• Tempomat

Duża aktualizacja forum

Nastąpiła bardzo duża aktualizacja forum. Szczegóły można naleźć w tym poście W przypadku wystąpienia błędów bardzo proszę o zgłaszanie ich w temacie propozycji zmian skarg i zażaleń koniecznie w formie LISTY.
 #57578  autor: miksu1
 05 kwie 2017, 13:09
Panowie, czy wy po podpieciu wiązki i manetki od razu mieliście aktywny tempomat ? ja po wpięciu wszystkiego, mam sygnał tak jak trzeba, natomiast nie uruchamia się on, a adaptacja u mechanika nie działa, tak jakby go nie wykrywało. ktoś wie jak pomóc?
 #57585  autor: Kamilus
 05 kwie 2017, 13:38
Sprawdź czy dobrą stroną włożyłeś piny to kostki(?) pod maską.Blokada musi wejść na wyżłobienie i przy wkładaniu będzie czuć klik. Za pierwszym razem nie zwróciłem na to uwagi i ikona tempomatu nie świeciła. Jeżeli jest git, to może zasilania do manetki brak? Jeżeli ikona świeci to może być czujnik sprzęgła. Ktoś na forum chyba miał ten problem. Warto pamiętać, ze tempo działa od 3 biegu i jakiejś określonej prędkości, chyba 50+.
 #57592  autor: miksu1
 05 kwie 2017, 14:37
właśnie zasilanie jest na kazdym pinie, natomiast kontrolka nie działa a co za tym idzie nie chodzi tempomat:) przyglądne się jeszcze raz wiązce. dzięki
 #57664  autor: moris10
 05 kwie 2017, 22:26
Podepnij pod kompa i tam mozna sprawdzić czy ecu rozpoznaje prawidłowo sygnały z tempomatu. Bez włączenie tempomatu i zrobienia proxy nie będzie zielonej kontrolki na zegarach.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
 #57680  autor: Kamilus
 06 kwie 2017, 07:21
W moim przypadku osiowanie nie było potrzebne. Po poprawce połączeń, na zapłonie pojawiła się zielona ikona od razu.
 #58999  autor: miksu1
 15 kwie 2017, 21:45
Panowie, tracę wiare ze moge miec w swoim tjecie działający tempomat. Czy jest ktos tutaj z okolicy Tarnowa, Debicy, Rzeszowa ktory moglby pomoc?

Piny wpięte dobrze, kable nie pomylone, wiazka ponoc oryginał od jednego z uzytkownikow z forum, sygnal i napiecie na manetce jest, wszystkie mozliwe opcje uruchomienia przetestowane, tempomat niby aktywowany, osiowanie niby przeszlo, a kontrolka nie swieci (swieci tylko podczas testu w fesie). Na forum fiata linea goscie wpinali kable w sterownik i bez kontrolki ale tempomat im dzialal nawet na przyciskach kierownicy itd. A tu lipa.

Jakies rady? Ma ktos jakis pomysl?
Moze powonienem wpiac sie w inne piny niz te 84 85 86 i jeszcze jakis jeden? Czy wystepowaly w tjtach rozne sterowniki?Podlaczalem sie juz roznymi kablami i roznymi wersjami fesa oraz nawet alfaobd i nici..
 #59026  autor: Shaq
 15 kwie 2017, 22:51
Tempomat nie wymaga żadnego włączania ani osiowania proxy.
Jak jesteś pewien instalacji to w takim razie sprawdź jeszcze samą manetkę czy jest sprawna.
Sprawdź czy na pinach 2 i 4 złącza manetki zamyka Ci się obwód po jej przestawieniu w pozycję włączoną.

Lampa pod Mes-em Ci świeci bo tam jest tylko opcja testu lampki, a nie "systemu" :)
 #59052  autor: moris10
 16 kwie 2017, 10:51
@miksu1
Jak pisałem Ci wcześniej, jestem spod Rzeszowa, jak będziesz w okolicy to ogarniemy temat. Mam kompa jakby trzeba było protestować czy wszystko działa.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
 #59444  autor: tomek1985
 20 kwie 2017, 12:14
@miksu1. Zobacz ile pinów ma czujnik pedału hamulca musisz mieć cztery. Jeśli masz dwa to tempomat nie będzie działał.
 #59803  autor: miksu1
 22 kwie 2017, 21:38
@tomek1985 czujnik mam na 4 piny, natomiast zauważyłem dziś coś niepokojącego co trochę mnie zainteresowało.

Obrazek

błąd generyczny węzła hamulca? błędów jako tako nie ma. hamulec działa, abs też. Do manetki dochodzi prąd, przyciski reagują (dostają napięcie po załączeniu), na manetce jest cały czas stały + tak jak ma być. W FESie i AlfaOBD tempomat jest ustawiony jako włączony, ale osiowanie nie działa jak powinno, przynajmniej na moim Elmie. Na kablu osiowanie przechodziło bez błędów, ale kontrolka się nie zapalała.
 #59805  autor: tomek1985
 22 kwie 2017, 21:51
@miksu1 Zostaje opcja tzw. strzału z klemy czyli resetu kompa. Jeśli nie robiłeś to spróbuj może się uda i będzie :yeah:
 #62505  autor: Fedur
 18 maja 2017, 17:02
Witam. Mam bravo 1.6 multiJet z 2012r i nie mam wiazki tempomatu pod kierownica.
Ma ktos jakies foty z montazu tempomatu? Wiazke musze zakupic mam tylko tempomat oraz obudowe dolna pod niego.
Sam manual sciagnelem ale slabo widac co i jak dla laika.
 #62529  autor: raf31
 18 maja 2017, 21:52
A moją instrukcję czytałeś?
Instrukcja T-jet https://www.easypaste.org/file/Y5NbSC/I ... cx?lang=pl
Instrukcja M-jet https://www.easypaste.org/file/1HiGjP/I ... cx?lang=pl
Jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie - chętnie ją udoskonalę tak aby była bardziej zrozumiała.
Sporo informacji też masz w wątku viewtopic.php?f=13&t=889&start=60#p35505

miksu1 pisze:
22 kwie 2017, 21:38
czujnik mam na 4 piny, natomiast zauważyłem dziś coś niepokojącego co trochę mnie zainteresowało.

błąd generyczny węzła hamulca? błędów jako tako nie ma. hamulec działa, abs też. Do manetki dochodzi prąd, przyciski reagują (dostają napięcie po załączeniu), na manetce jest cały czas stały + tak jak ma być. W FESie i AlfaOBD tempomat jest ustawiony jako włączony, ale osiowanie nie działa jak powinno, przynajmniej na moim Elmie. Na kablu osiowanie przechodziło bez błędów, ale kontrolka się nie zapalała.
Udało Ci się uruchomić ten tempomat?
Jeżeli nie to napisz proszę po kolei co robiłeś podczas rozbierania kostki silnika i wpinania pinów.
Z doświadczenia wiem że tu powstaje 99% błędów klientów.
Jeżeli masz jakieś zdjęcia to też podeślij. Jestem pewien że uda się go uruchomić jeżeli wszystko jest sprawne.
Tak całkiem na marginesie to linia CAN nie ma nic wspólnego z tempomatem w Bravo, napięcie z kostki A body komputera jest bezpośrednio przekazywane z manetki do sterownika silnika.