• Tempomat

Moderator: Wochu

 #125632  autor: raf31
 18 gru 2019, 16:23
Witam
Z doświadczenia już wiem że na 95% problem leży w nieprawidłowym umiejscowieniu konektorów w kostce sortownika silnika. Jest jeszcze możliwość uszkodzenia manetki ale na kilkadziesiąt instalacji które wykonywałem zdarzyło się to tylko raz.
Jest sposób aby wykluczyć samą manetkę podłączając bezpośrednio zasilanie 12V z akumulatora na konektor 85 w kotce sterownika silnika (tylko dla silników t-jet) lub do pinu 4 w kostce manetki. UWAGA podłączenie musi zostać wykonane przez rezystor tylko nie pamiętam dokładnie jaki (muszę sprawdzić). Wybierając podłączenie do kostki manetki, konektor 85 musi być umiejscowiony w sterowniku silnika ale to chyba oczywiste..... W t-jetach trzeba poczekać około 5 sekund na zapalenie kontrolki tempomatu na desce.
W t-jetach nigdy mi się nie zdarzyło żeby kontrolka się nie zapaliła pomimo braku aktywacji opcji tempomatu w komputerze.

Odnośnie samej instalacji:
Pierwsze podstawowe pytanie czy wyjmowałeś różowe zabezpieczenie konektorów (to dłuższe - są 2)?
Drugie czy konektory wypychane w slot były w prawidłowej orientacji (tylko jedna z 4 możliwości jest poprawna).
Trzecie czy było słychać charakterystyczne klik oznaczające zaskoczenie zapadki w konektorze.
Czwarte czy zabezpieczenie po umiejscowieniu nowych konektorów dało się bez problemu zamontować?

Odnośnie jeszcze pytania trzeciego to raz konektory wchodzą bardzo łatwo do gniazd a innym razem trzeba się namęczyć bo nie chce wejść. Zaobserwowałem że albo wszystkie 4 wchodzą łatwo albo ciężko. Nie ma na to wpływu sam konektor a raczej partia uszczelki która siedzi w kostce (widocznie jest ciut ciaśniejsza i stąd te problemy). Warto wziąć wtedy kawałek szmatki owinąć o przewód bardzo blisko slotu kostki i wepchnąć aż zaskoczy. Warto być pewnym że dobrze się zorientowało konektor w slocie ponieważ jak się go wciśnie w nieprawidłowej orientacji to i tak nie zaskoczy a przy próbie wyjęcia może się urwać i wtedy naprawdę będzie problem.....
 #125635  autor: vitoss
 18 gru 2019, 18:41
Cześć , w takim razie zlecę sprawdzenie kostki. Dzisiaj na komputerze nie dało się aktywować tempomatu , nie wiem czy gościu nie podołał czy po prostu coś wywalało błąd. Mam nadzieję że jakoś uda się dojść do szczęśliwego rozwiązania sytuacji . Najbardziej dziwi właśnie brak kontrolki...a myślałem że chociaż raz pójdzie bez komplikacji :)

Dodano po 23 godzinach 1 minucie 24 sekundach:
Tempomat działa. Okazało się iż piny były zbyt słabo wpięte, a wszystko przez brak wyciągnięcia różowej spinki. Po sprawdzeniu wszystkiego i podpięciu ponownie wszystko działa jak należy. Dziękuję Rafałowi za pomoc mailowo oraz oczywiście wiązkę . Dla montujących zalecam mniej pośpiechu a więcej dokładności. U mnie właśnie pośpiech spowodował że nie hulało.
 #127133  autor: JacussPL
 02 lut 2020, 10:43
Czy każdy silnik ma swoją kostkę? Bo mam 90 km i się zastanawiam

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

 #127134  autor: Cwiara
 02 lut 2020, 10:54
Każdy silnik ma swoją kostkę a 90KM przedlift nawet dwie ale nie każda wersja ma kostke tempomatu w obudowie kierownicy.
 #127135  autor: JacussPL
 02 lut 2020, 11:10
Cwiara pisze:Każdy silnik ma swoją kostkę a 90KM przedlift nawet dwie ale nie każda wersja ma kostke tempomatu w obudowie kierownicy.
Cwiara pisze:Każdy silnik ma swoją kostkę a 90KM przedlift nawet dwie ale nie każda wersja ma kostke tempomatu w obudowie kierownicy.
Własnie ja nie mam ale mam 90km polfit i szukam czy scheamt z 1 stronyu tematu bedzie do0rby
 #127142  autor: Cwiara
 02 lut 2020, 12:16
Pasuje.
 #127176  autor: jaboleq
 03 lut 2020, 14:29
Ma ktoś pewne info jakiego typu piny kupić do ECU do 90 KM przed FL ?
 #127189  autor: raf31
 03 lut 2020, 20:33
Piny w wersji 1.4 90HP przed liftem są identyczne jak w pozostałych wersjach.
Problem w tym że ona są w kostce sterownika (stwierdzam na podstawie 4 przeprowadzonych instalacji), wiązka kończy się w kostce D004 (występuje jedynie w tej wersji silnikowej).
Dotychczas robiłem 4 szt tych wersji i wyjmowałem oryginalne konektory zastępując je moimi, wiązkę prowadziłem do kostki manetki. Nie jest to zgodne z schematem ale nie było innego wyjścia....


