• Tempomat

Moderator: Wochu

 #64696  autor: Fedur
 13 cze 2017, 17:03
przemekbial pisze:Ktoś mógłby podpowiedzieć co kupić żeby dołożyć tempomat? Jestem z Tarnowa.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
I jak nie masz wiazki z kostka pod skaja to jeszcze gotowa wiazka od raf31 badz wg spisu samemu polutowac wiązke itp
Dziki pisze:Manetkę i obudowę.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka


 #65375  autor: miksu1
 21 cze 2017, 22:13
raf31 pisze: 18 maja 2017, 21:52 A moją instrukcję czytałeś?
Instrukcja T-jet https://www.easypaste.org/file/Y5NbSC/I ... cx?lang=pl
Instrukcja M-jet https://www.easypaste.org/file/1HiGjP/I ... cx?lang=pl
Jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie - chętnie ją udoskonalę tak aby była bardziej zrozumiała.
Sporo informacji też masz w wątku viewtopic.php?f=13&t=889&start=60#p35505

miksu1 pisze: 22 kwie 2017, 21:38 czujnik mam na 4 piny, natomiast zauważyłem dziś coś niepokojącego co trochę mnie zainteresowało.

błąd generyczny węzła hamulca? błędów jako tako nie ma. hamulec działa, abs też. Do manetki dochodzi prąd, przyciski reagują (dostają napięcie po załączeniu), na manetce jest cały czas stały + tak jak ma być. W FESie i AlfaOBD tempomat jest ustawiony jako włączony, ale osiowanie nie działa jak powinno, przynajmniej na moim Elmie. Na kablu osiowanie przechodziło bez błędów, ale kontrolka się nie zapalała.
Udało Ci się uruchomić ten tempomat?
Jeżeli nie to napisz proszę po kolei co robiłeś podczas rozbierania kostki silnika i wpinania pinów.
Z doświadczenia wiem że tu powstaje 99% błędów klientów.
Jeżeli masz jakieś zdjęcia to też podeślij. Jestem pewien że uda się go uruchomić jeżeli wszystko jest sprawne.
Tak całkiem na marginesie to linia CAN nie ma nic wspólnego z tempomatem w Bravo, napięcie z kostki A body komputera jest bezpośrednio przekazywane z manetki do sterownika silnika.
witam ponownie,

powiem tak. zrobiłem wszystko wg instrukcji i nadal nic. wyciągnąłem obydwa fioletowe zabezpieczenia, wcisnalem kabelki. prąd jest, wiec przejscia są. Na 99% wszystko tam jest sprawne bo sprzedałem drugi tempomat chłopakowi z mielca i robil wszystko jak u mnie i mu działa. Nie miałem ostatnio czas zeby do tego popatrzeć. piny wciśnięte tak ze nie wypadają. Albo gdzieś jest jakaś pierdoła która krzaczy, albo nie wiem. Najlepsze jest to ze od ponad dwóch miesięcy o ile mnie pamięć nie myli, jeżdżę z rozkręconymi obudowami z myślą że w końcu to zrobię. Może problem leży w złym kablu do obd do aktywacji?
 #65377  autor: moris10
 21 cze 2017, 22:21
Tak jak wyżej było pisane. Kablem akytwujesz tylko kontrolkę, tempomat działa po założeniu. W MES lub Alfaobd możesz sprawdzać dzialanie funkcji manetki.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #66969  autor: Borat
 10 lip 2017, 09:45
Przypominam tylko że Bosch servis na barbary ogarnia w Krakowie montaż tempo, ja płaciłem 100 zł a auto u nich 2 dni stało ponieważ na moim się uczyli
 #68345  autor: Borat
 24 lip 2017, 17:18
oj chyba sobie jutro z Chudym pogadam, kiedy dzwoniłeś?
 #68661  autor: ppk
 26 lip 2017, 22:08
Jakoś początkiem zeszłego tygodnia chyba.

Ogarniam temat samodzielnie, udało mi się dziś już przeciągnąć wiązkę do komory silnika. Ponieważ miało się już ku wieczorowi to drugi etap montażu pewnie jutro. Pociesza mnie fakt, że najpaskudniejszy etap mam już za sobą.

Do przeciągania użyłem żyły z kabla elektrycznego 1.5mm^2, po przebiciu śrubokrętem gumy w ścianie grodziowej wsadziłem w dziurę kołek szybkiego montażu w którym obciąłem koniec. Dzięki temu miałem coś na kształt mufy, przeciągnięcie wiązki było już przyjemnością :)
 #68674  autor: Wochu
 26 lip 2017, 22:20
@grzegorzd92 - nie ogarniesz tego ?:D bo widzę, że jakieś problemy chłopaki mają :)
 #68698  autor: grzegorzd92
 27 lip 2017, 00:15
Pewnie, że ogarne. Jak macie problemy to piszcie.
 #68722  autor: Fedur
 27 lip 2017, 12:07
ppk pisze:Jakoś początkiem zeszłego tygodnia chyba.

