• Tempomat

Moderator: Wochu

 #69291  autor: sabur
 01 sie 2017, 16:38
Wiele osób nie miało a mimo wszystko można mieć tempomat bez większego problemu. Kwestia wiązki /kabla i odpowiedniego podłączenia

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 #69350  autor: Fedur
 01 sie 2017, 22:31
Wiazke gotowa mozna kupic u forumowicza albo samemu kilka kabelkow zarobic. Sam kupilem z braku czasu i do dzis nie zamontowalem jeszcze.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

 #69354  autor: ZajcuNS
 01 sie 2017, 23:01
Znaczy wiem, że sie da i wgl. Tylko, że ja nie muszę i nie mam ciśnienia na niego, tak żeby mieć o, na już. A że trzeba przeciskać jakoś kabel przez deske rozdzielczą to narazie nie mam czasu żeby się za to wziąć :)
 #69355  autor: Fedur
 01 sie 2017, 23:06
Ja tez. Tylko ze bede zakladal instalacje haka oraz gniazdo zapalniczki w bagazniku oraz 2 gniazdka usb w podłokietniku jak sie uda (Kupilem podswietlane bursztynowe co by pasowalo) i pociagne kable do kabiny od aku przy okazji. Czujniki parkowania tyl z alledrogo w kolorze. Tylko skad czas wziasc a zona jeszcze psa mi do domu sprowadzila.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

 #69375  autor: raf31
 02 sie 2017, 09:39
Instalacja tempomatu bez oryginalnej wiazki nie jest taka straszna.
Manetka z alfy 147 pod względem elektrycznym oraz mocowań jest identyczna jak ta z bravo czy stilo. Czy jest tańsza to bym nie powiedział bo to wszystko zalezy od tego za ile uda sie ja wyrwać. Montowałem tempomaty gdzie klienci kupowali ori manetkę z osloną za 80zl, były tez przypadki ze klient kupil manetkę z alfy za 150zl....
Obie da sie zamontować i spełniaja swoja funkcje, choc montaż manetki z alfy to godzina dodatkowej roboty zeby to w miare wyglądało.
Czesto klienci kupuja używaną dolna osłone do ori manetki drożej niż nówka w ASO (kosztuje 100zł).
Dostałem informacje ze link do mojej instrukcji wygasł, jak tylko wroce z urlopu umieszcze ją na forum.
 #70484  autor: tomek1985
 15 sie 2017, 11:16
@raf31 Zamontowałem w swoim bravo tempomat z alfy 147 oczywiście wszystko pasowało tempomat działa :yeah: ale nie świeci mi się kontrolka włączonego tempomatu. Jak z tym jest u Ciebie?
 #70485  autor: Fedur
 15 sie 2017, 11:33
Kontrolke mozna aktywować w fiat ecu scan badz multi ecu scan majac kabel diagnostyczny.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

 #70488  autor: tomek1985
 15 sie 2017, 11:55
Dzięki!! będę działał w tym temacie
 #70567  autor: raf31
 15 sie 2017, 21:27
tomek1985 pisze: 15 sie 2017, 11:16 @raf31 Zamontowałem w swoim bravo tempomat z alfy 147 oczywiście wszystko pasowało tempomat działa :yeah: ale nie świeci mi się kontrolka włączonego tempomatu. Jak z tym jest u Ciebie?
Z aktywacją wygląda to tak:
1. tempomat nie aktywny w komputerze - kontrolka nie zapala się wraz z innymi po przekręceniu kluczyka, zapala się dopiero po przełączeniu na manetce tempomatu w pozycję ON;
2. Po włączeniu opcji tempomatu w komputerze kontrolka zapala się na chwilę wraz z innymi po przekręceniu kluczyka (nawet gdy tempomat jest w pozycji OFF);

Zdarzyły mi się dotychczas dwa przypadki gdy tempomat nie działał prawidłowo bez włączenia opcji tempomatu w komputerze (np. nie zawsze reagował na polecenia), dlatego też jak wykonuję instalację to zawsze tę opcję uruchamiam.