Obrazek
 #130736  autor: vitoss
 30 kwie 2020, 11:47
Pytanko, zauważyłem że nie działa mi przycisk Resume. Po wciśnięciu nic się nie dzieje, w czym może leżeć problem ? Manetka do wymiany ?
 #130763  autor: raf31
 30 kwie 2020, 22:33
Przycisk reset służy do przywróceni poprzednio zapamiętanej prędkości po dezaktywacji tempomatu (po naciśnięciu np hamulca czy sprzęgła).
Jeżeli nie jesteś pewien czy przycisk reset działa najłatwiej podpiąć się ELM i MESem sprawdzić poprawność wykrywania jego wciśnięcia (w parametrach silnika jest ta opcja o ile się nie mylę).
Można też sprawdzić zwykłym multimetrem - mierząc oporność między pinem 2 a 1 (manetka w pozycji ON). Ta opcja da informację czy manetka jest sprawna, dalej nie będzie wiadomo czy konektor w sterowniku został prawidłowo osadzony.
 #130907  autor: vitoss
 04 maja 2020, 16:13
Czyli teoretycznie patrząc najpierw sprawdzić komputerem, a później sprawdzić pin w kostce. Myślę że przy okazji się tym zajmę. Sygnał będzie wykrywany nawet jak pin jest źle włożony, dobrze rozumiem ?
 #130918  autor: raf31
 04 maja 2020, 21:27
Jeżeli pin jest źle osadzony sygnał nie będzie wykryty przez sterownik silnika (brak styku).
Wyjątkiem jest słabo wciśnięty konektor, który już styka się z pinem sterownika ale za słabo aby osadzić zabezpieczenie konektorów (czasami piszecie do mnie z takim problemem).
Jeżeli komputer sygnalizuje wciśnięcie przycisku RESET to wszytko jest ok. Jeżeli nie to może świadczyć o uszkodzone manetce lub o braku połączenia między manetką a sterownikiem silnika.
 #131681  autor: YahooPL
 25 maja 2020, 15:32
Witam, :hi:

Na forum do multijeta jest usunięty schemat do tempomatu. znalazłem taki na chomikuj.
Obrazek
Czy jest on właściwy dla 1,6 120km klekle..? :jump:
Czy dobrze ze rozumie, że należy podpiąć się w plus po stacyjce i w złączę sterownika silnika po lewej stronie: pinami 77, 38, 78, 56 ?
 #131697  autor: raf31
 25 maja 2020, 22:50
Witam
Obrazek się nie wyświetla ale przesyłam schemat który na 100% pasuje do 1.6
Odezwij się na [email protected] prześle instrukcję montażu - powinna ci rozjaśnić trochę temat.
Obrazek
 #132723  autor: dankan95
 22 cze 2020, 19:23
Czesc wszystkim, nie chce zakladac nowego tematu wiec zapytam tutaj.
Rozebralem obudowe i na szczęście kostka jest, wiec od razu poszukiwania części. Obudowy na allegro sa ale samych manetek nie widac (tylko cale pajaki). Gdzie zatem szukac?
 #133083  autor: Qrek20
 04 lip 2020, 23:30
@dankan95 Kup całego pająka od alfy za 60 zł i wymontuj manetkę od tempomatu. Ja tak zrobiłem i już prawie 2 tys km zrobiłem na tym tempomacie :D

Może komuś się kiedyś przyda informacja jakie konektorki wchodzą do ECU (MCU, komputera pokładowego, M010 [oznaczenie z dokumentacji]). Mi długo zajęło odnalezienie ich na internecie :/
Konektor żeński 979030 000 979 030 000-979-030 - najlepiej kupować całe przewody i dolutować kabelki z manetki. Bo samemu ciężko tak idealnie zarobić by ładnie wchodziło :P
https://auto-plus.pl/make.asp?t=7&kodto ... &brand=VAG
 #134139  autor: Geo
 13 sie 2020, 11:00
Qrek20 pisze:@dankan95 Kup całego pająka od alfy za 60 zł i wymontuj manetkę od tempomatu. Ja tak zrobiłem i już prawie 2 tys km zrobiłem na tym tempomacie :D

Może komuś się kiedyś przyda informacja jakie konektorki wchodzą do ECU (MCU, komputera pokładowego, M010 [oznaczenie z dokumentacji]). Mi długo zajęło odnalezienie ich na internecie :/
Konektor żeński 979030 000 979 030 000-979-030 - najlepiej kupować całe przewody i dolutować kabelki z manetki. Bo samemu ciężko tak idealnie zarobić by ładnie wchodziło :P
https://auto-plus.pl/make.asp?t=7&kodto ... &brand=VAG
Z której alfy pasuje?
 #134144  autor: raf31
 13 sie 2020, 13:55
Witam
Pod względem elektrycznym oraz montażowym manetki z alfy 147 są identyczne.
Możesz również zastosować manetkę ze stilo.
 #134533  autor: tomek1985
 01 wrz 2020, 19:24
Potwierdzam pasuje idealnie od Alfy 147
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7