Ogarniam temat samodzielnie, udało mi się dziś już przeciągnąć wiązkę do komory silnika. Ponieważ miało się już ku wieczorowi to drugi etap montażu pewnie jutro. Pociesza mnie fakt, że najpaskudniejszy etap mam już za sobą.

Do przeciągania użyłem żyły z kabla elektrycznego 1.5mm^2, po przebiciu śrubokrętem gumy w ścianie grodziowej wsadziłem w dziurę kołek szybkiego montażu w którym obciąłem koniec. Dzięki temu miałem coś na kształt mufy, przeciągnięcie wiązki było już przyjemnością :)
Woda nie leci tamtedy gdzie przeciagles kabel np jak wjedzie sie w glebsza kaluze?
W hondzie mialem specjalna przelotke w tej gumie a w fordzie uzulem kleju do szyb by peszel uszczelnic wchodzacy w gumowa przelotke a w nim przewód i kilka lat sucho bylo a potem sprzedalem. Nie chce mokro miec pod nogami.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

 #68758  autor: Borat
 27 lip 2017, 17:02
Rozmawiałem z Chudym, zajmują się tym dalej nie ma najmniejszego problemu, zapytany o ostatnią sytuację powiedział ze była jakaś historia lecz klijent stwierdził że on sobie wszystko już zamontował tylko trzeba podłączyć, wybaczcie ale tu w pełni go popieram nikt wam nie weźmie odpowiedzialności za taką instalację , montują od podstaw lub wcale, nie ma u nich możliwości tylko podpięcia bo jak się zacznie coś hajcyć to z pretensjami do kogo pójdziecie, a tak biorą za robotę pełną odpowiedzialność. Więc podbijam Serwis na BARBARY ogarnia tempomat!, jak by co mam też w rejonie gościa co po dobrych piniądzach moduły b&m i alarmy ogarnia
 #68792  autor: ppk
 27 lip 2017, 21:38
Skończyłem montaż u siebie. Przetestowane i działa. Zasilanie wpialem w kabel w pinie 13 przy kostce, oczywiście lutownica musiała się zje....ac akurat dziś.... Spięte na krótko kabel w kabel i zaizolowanie.

Co do chlapania wody to chyba nie ma opcji, za wysoko i od dołu jest osłona silnika. Poza tym kolek wyciągnąłem i został sam kabel w oplocie w tej dziurze w gumie, ściśle do siebie przylegają.

@Borat To chyba Ten Pan nie o mnie wspomniał. Ale jak ogarniają to spoko, dzięki za info.

Wysłane z P9 Lite

 #69023  autor: Bochen
 30 lip 2017, 12:30
raf31 pisze: 18 maja 2017, 21:52 A moją instrukcję czytałeś?
Instrukcja T-jet https://www.easypaste.org/file/Y5NbSC/I ... cx?lang=pl
Instrukcja M-jet https://www.easypaste.org/file/1HiGjP/I ... cx?lang=pl
Jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie - chętnie ją udoskonalę tak aby była bardziej zrozumiała.
Sporo informacji też masz w wątku viewtopic.php?f=13&t=889&start=60#p35505
@raf31 Twoje instrukcje zostały usunięte, możesz podesłać ?
[email protected]
 #69041  autor: ZajcuNS
 30 lip 2017, 17:09
Że tak się zapytam. Niezależnie od wersji silnika sama manetka tempomatu jest taka sama?
1.6 MJ 120KM 2009 wersja dynamic +sport
Chce sprawdzić czy są kable i jak będą to chciałem dołożyć.
http://allegro.pl/fiat-bravo-tempomat-p ... 04315.html
Czy ta będzie dobra? Trochę droga patrząc na to że niektórzy kupili za 150 :-P
 #69044  autor: GRX
 30 lip 2017, 17:33
@ZajcuNS Tak - manetki tempomatu są takie same niezależnie od wersji czy silnika.
Ta z linka jest jak najbardziej dobra.
 #69046  autor: ZajcuNS
 30 lip 2017, 17:43
Dzięki GRX za odpowiedź. A prawda to że ta od Stilo też pasuje i działa?
http://allegro.pl/przelacznik-zespolony ... 58683.html
Bo już 149 cena :-D
 #69047  autor: philips
 30 lip 2017, 17:45
Pasuje i działa sam mam od stilo zamontowaną.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #69050  autor: moris10
 30 lip 2017, 18:38
Mała uwaga, ta od stilo ma inny odcień.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 #69062  autor: Fedur
 30 lip 2017, 20:33
Od alfy 147 tez podchodza i chyba najtansze. Mozna upolowac original bravo za 150zl co jakis czas po co przeplacac i kombinowac.


Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

 #69081  autor: ZajcuNS
 30 lip 2017, 22:30
Jeśli to prawda to dobra opcja bo tu 80zł, ale ta kostka wygląda coś inaczej
http://allegro.pl/alfa-romeo-147-przela ... 25956.html#

Dodano po 84 godzinach 6 minutach 28 sekundach:
No to mogę zapomnieć o tempomacie. Ściągłem obudowę i nie mam kabli. Niby 2009 a jednak nie chciało im się położyć dodatkowych złączek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7