr 4. w połowie wysokości tuleji nie widać żadnej rysy ani skazy- prawdopodobnie jest to wżer materiału bądź fabryczna wada gdyż cały słupek jest żeliwny i dość ciężki by został uszkodzony mechanicznie. po przetarciu szmatką gładzi cylindrycznej automatycznie pokazuje się kropla na ściance. teraz zostało mi tylko szukać innego słupka... mam problem bo nie mogę go znaleźć. pomoże mi ktoś w tym temacie??? kod silnika to 198A5000 *6177317*. proszę o kontakt gdyby ktoś miał ku pamięci mój problem a mile widziane drugi słupek (goły). pozdrawiam

Dodano po 20 godzinach 38 minutach 47 sekundach:
witam, oddałem dziś blok do tulejowania, koszt tulejowania jednego cylindra to 300 zł. zobaczymy jak to poleci... :mur:
 #59934  autor: pawel202008
 23 kwie 2017, 21:23
witam forumowiczów . uruchomiłem auto po remoncie, efekt bardzo zadawalający. tylko że kieszeń boli...

ale coś za coś :(
 #72496  autor: Dawid90
 08 wrz 2017, 09:37
@pawel202008 powiedz mi czy auto kopcilo tylko chwilę po odpaleniu czy cały czas? Mam taką przypadłość że jak go odpaleniu na zimnym silniku puszcza strasznego baka.