Przy okazji zamieszczam odnośnik do folderu z najnowszymi instrukcjami na chomiku:
https://chomikuj.pl/raf31/Tempomat+Bravo
 #71852  autor: alamo888
 31 sie 2017, 10:45
Ja walcze z przeciągnięciem wiązki do komory silnika i poległem jak na razie :/ Zostało mi tylko to i tempomat byłby gotowy
 #71854  autor: moris10
 31 sie 2017, 10:49
Przepychaj w okolicy linki do klapy

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #71855  autor: Fedur
 31 sie 2017, 10:51
Ja probuje kostke rozpiac chce potrenowac bo byc moze za 2 tygodnie bede mial dzien wolny. Do przeciagniecia dobry jest drut spawalniczy badz druciany wieszak, wtedy przewod mocujemy na 1 koncu a 2gim wchodzimy przez gumowa zaslepke za skrzynka bezpiecznikow. Ewentualnie mozna bokiem zawsze w peszlu pod lewym nadkolem ale w razie kraksy moze przewody wyrwac i dupa.
Jakby ktos rozbieral kostke tam gdzie piny sie wpina w ecu to prosilbym krotki filmik na youtube wrzucic bardzo by mi to pomogło.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

 #71918  autor: alamo888
 31 sie 2017, 17:29
U mnie to przejscie za pedałem sprzegła jest zalane czyms ala zywica ciezko to przebic. Gdzie ta linka od klapy idzie?
 #71931  autor: raf31
 31 sie 2017, 20:49
Najłatwiej przeciągnąć wiązkę zaczynając od wewnątrz samochodu.
Należy zacząć od umiejscowienia kostki wiązki w okolicach manetki, następnie należy przeciągnąć wiązkę przez oryginalne mocowania wiązek (2 miejsca). Dopiero wtedy należy przebić gumę grodzi małym płaskim śrubokrętem. Najlepiej zrobić to w okolicy (o ile dobrze pamiętam) wężyka spryskiwacza tylnej szyby (w czarnym peszlu), z resztą miejsca na dodatkowe wiązki (np instalacji LPG) są zaznaczone na tej czarnej gumie. Niestety ta operacja nie należy do zbyt przyjemnych ze względu na pozycję jaką trzeba przyjąć :) Nie da się przebić złącza grodzi w miejscu gdzie przewody są zalane żywicą.

Teraz jakimś sztywnym drutem znaleźć miejsce przebicia i przeprowadzić go do komory silnika. Jak już drut jest w komorze silnika to do wewnętrznej jego strony należy przykleić konektory do druta mocną taśmą izolacyjną, konektory muszą być przyklejone jeden za drugim, tak aby przeciągana wiązka miała jak najmniejszą średnicę. Następnie należy przeprowadzić wiązkę do komory silnika (przydatna druga osoba - jedna pcha wiązkę wewnątrz druga ciągnie drut od strony komory silnika).

Jeżeli ktoś zaczął montować wiązkę od strony komory silnika to ma mocno utrudnione zadanie ponieważ wiązka zakończona jest kostką, nawet po wyjęciu konektorów z kostki manetki, jest większy problem ponieważ są one znacznie większe niż te do kostki sterownika silnika.
Przed przystąpieniem do instalowania wiązki w samochodzie należy owinąć ją taśmą parcianą - zabezpiecza to wiązkę przed przetarciem no i wygląda profesjonalnie.
Powodzenia!!!
 #71967  autor: tomek1985
 01 wrz 2017, 13:11
@raf31 wrzucisz zdjęcia jak masz zamontowany tempomat a dokładnie chodzi mi o dolną osłonę. Ja wycinalem nożykiem i jestem ciekaw jak mi to wyszło :)
 #72124  autor: raf31
 03 wrz 2017, 20:01
Niestety ja mam tempomat zamontowany przez fabrykę ale wiele razy montowałem już manetkę z alfy (bo rozumiem że o taką Ci chodzi). Osłonę bez wycięcia na tempomat rzeźbię mini szlifierką z frezem, po wstępnym trasowaniu cała operacja trwa jakieś 40min. Dopasowuję tak aby z każdej strony było około 1mm luzu (czasem przypasowuję nawet 10 razy). Niestety nie mam zdjęć - zawsze zapomnę jakieś zrobić na końcu.
W przypadku manetki z bravo lub stilo nic się nie przerabia - trzeba kupić dolną osłonę kolumny kierownicy, w ASO kosztuje 100zł. Nr Fiat dolnej osłony to 735440775.
 #72165  autor: Borat
 04 wrz 2017, 14:32
ja mam manetę z alfy kupioną z całym pająkiem za 70 za
 #74970  autor: Karol84
 09 paź 2017, 18:33
Ozz pisze: 18 wrz 2016, 03:55 Jakby ktoś szukał w okolicach Warszawy to mam namiar na Mariusza z Piaseczna. 2h-200zł.
Dzień dobry,

A można prosić o namiar na tego dżentelmena? Bo chciałem założyć.

Pozdrawiam.
 #74976  autor: Ozz
 09 paź 2017, 19:44
Poszło pw.
 #75808  autor: Marcin1990
 19 paź 2017, 15:14
Cześć,
a zna ktoś jakiś zakład/osobę, która jest w stanie zamontować tempomat w okolicach Łodzi? Niestety u mnie kostki brak :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7